Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla flunssa aiheuttaa päänsärkyä?

Vierailija
30.08.2021 |

Onko täällä muita, joilla flunssa aiheuttaa kovahkoa päänsärkyä? Mulla on ajoittain päänsärkyä, johon burana lähes aina auttaa. Olen kuitenkin nyt parin vuoden aikana huomannut, että välillä flunssassa tulee kova päänsärky, johon burana ei toimi kovin hyvin. Vie kovimman terän. Päänsärky kestää flunssassa noin viikon ja sitten katoaa. Yleensä muut flunssan oireet ovat lieviä, esim. vähän kurkkukipua eikä edes välttämättä tukkoisuutta. Usein kuitenkin päänsäryn lisäksi myös leukaperiä, korvia ja poskia saattaa jomottaa. Niska jumittaa kipeänä helposti.

Olisiko jollain vinkkejä, miten hoitaa flunssasta johtuvaa päänsärkyä ja estää niskan jumitus? Kokeilin kerran ottaa lihasrelaksantin, mutta sillä ei ollut vaikutusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdusta?

Mut joo joskus.

Vierailija
2/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni jumittuu takaraivo helposti ja hän käyttää ihan lääkärin suosituksesta sairaana ollessaan muutamana päivänä diapamia, se estää lihasjumeja. Hänellä on siis migreeni, ja niskajumit usein laukaisevat migreenikohtauksen. Tämä ei siis tietenkään ole mikään yleissuositus, varmaankin ihmiskohtaista, mikä toimii ja mikä ei.

Vierailija
4/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan aina.

Pystytkö sinä tekemään normaalisti töitä? On jotenkin noloa, kun muuten vain lievää kurkkukipua, mutta päänsärky vain vie kaikki voimat. Ap

Vierailija
5/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat influenssan, tarvitset todennäköisesti pitkän sairaalahoidon niin kuin minä. Oli kuin painajaista viikosta toiseen. Muista rokotus.

Vierailija
6/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö päänsärky ole keskeinen flunssan oire kaikilla?

Vierailija
7/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö päänsärky ole keskeinen flunssan oire kaikilla?

On minulla siis usein ollut lievää päänsärkyä kipeänä. Nykyään vaan särky on tosi kovaa ja ei tosiaan edes normaalisti toimiva ibuprofeeni auta. Ap

Vierailija
8/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat influenssan, tarvitset todennäköisesti pitkän sairaalahoidon niin kuin minä. Oli kuin painajaista viikosta toiseen. Muista rokotus.

Rokotuksen olen ottanut viimeisten vuosien aikana. Kuulostaa tosiaan rankalta! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi