Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hieman ihmeellistä suhdekiemuraa

Sabotaasi
30.08.2021 |

Lukuisat ihmiset päättivät lukuisin tavoin sekaantua suhteeseemme. Silloin kun meni huonosti, ei hirveästi pakkaa yritetty sekoittaa, eikä väkisin autella, mutta heti kun alkoi mennä paremmin, varsinkin taloudellisesti, jotkut katsoivat asiakseen käydä kimppuun ja väkisin "auttaa" ja tämän seurauksena itseasiassa alkoi taas mennä huonommin. En sitä sano, etteikö huolenaiheita olisi vieläkin, mutta asiat olivat melko hyvin kuitenkin verrattuna aikaisempaan.
Ihan kun joku tavoite olisi ollut tuhota suhde, juuri kun alkoi mennä paremmin? Haiskahtaa siis vahvasti kateudelle tai jollekin muulle oudohkolle toiminnalle.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiinnostavalta, pystytkö kertomaan tarkemmin, millä tavalla muut ihmiset puuttuivat asioihin?

Vierailija
2/3 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin he ovat yrittaneet teitä "auttaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei vastauksia tarkentaviin kysymyksiin. Olisi saattanut olla mielenkiintoinenkin ketju. Itse mietin useinkin, miksi ihmiset puuttuvat toisten ihmisten asioihin. Esimerkiksi trans-asiat: mitä se ketään kiinnostaa, että joku haluaa identifioitua miehenä naisen sijaan tai päinvastoin, tai olla määrittelemättä sukupuoltaan? Totta kai niin voi tehdä, mitä se ketään muuta haittaa? Toisaalta sitten ajattelevatko toisten asioihin puuttuvat ihmiset auttavansa? Itse ainakin olisin tyytyväinen, jos saisin apua, monenkin asian kanssa. Itse en ainakaan kehtaa aina apua pyytää. Onko muiden apu aina hyödyllistä? Mutta ehkä parisuhteeseen puuttuminen ei aina auta kovinkaan paljoa, ihmisten yksityisiä asioita se kuitenkin on, ja vaikka siinä virheitä tekisikin, muiden neuvoja ei kuitenkaan halua kuunnella.