Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
V-mäisimmät ruoka-aineet valmistaa/ käsitellä?
Hermo menee
30.08.2021 |
Mulla listalla mm. punajuuri, väriporkkanat ja tomaattikastikkeet niiden sotkuisuuden takia.
Chiansiemenet on inhottavia, kun ne tahtoo levitä ympäriinsä ja sitten, kun niitä liottaa, niin tarttuvat limaisena kiinni liotusastiaan. Sama pellavansiemenissä.
Kommentit (42)
Avokado on ällöttävän sotkeva ja tahmaava. Käytän siis lähinnä salaateissa niin ei voi vaan lusikoida kuoren sisältä suuhun.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Laatikot/uunivuuat mulla hoitaa meidän 30kg esipesukone, lasagnehan tarttuu kiinni vuuan yläreunaan vaikka kuinka olisi voidellu. En tuhlaa rahaa leivinpaperiin, kun tuo esipesukone on tosi tehokas. (koira)
Taikinakulhot; leipä/sämpylä/pullataikinan saa helposti todellakin vaan kolauttamalla pois, kunhan sen antaa kuivua rauhassa. Hapanjuuritaikina on helppo, jättää vaan taikinanjämät tiinuun niin siinähän se juuri on valmiina (sekin pitää kuivua, muuten homehtuu).
Minulle hankalia ovat suuret kuorittavat, bataatit, isot perunat tms. Ei vaan sormet yletä pitämään kiinni. Pienet on rasittavia nykertää, mutta noissa saan suonenvedon kämmenlihaksiin.
Kvinoansiemeniin luin jonkun kikka kolmosen vähän aikaa sitten, mutta joo, taas jo ehdin sen unohtaa. Pirkassa oli tietenkin sukkahousuniksi ;-) mutta se ei ollut se.... Ohjeissa muuten vaihtelee se, huuhdellaanko kuumalla vai kylmällä vedellä. No, yksi idea oli laittaa siivilä ison astian päälle ja huuhdella niitä siemeniä siinä siivilässä, ja ne karkaavat jyvät karkaa vain sinne alas astiaan, josta voi sitten veden kaataa pois ja jyvät jää talteen, kun antaa ensin niiden laskeutua pohjalle. Sukkahousuniksiä en voi testata, kun ei ole sellaisia (en käytä) mutta toi astian päällä huuhtelu ehkä voisi toimia?
Kokonaisen raa'an kalan käsittely on itselläni sellainen no-no että meillä ei sitä koskaan ole. Valmiiksi fileerattua vaan.
Mansikanperkeet saa pois savonian ruokaveitsellä, se ei ole liian terävä. Ei peukalonkynnet mulla ainakaan kestä...