sivari vai intti
Intti oli naurettavaa pienten poikien ja isojen poikien leikkimistä :D. Itseäni ei huvittanut lähtä leikkeihin mukaan joten lähdin sivariin. Pääsin tutustumaan tulevaan ammattialaani sen kautta. Joten sivarista oli paljon enemmän hyötyä minulle kuin intistä. Entäpä te :D?
Kommentit (48)
Sanavalinta kertoo jo ihan kaiken: " Itseäni ei huvittanut ..."
Hyvää jatkoa vaan elämääsi. :-)
Itse kävin myös siviilipalveluksen. Silloin vapautuksia ei irronnut ihan yhtä helposti kuin nykyisin. Huvittavaa kyllä, miten palstan naiset ottavat kovasti kantaa armeijaleikkien hyödyllisyyteen, vaikka moinen pakko ei heitä millään tavalla kosketa. Suhtautuminen siviilipalvelukseen kertoo erittäin paljon ihmisen arvoista ja maailmankatsomuksesta.
Kävin intin, ja vaikka se ei varmasti kaikkia varten ole, itse olen näin jälkikäteen ajateltuna tyytyväinen että kävin. Paljon jäi sellaisia muistoja, joita ei oikein muuten voisi saada. Hieno ja hajottava kokemus :D
Kaikki tuntemani armeijan käyneet (nuoret) miehet ovat idiootteja, tyhjäpäitä, huonostikäyttäytyviä, kovaäänisiä sikailijoita, paitsi yksi joka vain halusi armeijan nopeasti pois alta, jotta pääsi jatkamaan opintojaan.
Kaikki tuntemani sivarit ovat siistejä, kohteliaita, fiksuja miehiä.
En ikinä seurustelisi sivarin kanssa. Kerran kävin treffeillä sivarin kanssa ja meillä ei todellakaan ollu mitään yhteistä. Itse olen aatteiltani jonkin verran militaristi ja aseet ovat mielenkiinnon kohteena olleet aina. Mitäpä siis minulla olisi puhuttavaa sivarin kanssa?
Ja ap, jos olet ollut intissä sen pari päivää, niin luuletko sen perusteella tietäväsi siitä kaiken?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:18"]
Armejassa pojista tulee miehiä. Näin naisen näkökulmasta.
[/quote]
Missäs tytöistä tulee naisia?
En minä kaikkea tiedä sanoin vain oman mielipiteeni :D.
Naisilla jotka eivät ole käynyt armeijaa, ei ole mitään varaa arvostella sivarin käynyttä miestä.
Minulla ei lukion jälkeen ollut opiskelupaikkaa valmiina, joten päätin mennä inttiin. No onhan se tietty semmoista pelleilyä, mutta lapsellisen luonteeni takia viihdyin siellä ja päädyin vielä aliupseerikouluun.
Nyt 15v vanhempana ja aikuisena (olin lapsi intissä) niin eipä taitaisi mielenkiinto riittää leikkiä pyssyillä. Eli jos menette, niin heti vaan ennen kun kasvatte aikuiseksi.
Minusta siviilipalvelus kannattaa valita vain ideologisesta syystä, ei siksi että pääsee helpommalla ja laiskottaa.
Poikani on ollut nyt armeijassa 3 kk, joten näkökulmaa on asiaan nyt vanhemmankin kannalta. Myös mieheni on armeijamyönteinen ja pääsi aikoinaan kadettikouluunkin, mutta valitsi kuitenkin toisen uran. Armeijaan mennessä varusmiehen asenne on todella tärkeä. Jos nuori on auktoriteettikammoinen ja epäurheilullinen, sekä vielä motivoitumatonkin, armeija on todennäköisesti erittäin raskas kokemus ja jopa ahdoton suorittaa.
Itse tunnen sekä fiksuja sivareita että fiksuja armeijan käyneitä, ja kummankin "leirin" edustajista löytyy myös niitä ikäviä hemmoja.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:08"] Sivarit on homoja nynnyjä [/quote] Mies joka pitää itseään jotenkin miehekkäämpänä kun on käynyt armeijan, on nolointa mitä tiedän. [/quote] Ihan naisen mielipide oli. En ikinä ottaisi miestä joka ei ole armeijaa käynyt eikä minun tarvitsekaan.
[/quote]
Vihaatko homoja myös? Oletko itse käynyt armeijan?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:30"]
[/quote]
Jos tarkoitit vastata tuohon kysymykseen missäs tytöistä tulee naisia, niin miksei heistäkin siellä intissä? Miksi miehen on opeteltava tappamaan ollakseen mies, mutta naisen ei ollakseen nainen? Outoja sukupuolirooleja nykyajan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:30"]
[/quote]
Jos tarkoitit vastata tuohon kysymykseen missäs tytöistä tulee naisia, niin miksei heistäkin siellä intissä? Miksi miehen on opeteltava tappamaan ollakseen mies, mutta naisen ei ollakseen nainen? Outoja sukupuolirooleja nykyajan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.
[/quote] Onko armeijan tarkoitus mielestäsi oppia tappamaan? Kannattaa varmaan tutustua varusmieskoulutukseen vähän tarkemmin. Aika paljon muuta(kin) tulee siinä sivussa opittua.
[/quote]
Eli esim. Amerikassa, Briteissä, Saksassa ja Espanjassa ei ole miehiä?, koska näissä maissa ei ole pakollista armeijaa?
Natsieukot huutelee täällä, salli mun nauraa :DD
Kävin armeijan. En voi ymmärtää armeijaa käymättömiä naisia, joille miehen intin käyminen on kynnyskysymys. Vaativat jotain, mitä eivät itse ole valmiita suorittamaan eivätkä täten voi tietää millaista sen suorittaminen on.
Näköjään isi hokennu liikaa näille tytöille tuota perus sanontaa: "Armeijassa pojista tulee miehiä". Muuta he eivät tiedä intistä kuin sen sanonnan jonka kuulleet isänsä suusta joskus kakarana .
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:42"]
[/quote]
Eli esim. Amerikassa, Briteissä, Saksassa ja Espanjassa ei ole miehiä?, koska näissä maissa ei ole pakollista armeijaa?
[/quote]
Heillä ei ole myöskään todellisia sotilaallisia uhkia, joten asevelvollisuus olisi tarpeeton. Mutta periaatteessa kyllä. Suurin osa noiden maiden miehistä on käytännössä sivarin tasolla miehuudeltaan.