Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisittekö hääjuhlaan ensi vuonna, jos hääpari karkasi salaa naimisiin?

Vierailija
30.08.2021 |

Hääparin piti mennä naimisiin pari viikkoa sitten ja päättivät viime tipassa lykätä hääjuhlaa ensi kesälle koronan takia. Meillä oli jo matkat ja hotelli varattuna tätä varten toiseen kaupunkiin, kunnes häiden peruutus tehtiin reilu viikko ennen hääpäivää.

Hääpari olikin mennyt jo ns. salaa naimisiin ja haluavat järjestää vain itse hääjuhlan ensi kesänä.

Itseltä meni jotenkin fiilikset koko häistä. Ei huvita enää oikein uudestaan alkaa järjestellä toiselle puolelle Suomea menemistä, jos kyseessä on enää vain hääjuhla. Jotenkin mahtipontiset häät tuntuvat vähän "turhalta" jos kerran virallisesti sitten on jo naimisissa ja vihkiminen jää väliin. Leikitäänkö siellä sitten samoja hääleikkejä, jos on jo melkein vuosi oltu naimisissa. Eikä sitä tiedä kukaan, pystyykö sitä juhlaa ensi kesänäkään järjestämään vai mikä on tilanne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen pariskunta.

Ihan on itse päätettävissä, menetkö juhliin. Tuskin siellä hirveästi kaivataan mielensäpahoittajia.

Vierailija
2/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko, jos ei oo fiilistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ymmärrettävää, että halusivat mennä nyt jo naimisiin koska sillä on myös lain edessä merkitystä. Ollaan itsekin mietitty mitä ihmettä tehdään kun koronan takia on ensi kesänä kaikki paikat varattu ja ei haluttaisi odottaa naimisiin menoa kahta vuotta kuitenkaan.

Muutenkin viime aikoina on tullut käytyä häissä, joissa vihkiminen on tapahtunut maistraatissa eikä siis ole oltu siinä mukana. Minulle on ihan sama, onko vihkiminen hoidettu päivää vai vuotta aiemmin.

Vierailija
4/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasivat yhtäkkiä, että salaa naimisiin menemällä ei saakaan häälahjoja.

5/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meni hotellivaraukset ja muut kulut?

Ilmoittaa sitten vaan hääparille, että kun teitte viimeksikin oharin, niin et viitsi ottaa toista kertaa riskiä, että menee rahat hukkaan.

Toki riippuu hieman millainen suhde on hääpariin. 

Vierailija
6/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä itse sitä että he jättivät perumisen viime hetkeen. Melko ikävää vieraille.

Vierailija
7/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa se on vieraillekin joutua miettimään et tuleeko niitä häitä vai ei. Itse en jaksaisi enää uusiksi alkaa miettiä jotain hotelleja ym. jos ei olisi tosi läheinen ihminen kyseessä. 

Vierailija
8/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa (?) näin korona-aikana matkat ja hotellin ilman peruutusmahdollisuutta? Selvähän se on, että isot juhlat voivat peruuntua lyhyelläkin varoitusajalla esimerkiksi koronatartunnan tai jo pelkän altistuksen vuoksi. 

Vierailija
9/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen miettimistä hotelleissa on? Hotellivarauksen tekemiseen netissä ei juuri aikaa kulu. 

Vierailija
10/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin huonoa suunnittelua parilta perua häät muutamaa viikkoa aikaisemmin. Päätös olisi pitänyt tehdä jo alkukesästä. 

En itse oikein saa hääjuhlan riemua, jos pari on ollut jo pidempään naimisissa. Totta kai juhlan voi järjestää, mutta hääjuhlarituaalit ja lahjojen odottaminen/pyytäminen tuntuu vähän naurettavalta. Mukaviin, rentoihin kesäjuhliin osallistun mielellään ja tuon mukanan pienen muistamisen. 

Vierailija
11/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen miettimistä hotelleissa on? Hotellivarauksen tekemiseen netissä ei juuri aikaa kulu. 

Minua ainakin enemmän vaikeuttaa näissä se, että häitä vaiten joutuu sit sumplimaan omat työt ja käyttämään sen ainoan vapaan niihin - ärsyttäisihän se sitten, jos sen pyytäisikin "turhaan" vapaaksi, vaikka toki nyt sille vapaalle tulisi käyttöä muutenkin. Kesäisin itse saa hyvä jos yhden viikonlopun vapaaksi per kk. Toki joku toimistotyöläinen ei välttämättä ymmärrä, millainen on esim. kätilöiden kesä. "Vaihda alaa" -kommentteja odotellessa.

Enemmän se on se ajatustasolla kuormittavaa; miten mennään, paljon maksaa, milloin tullaan pois ym. mikä vie enemmän energiaa. Joku hotellivaraus on parin klikkauksen päässä, mutta meneehän siihen aikaa, että alkaa vertailla hintoja ja selvittää milloin ensi kesän kalenteri tulee edes myyntiin vai pitäisikö varata joskus myöhemmin. 

Vierailija
12/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa (?) näin korona-aikana matkat ja hotellin ilman peruutusmahdollisuutta? Selvähän se on, että isot juhlat voivat peruuntua lyhyelläkin varoitusajalla esimerkiksi koronatartunnan tai jo pelkän altistuksen vuoksi. 

Eihän aloituksessa sanottu että saiko peruttua vai ei. Jos peruu häät 1-2 vk ennen h-hetkeä niin eiköhän suurin osa ole silloin varannut jo matkat ja hotellin ellei halua lähtöpäivänä maksaa jostain kämäisestä sokoshotellista 200euroa/yö.

Vierailija
13/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ilman koronaakin voi tulla vaikka ja mitä esteitä eteen niin, että ei pääsekään lähtemään ja joutuu perumaan hotellin, tai muuten menee rahat hukkaan.

Ärsyttää, että kaikki toiminta tehdään ja ajatellaan nykyään vain ja ainoastaan koronan mukaan, enää minkään muun syyn takia ei varauduta suunnitelmien muutoksiin. Mutta kun jos korona.

Vierailija
14/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menisin, jos on niin läheiset ihmiset että olisin ollut tänäkin vuonna valmis menemään.

Vierailija
15/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on omituisia, kun hääjuhliin osallistumista pidetään rasitteena. Meilläpäin maailmaa ihmiset ovat riemuissaan, kun pääsevät häihin. Vielä nytkin, kun häitä on jouduttu koronan vuoksi perumaan jopa useamman kerran.

Ja matkustaminen toiselle puolelle Suomea koetaan niin kamalan hankalaksi… itse olen menossa ensi kesänä häihin, joita on siirretty jo kahdesti koronan vuoksi ja ihan ulkomaille! Koronan vuoksi on oli ihan helppo perua sekä lennot että hotellit ilman mitään ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi