Mua ärsyttää kun vaimo nukkuu kaiket päivät ja vetoo masennukseen!!
Siis mun vaimo ei tee muuta ku kodinhoidon ja muun ajan päivästä vaan nukkuu!! Kun kysyn et mikä on ongelma niin vastaus on että hänellä on diagnosoitu keskivaikee masennus ja paniikkihäiriö ja suisidaalisuuden tai jonkun takia täytyy olla koko ajan yhteys psykiatrian poliklinikalle. Mutku mä en ymmärrä et mitä tässä pitäis tehdä!! Kaikki tuki menee hevon helvettii ku ei se tosta pirteemmäks tuu. Se on sanonu et tarttee aikaa ja oon antanu sitä jo kaks kuukautta mut ihan samaa rataa tää menee.... vittu ku menee hermo! Mitä täs pitäis tehdä??
Kommentit (13)
Jos et provoile - kuten taidat tehdä - ota yhteyttä omaiset mielenterveyspotilaiden tukena-yhdistykseen. Sieltä saat apua.
Varmaan sun takias masentunu. Tajuaispa ottaa eron niin saattas suisidaalisuudet alkaa parantumaan.
Kaksi kuukautta on masennuksen kanssa lyhyt aika. Voi toista, masennus ja vielä tuollainen puoliso.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:13"]
Siis mun vaimo ei tee muuta ku kodinhoidon ja muun ajan päivästä vaan nukkuu!! Kun kysyn et mikä on ongelma niin vastaus on että hänellä on diagnosoitu keskivaikee masennus ja paniikkihäiriö ja suisidaalisuuden tai jonkun takia täytyy olla koko ajan yhteys psykiatrian poliklinikalle. Mutku mä en ymmärrä et mitä tässä pitäis tehdä!! Kaikki tuki menee hevon helvettii ku ei se tosta pirteemmäks tuu. Se on sanonu et tarttee aikaa ja oon antanu sitä jo kaks kuukautta mut ihan samaa rataa tää menee.... vittu ku menee hermo! Mitä täs pitäis tehdä??
[/quote] 2 kuukautta. Mä olen odottanut puolison parantumista kohta 10 vuotta. Nukkuu tai on netissä. Ei osallistu kotitöihin. Ei seksiä. Että sillä tavalla.
Jep kaksi kuukautta on masennuksen kanssa aivan liian lyhyt aika mihinkään muutokseen (paitsi pahempaan, se tapahtuu kyllä nopeastikkin) Anna vaimollesi aikaa ainakin 1-3 vuotta ja mieti vasta sen jälkeen uudelleen.
Aina, aina, aina, kun luen tällaisia tekstejä, kiitän onneani siitä, että viimeisen paskasuhteen jälkeen jättäydyin sinkuksi. Mikä ihana tunne, kun tietää, että niskassa ei ole riippakiviä ja voi tehdä mitä haluaa!
Jaksamista ap! Kohtalosi ei ole reilu.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:21"]
[/quote] 2 kuukautta. Mä olen odottanut puolison parantumista kohta 10 vuotta. Nukkuu tai on netissä. Ei osallistu kotitöihin. Ei seksiä. Että sillä tavalla.
[/quote]Tunsin pariskunnan jolla oli sama tilanne. Lopulta erosivat. Vaimon masennus katosi, kumpikin solmi uuden parisuhteen ja ovat nyt kuutisen vuotta eläneet uutta onnellista elämää.
Vaimosi kuitenkin tekee kotityöt. Ne jäi meillä miehelle minun ollessani masentunut.
Mene joskus mukaan sinne psykiatrian pkl:n käynnille .
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:21"]
[/quote]Tunsin pariskunnan jolla oli sama tilanne. Lopulta erosivat. Vaimon masennus katosi, kumpikin solmi uuden parisuhteen ja ovat nyt kuutisen vuotta eläneet uutta onnellista elämää.
[/quote] Eli nainen oli masentunut miehestään?
12: ehkä se suhde oli vain tullut tiensä päähän. En ihan miehen syyksi laittaisi vaimon masennusta mutta selvästi molemmat vapautuivat ja alkoivat nähdä iloa elämässään eron jälkeen.
13 lisää että mies masentu myös ajan myötä (ennen eroa) masennus tarttui ja ruokki itseään. Kaikki saatavilla oleva apu oli kyllä haettu ja käytetty ennen eroa.
JSSAP