Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemmeko huonoja ihmisiä kun emme yksinkertaisesti arvosta lihavia?

Vierailija
02.10.2014 |

Vain näin anonyymisti netissä kehtaan tunnustaa tämän: en kunnioita lihavia, itsestään huoltapitämättömiä ihmisiä samalla tavoin kuin normaalikokoisia ja siistejä ihmisiä. Kyllä ulkokuori kertoo myös päänsisuksesta paljon. En vain voi sille mitään, että tietynlaiset ihmiset aiheuttavat minussa säälin sijasta inhotuksen tunteita. Mikseivät he hae apua, mikseivät yritä ja miksi heillä on oikeus olla toteuttamatta ihmiselämän perusasioita (=terveellinen ruoka, liikunta silloin tällöin, perushygienia ym.) edes tyydyttävästi?

Ehkä aika karusti sanottu, mutta minusta heitä pitäisikin hylkiä. Hylkiä lihavia haisevia kaljaa ostavia lylleröitä, jotka eivät Sinulle tai minulle tuo tähän yhteiskuntaan yhtään mitään. Päinvastoin, vievät pois. Koska halusimme tai emme, olemme yhteiskunnan orjia ja kaikki samassa veneessä. Tippukoot tämä "huonompi aines" pois jos tarjottu apu ei kelpaa, perseillään sossurahoilla ja ollaan epäkunnioittavia sekä itseä, läheisiä että yhteiskuntaa kohtaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 14:53"]

Vain näin anonyymisti netissä kehtaan tunnustaa tämän: en kunnioita lihavia, itsestään huoltapitämättömiä ihmisiä samalla tavoin kuin normaalikokoisia ja siistejä ihmisiä. Kyllä ulkokuori kertoo myös päänsisuksesta paljon. En vain voi sille mitään, että tietynlaiset ihmiset aiheuttavat minussa säälin sijasta inhotuksen tunteita. Mikseivät he hae apua, mikseivät yritä ja miksi heillä on oikeus olla toteuttamatta ihmiselämän perusasioita (=terveellinen ruoka, liikunta silloin tällöin, perushygienia ym.) edes tyydyttävästi?

Ehkä aika karusti sanottu, mutta minusta heitä pitäisikin hylkiä. Hylkiä lihavia haisevia kaljaa ostavia lylleröitä, jotka eivät Sinulle tai minulle tuo tähän yhteiskuntaan yhtään mitään. Päinvastoin, vievät pois. Koska halusimme tai emme, olemme yhteiskunnan orjia ja kaikki samassa veneessä. Tippukoot tämä "huonompi aines" pois jos tarjottu apu ei kelpaa, perseillään sossurahoilla ja ollaan epäkunnioittavia sekä itseä, läheisiä että yhteiskuntaa kohtaan.

[/quote]

Sinä ja sinun arvostaminen. Jos kaikki riippuisikin siitä. Pelottava ajatus, joka tuo mieleen kolmannen valtakunnan. Jonka kukistamisessa merkittävässä roolissa oli mm. lihava Winston Churchill. Ja vanha kunnon Sibbe, Sibelius. Melkoinen pullukka.

Sinun kykysi viittaavat myös suurtekoihin? Armas Hyväkuntoinen.

T: Tuhti ja terve kundi 

Vierailija
42/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaablablablaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa kontekstissa siis lihavia ihmisiä ei voi arvostaa? Jos vaikka merkittävän lääketieteellisen läpimurron tekevä tutkija sattuu olemaan lihava, häntä ei siis voi arvostaa? Tai luet jonkin mahtavan kirjan, mutta sitten näet kuvan lihavasta kirjasta, niin kirjakaan ei tunnu sitten enää hyvältä? Sama pätee lihavan laulajan loistavaan levyyn? Hyväntekeväisyysprojekti ei ole minkään arvoinen jos sen on järjestänyt lihava? Mukavan ihmisen tekemä hyväntahtoinen ele mitätöityy sillä että kyseinen mukava ihminen olikin lihava? jne. jne.

En vaan tajua... me olemme jatkuvasti kosketuksissa erilaisiin ihmisiin tavoilla, joissa ulkonäöllä ja fyysisellä olemuksella ei pitäisi olla mitään merkitystä. Tuntuu todella outoa, että ihmisen arvostus ihmisenä  olisi tällaisesta seikasta kiinni.

Vierailija
44/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:04"]

Provo sitä ja provo tätä... Ei ole provo. Aika eri asia olla sairaseläkkeellä tai mt-potilas kuin välinpitämätön valittaja, joka tekee elääkseen tasan korkeintaan lapsia ja heidätkin huolenpito pitäisi meidän muiden veronmaksajien hoitaa. Nämä aiemmin mainitut ovat sairaita. Laiskuus ja tyhmyys ei käsittääkseni ole sairaus? Se on vaan rasittavaa käytöstä. ap

Sinä olet tyhmä ja rasittava. Ja laiska ainakin ajattelemaan. Voisit harjoitella sitä vähän niin alkaisi sujumaan.

[/quote]

Vierailija
45/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 16:14"]

Minäkin tunnustan: Olen huono ihminen, en arvosta lihavia :(

[/quote]

Se on voi voi :)

Vierailija
46/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus mitä porukkaa. Huhhuh, tainnut ap todeta jonkun lihavan itseään paremmaksi ja nyt kateus puhuu.

Vierailija
47/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se mätä kukko siinä lautasella ei ajattele ja tunne inhimillisiä tunteita, kuten normaalin tunne-elämän omaavat ihmiset, jotka lukevat tätä palstaa ja miettivät, millainen tunnevammainen rustaa tällaisenkin aloituksen ihmisten ilmoille ja kysyy vielä, mitä muut siitä ajattelevat. Ei meistä kukaan ole täydellinen. Sinusta se ei ehkä näy päällepäin, mutta sinulta saa varmasti kysyä pahastumattasi, missä vaiheessa yleensä ihmiset huomaavat sinun vaivasi? Oletan, että sinä et pahastu, koska olet rakentanut itsellesi itsetunnon, jota ei kuolevainen voi horjuttaa.

Minun vaivani? Tarkentaisitko. Kaikki kaverini ovat tätä mieltä kyseisistä otuksista. Ja kaikilla kavereillani on oikeus omiin mielipiteisiin. Esimerkiksi eräs kaverini haukkuu ihmisiä joilla on korkea otsa ja kuulun itsekkin niihin. Olen vaan nostanut toista kulmakarvaani ja todennu, että minulla on myös korkea otsa, sitä kummemmin murehtimatta, onko tämä kaverini hienovarainen vihjaisu, että leikkaa otsatukka. Ja en leikkaa vaikka kuinka näyttäisin hiusrajani menettäneeltä. Ehkä tarkoitukseni onkin tässä, että nämä otukset provosoituu, eikä halua tehdä mitään muutosta asialle ja näytänkin tilastollisesti paremmalta kun muut. Sitäkö sinäkin haluat? Olen kunnioittanut lihavia ihmisiä, mutta tämä ihmistyyppi mistä kerroin viestissä 13 niin en. Ja kyllä, olet oikeassa, aika paljon saa tehdä töitä että itseluottamustani saisi horjahtamaan. (Koska en yksinkertaisesti välitä mitä muut minusta ajattelee)

Vierailija
48/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 14:53"]

1/46

Olemmeko huonoja ihmisiä kun emme yksinkertaisesti arvosta lihavia?

[/quote]

Otsikointi oli todellala kummallinen. En ymmärrä kysymystä. Miksi lihavuus olisi syy, jonka vuoksi jotain ihmistä pitäisi arvostaa? Tai laihuus? Tai punatukkaisuus tai vihreäsilmäisyys? En arvosta ihmisiä ulkonäön perusteella. Ihmiset, joita arvostan omaavat ihan toisenlaisia, esimerkiksi henkisiä ominaisuuksia.

Vierailija
49/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainaatteko että laihat on niin täydellisiä, et ne ei tee sossun elätiks lapsia? Tai että jos on ylipainoa, niin maataan vaan kotona? Kaikki sossumutsit, joita mä tiedän, on kyl ihan normaalipainoisia.
Ainoa, mitä mä olen huomannut, on se, että tällä palstalla on aivan KUMMALLINEN käsitys läskeistä. Ja kyllä, itsekin olen bmi-luokituksen mukaan "lievästi ylipainoinen", mutta se luokitus nyt on vähän mitä on.

Vierailija
50/50 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että olet noin kiinnostunut toisten ulkonäöstä ja painosta ja mietit arvostatko jotain henkilöä, vaikket tunne. Tuskin niitä lihavia kiinnostaa lainkaan sinun mielipiteesi ja arvostuksesi... Sinähän et ole heille yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi