Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä yleinen käytäntö?

Vierailija
02.10.2014 |

Onko tämä yleinen käytäntö vai sovelletaanko tätä vain jotenkin vaikeahoitoisiin?

Sairaalassa käy fyysisen vaivan takia potilaita hoidossa. Se voi olla ihan sädehoito tai joku muu hoito. Siellä joillekin potilaille hoitaja sanoo, että "menen nyt puhelimeen, sitten kun laite on lopettanut käyntinsä voit itse tulla siitä pois" mutta joitakin potilaita ei jätetä lainkaan ilman valvontaa vaan heidän kanssa hoitaja on koko ajan vieressä. hoitaja sanoo, että hän muutamille potilaille opettaa sen miten siitä tullaan itsenäisesti pois, mutta jos kyseessä esim vanhukset niin silloin hän on heidän kanssa. itse en ole vanhus enkä lapsi enkä myöskään kehitysvammainen enkä psykoottinen, mutta silti minua ei jätetä ilman valvontaa.

Onko yleinen käytäntö vai sovelletaanko tätä jotenkin ainoastaan mt-potilaisiin tai kehitysvammaisiin?

Viittaako tuo siihen et oon jotenkin erityispotilaana pidetty? Minulla ei ole muuta kuin lähinnä pelkotiloja mutta ei niitä siellä polilla ole ilmennyt. oon ollu joskus kymmenen vuotta sitten osastohoidossa pelkotilojen vuoksi. vaikuttaako 10v takaiset asiat noin vahvasti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit varmaan todenmukaisimman vastauksen niiltä hoitajilta itseltään.

Vierailija
2/5 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sädehoidossa hoitaja ei 100% varmasti jätä potilasta itsekseen ja sano että "tuu sit pois kun laite ei enää hurise..!!"  =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:15"]

[/quote]

kysyin hoitajilta mutta ne sanoivat että he eivät minua jätä yksin koska olen niin arka. mitään muuta syytä ei sanottu.

Vierailija
4/5 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:26"]

[/quote]

kysyin hoitajilta mutta ne sanoivat että he eivät minua jätä yksin koska olen niin arka. mitään muuta syytä ei sanottu.

[/quote]

No olisko se sitten se syy?

Vierailija
5/5 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:26"]

[/quote]

[/quote]

No olisko se sitten se syy?

[/quote]

Kyllä se luultavasti on. kun oon huomannu että puliukkojenkin antavat omatoimisesti ja itsenäisesti toimia asioissa joissa minä en saa toimia itse. pulit ei oo välttämättä arkoja vaan pärjäävät hyvin kunhan ovat selvin päin. minä en ole puli mutta minua vahtivat enemmän kuin puleja just siksi kun olen pelokas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi