Hoitovuoron vaihto lapsen sairastuessa
Meillä ero on niin tuore juttu, ettei olla ehditty sopia miten toimitaan, kun on lasten hoitovuoro vaihtuu ja lapsi sairastuu vaihtopäivänä. Onko lapsi sen luona tervehtymiseen asti, jonka luona on sairastunut vai meneekö vuorot sovitun mukaisesti, oli lapsi terveenä tai sairaana? Kokemuksia ja vinkkejä?
Kommentit (8)
No, meillä kyl tehdään niin, että lapsi on tervehtymiseen asti, koska ex-puolisolla on kotona pienemmät lapset uuden puolison kanssa ja olisi järjetöntä tartuttaa myös niitä.
Meillä vaihdot menee normaalisti, ellei kyseessä ole vatsatauti. Kodit lähekkäin.
Se on ymmärrettävää, ettei pienempiä sairastuteta. Meillä eri tilanne, kun on vaan nämä kaksi yhteistä. Mutta meillä ex työskentelee kotona, joten pystyy olemaan lasten kanssa ja hoitamaan työnsä. Itsellä työtilanne sellainen, ettei ole niin helppoa löytää sijaista. Ap
Olette tasavertaisia vanhempia. Molemmat hoitaa vuorollaan, oli lapsi sairas tai ei. Vatsatauti poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Se on ymmärrettävää, ettei pienempiä sairastuteta. Meillä eri tilanne, kun on vaan nämä kaksi yhteistä. Mutta meillä ex työskentelee kotona, joten pystyy olemaan lasten kanssa ja hoitamaan työnsä. Itsellä työtilanne sellainen, ettei ole niin helppoa löytää sijaista. Ap
Ei kotona työskentely tarkoita, että voi samalla hoitaa lapsia. Minä olen käytännössä luureissa ja ruudussa kiinni 8h ja äänessä kaiken aikaa. Ei siitä irrota lapsia hoitamaan
Siinä otat lapsen jos on sinun vuoro. Sijainen on löydyttävä. Voithan sitten pyytää mummoa hoitamaan, niin se toinenkin vanhempi joutuisi tekemään.
Exä välillä käyttää tekosyynä milloin mitäkin, ettei tarvitse ottaa lasta. Milloin lapsi on flunssassa, milloin hän itse arvelee että olisi lämpö vähän nousussa.
Ihan sama minulle. Saan olla lapseni kanssa enemmän. Omaa vanhemmuuttaan hän siinä sabotoi, ei minun.
Meillä menee vuorot niin kuin on sovittu, harvoin lapsi on ollut niin sairas, ettei kestä 8 minuutin autokyytiä. Tosin lapsella ei ole ollut oksennustautia, vain pientä lämpöilyä.