Kolme merkittävintä syytä miksi olla ateisti
1. The gods, spirits, and other fictional creatures of Christianity, Islam, or any other religion in the world do not exist in the real world. These viruses of the mind reside only in the irrational imagination of certain types of people.
2. When you are not a member of any religion or religious community then you save a lot of money because you don't have to pay a membership fee to these religions, churches and sects.
3. You avoid problems like, for example, that the liking Christianity or any other religion will make you unpopular and hated in others’ eyes and they question your mental health and whole validity.
Kommentit (21)
Kristittynä säästän paljon rahaa, kun sitä ei kulu esim. alkoholiin, tupakkaan ja maailman huvituksiin.
Jeesus ei onneksi ole uskonto, Hän elää.
Vierailija kirjoitti:
Olisit laittanu suomeksi.
1. Jumalat, henget ja muut fiktionaaliset olennot kristillisyydessä, islamissa, tai missä tahansa muussa uskonnossa maailmassa, eivät ole olemassa oikeassa maailmassa. Nämä mielen virukset ovat olemassa vain irrationaalisessa mielikuvituksessa, tietynlaisissa ihmisissä.
2. Kun et ole minkään uskonnon, tai uskonnollisen jäsen, säästät paljon rahaa, koska sinun ei tarvitse maksaa jäsenmaksua näille uskonnoille, kirkoille etc.
3. Sinä vältät ongelmia, kuten esimerkiksi pitäminen kristillisyydestä, tai mistä tahansa muusta uskonnosta tekee sinut epäsuosituksi ja vihatuksi muiden silmissä ja he kyseenalaistavat sinun mielenterveytesi ja koko olemassaolosi.
Ole hyvä.
Ei sitä rahaa nyt niin hirveästi mene jos maksan kirkollisveroa. Muutkin perustelut ovat vähän huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Kristittynä säästän paljon rahaa, kun sitä ei kulu esim. alkoholiin, tupakkaan ja maailman huvituksiin.
Ei ole facebookissa, joten ei elä
Minulle riittää ihan se, että jumalia ei ole näkynyt missään. Muiden ihmisten ilmiselvästi tarkoitushakuiset tarinat eivät vakuuttaneet minua edes lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Olen kai tällainen maallistunut, ei kirkkoon kuuluva henkilö. En usko, en oikeastaan ole mitään mieltä uskonasioista suuntaan tai toiseen. Ei minulla silti mene rahaa alkoholiin tai tupakkaan. Muutenkin elän aika säästäväisesti.
On vain yksi syy olla ateisti ja se on se, että jumalien olemassaoloa ei voida tieteellisesti todistaa. Mitään muita syitä ei tarvita.
1. ei ole muotoiltu syyksi olla ateisti tai uskonnoton. Vertaa kohtaan 2., joka on muotoa "jos et ole uskonnollinen, saat X/vältyt Y:ltä". Uskominen asioihin, joita ei varsinaisesti ole olemassa, kuten valtioihin, murhaamisen vääryyteen tai rahan arvoon, ei ole välttämättä aina ole haitallista.
Uskon jumalaan (sukupuoleton) mutta en mihinkään uskontoon. Ne ovat aina miesten keksimiä ja naista sortavia.
Vierailija kirjoitti:
Kolme merkittävintä syytäni uskoa Jeesukseen:
1. Hän on antanut syntini anteeksi ja pelastanut minut. Rakastan häntä.
2. Hän rakastaa minua ja vuodattaa rakkautensa minuun, niin että voin rakastaa muita, tehdä hyvää ja
evankelioida.
3. Kuoleman jälkeen odottaa taivas.
Rahoistani 90% ovat siunatummat kuin jos pitäisin kaiken itselläni, mutta raha ei vaikuta päätökseeni palvella Jumalaa.
Jeesuksen tähden kristitty voi odottaa pilkkaa ja vainoa, mutta miljoonat marttyyrit todistavat, että kristittynä oleminen on sen arvoista.
Hieno kirjoitus 👍
En ole ateisti, mutta en kuulu kirkkoon. Ja en kuulu siksi, että ne pienetkin rahamäärät, joita kirkollisveroon menee, tarvitsen itse.
Pienituloisena minun ei tarvitse maksaa edes Yle veroa.
1, 2 ja 3: En usko satuolentoihin. Että ihan pilvien päällä elelee ukko joka päättää kaikesta, kamoon. En usko joulupukkiin, hammaskeijuun tai pääsiäispupuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sääli vaan että yksikään niistä ei pitänyt paikkaansa.
Uskikset on jotenkin surullista sakkia. Kun ei ole omia aivoja eikä ajatusmaailmaa, täytyy nojata johonkin ikivanhaan satukirjaan. Jesse sitä ja Jesse tätä, hohhoi.
Ykkösväittämälle ei tuossa ole esitetty mitään perusteita. Eli kysymys on vain uskomuksesta, ei tiedosta.
Ei kai siihen mitään muita syitä tarvita kuin ettei usko Jumalaan? Nuo muuthan ovat sitten seurausta siitä.
Vierailija kirjoitti:
2. Hän rakastaa minua ja vuodattaa rakkautensa minuun, niin että voin rakastaa muita, tehdä hyvää ja
evankelioida.
Rahoistani 90% ovat siunatummat kuin jos pitäisin kaiken itselläni, mutta raha ei vaikuta päätökseeni palvella Jumalaa.
Jeesuksen tähden kristitty voi odottaa pilkkaa ja vainoa, mutta miljoonat marttyyrit todistavat, että kristittynä oleminen on sen arvoista.
Tämä oli kristinuskon keksijältä nerokas oivallus: sanotaan jo valmiiksi, että se, etteivät muut usko samoihin juttuihin, on todiste siitä, että jutut ovat totta. Käytännössä täsmälleen samaa logiikkaa ja siilipuolustusta kuin alakoulun pihalla kuultu "Se joka sanoo ni ite on!"
Vierailija kirjoitti:
On vain yksi syy olla ateisti ja se on se, että jumalien olemassaoloa ei voida tieteellisesti todistaa. Mitään muita syitä ei tarvita.
Juuri näin. `Jumala´ on psykologinen käsite, jolla ihmiset selittävät omia arvojaan, mielipiteitään ja tunteitaan (ensisijaisesti kuolemanpelkoa) eikä sillä pitäisi olla mitään tekemistä reaalimaailman kanssa.
evankelioida.