Lue keskustelun säännöt.
Ovulaatiotesti raskaustestinä
Kommentit (7)
Eikös ovistesti ja raskaustesti mittaa ihan eri hormonia?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei. Ovulaatiotesti mittaa LH pitoisuutta ja raskaustesti hcg harmonia.
Ovistesti saattaa näyttää plussan tai olla näyttämättä.
Mun käsittääkseni LH ja hCG on vähän niin kuin kaksi lippistä, joista toisessa on sellainen propelli päällä -- siis aika samanlaiset, mutta ei kuitenkaan samanlaiset.
Vuosia sitten huvikseen kokeilin raskaanaollessa, kun oli jäänyt ovistesti ylimääräiseksi, ja vahva plussa oli.
Olin tosin tuossa vaiheessa jo niin raskaana, että raskaustestikin oli jo vahvasti positiivinen.
Voiko raskaustesti näyttää oviksen?
Mulla näytti CB Dual Hormone ovistesti stabiilia hymynaamaa alkuraskaudessa, ja RFSU: n herkkä varhainen raskaustesti näytti positiivista ovulaation aikaan ennen raskautta.
Kysyin asiaa naistentautien lääkäriltä ja hän sanoi, että manuaalisella raskaustestillä saa kaksi viivaa ovulaation aikaan, jos sattuu testaamaan juuri oikeaan aikaan. Testi ei erota ovis/hcg-hormoneja toisistaan.
Ja tein siis raskaustestin keskellä kiertoa raskauden poissulku mielessä, kun piti aloittaa lääkekuuri.
Verikokeessa selvisi, että raskautta ei ole ja seuraava pissatesti olikin jo nega. Mutta hetkeks meni pasmat sekaisin.
Sikäli hassu, että kun raskaus lopulta kuukausien päästä alkoi, se RFSU:n testi näytti paljon sitä ovisviivaa haaleampaa toista viivaa!