Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotettavissa 40v kriisissä?

Vierailija
01.10.2014 |

Kuukauden päästä tulee maaginen 40v täyteen. Mitä on odotettavissa?

Ystävät sekoilee vieraiden kanssa, on kuntokuureka, ammatin vaihtoa ym.

Mitä aivoissa tapahtuu 40v kieppeillä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, ystäväsi sekoilevat varmasti muutenkin. Voihan sitä toki laittaa iän syyksi ihan mitä vain, mutta eiköhän varsinaiset syyt löydy muualta kuin siitä.

Vierailija
2/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman havainnut omissa piireissä: eroja, sivusuhteita, päihteitä, hihhulikursseja, laihdutusta tai treeniä. Ehkä se on sitä, että yrittää viimeinkin elää täysillä. Jännityksellä myös odotan, milloin itsellä napsahtaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään jos ei aio käyttää sitä tekosyynä sekoiluun!

Minusta oli vapauttavaan täyttää 40v.

Olen ok :)

Vierailija
4/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo alkanut suunnitella 4-kymppisbileitä :)  kolme vuotta aikaa tehdä megaloistobileet :D

Vierailija
5/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulle ole tullut mitään kriisiä, vaikka ihan kohta täytän 40. Elämä jatkuu ihan samanlaisena eteenpäin, ei mitään muutoksia ole tiedossa. Eipä mun siskoillakaan mitään muutosta elämässä tapahtunut, kun täyttivät 40 vuotta. Sehän on vain numero, mutta ehkä sitä on helppo käyttää tekosyynä, "kun mulla on nyt tää kriisi". 

Vierailija
6/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä huomannut mitään

t. mies 44v

Vierailija
7/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja odottelen vielä sitä kriisiä. Hyvä ja seesteinen olo, mutta ei sekään tullut yst äkkiä täytettyäni 40.

Vierailija
8/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otti eron, koska meillä on ikäeroa vain 4kk aiheutti ero kriisin myös minulle 40v:na, elämäni kauhein syntymäpäivä.

Vierailija
9/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tule mitään kriisiä, jos olet tervepäinen selkärankainen ihminen, joka uskaltaa vaatia itseltäänkin jotain, ja osaa hakea apua ongelmiin silloin jos niitä tulee. "Kriisit" näyttävät iskevän ennen kaikkea niihin ihmisiin, jotka eivät koskaan ole tulleet sinuiksi itsensä ja valintojensa kanssa. Ja nehän iskevät tietenkin aina ulkopuolelta; itse ei voi kantaa vastuuta mistään, koska sehän voisi vaikka tuntua ikävältä.

Vierailija
10/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusta, terveysintoilua, kuntokuureja, työpaikan vaihto, alan vaihto, rajuja ihastumisia ym.

Vierailija
11/19 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset tekee suuria muutoksia elämässä. Uran vaihto, eli juristi ryhtyy luomuviljelijäksi, eroja ja uusia suhteita, totaalisia elämänmuutoksia kuten maallemuutto tms. Nelikymppisenä pistetään kaikki päreiks ja elämä uusiks. 

Vierailija
12/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:43"]

Ei mitään jos ei aio käyttää sitä tekosyynä sekoiluun!

Minusta oli vapauttavaan täyttää 40v.

Olen ok :)

[/quote]Mä olen myös oikein onnellinen tästä iästä, en haluaisi olla yhtään nuorempi millään tavalla. Kriisejä ei ole tullut ja tuskin tuleekaan. N40

Vierailija
13/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia kasvanut lisää päähän, ja näkö ja muisti parantunut huomattavasti siitä kuin olin 30-vuotias. Nyt ikää kohta 40v. T. mies.

Vierailija
14/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisen lapset ovat kouluiässä/teinejä eli omaa aikaa enemmän kun ei tarvi joka hetki olla hoitamassa muiden asioita. Siten harrastuksia enemmän ja vaihtelunhalua ruuhkavuosien jälkeen. Mulla näin.

Vierailija
15/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kuopus ehtii juuri pois taaperoiästä,että pikkulapsiarkea eletään ihanasti:D

Vierailija
16/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:23"]

Ei välttämättä tule mitään kriisiä, jos olet tervepäinen selkärankainen ihminen, joka uskaltaa vaatia itseltäänkin jotain, ja osaa hakea apua ongelmiin silloin jos niitä tulee. "Kriisit" näyttävät iskevän ennen kaikkea niihin ihmisiin, jotka eivät koskaan ole tulleet sinuiksi itsensä ja valintojensa kanssa. Ja nehän iskevät tietenkin aina ulkopuolelta; itse ei voi kantaa vastuuta mistään, koska sehän voisi vaikka tuntua ikävältä.

[/quote]

Tai sitten sitä vain selitellään vitsikkäästi paljon puhutulla 40kympin kriisillä, jos esim. avioero sattuu suunnilleen niihin aikoihin. Ilmiö ruokkii ilmiötä. Tuskin nyt pelkkä numero itsessään kenessäkään mitään juuri silloin aiheuttaa.

Eri asia ne, joilla elämä on yhtä kriisiä.

Vierailija
17/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut 30 eikä 40-kriisiä, parin vuoden päästä täytän 50 ja ei tule kriisiä silloinkaan :) Ihmettelen koko vouhotusta.

Vierailija
18/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kriisi välttämättä tarkoita jotain negatiivista tai vastuunpakoilua. Mitä pahaa on laihduttamisessa, kuntokuurissa tai alan vaihdossa. Ikäryhmässä 35-45 usein pikkulapsivaihe jää taakse ja on taas aikaa ajatella itseäänkin. Siinä vaiheessa huomataan, kuinka ylipainoa on päässyt kertymään, tai mietitään jaksanko minä tässä samassa työssä eläkkeelle asti. Jotkut eroavat, toiset taas laittavat parisuhteensa kuntoon.

Vrt kantakuppilan Maija, joka on kitannut sidukkaa teini-iästä asti, jatkaa sitä samaa touhua, ja halveksii ihmisiä, joilla on "kriisi".

Lopputuloksesta näkee, kuka on selkärangaton ja kuka ei, ei pelkästä kriisistä.

Vierailija
19/19 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:32"]

päihteitä

[/quote]

Hassua kyllä joo, vaikka nelikymppisen viimeistään pitäisi siistiä alkoholinkäyttöään. Sitä ei itse tajua, että se alkaa näkyä yhä enemmän ulkonäössä, eikä jaksa enää kuten nuorempana. Koskee niitä, kenen elämä pyörii alkoholin ympärillä, ja joiden sukulaiset ja ystävät kommentoivat jo huolestuneesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi