Postin toiminta
Tai siis sen toimimattomuus! Mikä hemmetti siellä maksaa, että tullattavat tuotteet jäävät sinne jonnekin keskusvarastolle mätimään? Näen seurantakoodin avulla missä se paketti on ollut jo kuukauden päivät. Soitinkin postiin jossa lupasivat asian hoitaa, jotta pääsen tullaamaan paketin ja he voivat sitten laittaa sen minulle tulemaan. Viikko mennyt soitostani postille, eivätkä he ole tehneet mitään!
Kommentit (6)
Mieluummin noin päin, ettei tarvitse ainakaan maksaa turhia veroja.
Minulla posti on kadottanut jo useamman lähetyksen tullauksen jälkeen, ja mitään vastuutahan he eivät tästä ota.
Mulla jäi paketti jumiin, kun postissa ei näkynyt että palvelumaksu 2,9€ oli maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin noin päin, ettei tarvitse ainakaan maksaa turhia veroja.
Minulla posti on kadottanut jo useamman lähetyksen tullauksen jälkeen, ja mitään vastuutahan he eivät tästä ota.
Olin ihan valmistautunut maksamaan tullattavat kun tilasin Eu:n ulkopuolelta. En turhaan tilausta tehnyt jotta posti voi sen kadottaa. Ärsyttää suunnattomasti koska kyseessä harrastukseeni kuuluva keräilykappale, joita ei löydy toista samanlaista.
Tuo verouudistus on lamauttanut postin jo ala-arvoisen toiminnan kokonaan ja paketin saaminen on tehty aivan käsittämättömän vaikeaksi kuluttajalle. Paljon helpompaa olisi vain jättää verot maksamatta ostovaiheessa ja hoitaa kaikki vasta tullausvaiheessa mutta moni verkkokauppa perii tuon veron automaattisesti.
Ensinnäkin saapumisilmoituksen tulemiseen paketin saapumispäivästä menee kuukausi, sitten pari viikkoa tullaamisen jälkeen pari viikkoa että saavat perille asti (postin konttoriin, enää ei edes yritetä tuoda paketteja kotiin asti vaikka käsittelymaksuja peritään joka välissä). Tullattavasta lähetyksestä tulee tietysti tekstiviesti ennen tuota saapumisilmoitusta mutta missään kohtaa ei mainita paketin tietoja että saisi sen tullattua, ja lähetystunnuksetkin tuntuvat aina vaihtuvan matkan varrella. Sitten kun olet vihdoin saanut tullauksen tehtyä, tulee sinun itse pyytää postilta sen vapautusta käsittelymaksuista ja odottaa noin viikko että saavat sen tehtyä.
Sanoisin että suomen posti on pelkkä vitsi mutta vitsi edes naurattaisi.
Onko nää postin silmiinpissijät ihan tosissaan nykyään? Ruinaavat aiheettomasta tullauspyynnöstä (alv maksettu tilauksen yhteydessä) ja itse tehdystä oikaisupyynnöstä käsittelymaksua?
Apuja! Onko ketään postilla työskentelevää joka osaisi kertoa mikä siellä oikein on vialla ettei paketit kulje eteenpäin?