Raskausmyrkytys vai..?
niskahartia?
eilen neuvolassa verenpaineet 137/88
mua on ellottanut koko päivän, ei siis mitään yrjötystä vaan sellanen pieni tausta kuvotus.
pissatesti puhdas
niskat aivan jumalattoman jumissa, ja päätä jomottaa vähän, ei kuitenkaan niin paljon että tartteisi edes panadolia, viikkoja 26+6
ei turvota enkä nää pilkkuja, eikä koske ylävatsaan.
kyllä, soittaisin neuvolaan jos saisin jonkun kiinni. 2h jonottanut...
Kommentit (14)
Miksi kuvittelet, että olis myrkytys, kun ei ole mitään myrkytyksen oireita?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:52"]Miksi kuvittelet, että olis myrkytys, kun ei ole mitään myrkytyksen oireita?
[/quote]
koska mun ihana neuvolantäti eilen pelotteli mua sillä ja vouhkasi kuinua järjettömän korkeat paineet >.
Mikään ammattilainen en ole, mutta uskoisin ettei sinulla ole raskausmyrkytystä. Jos ei yleisimpiä oireita ole ja pissassa ei ollut proteiini koholla, niin olisin huoletta.
Eipä kuulosta yhtään raskausmyrkytykseltä. Toki verenpainetta seurataan, jos se on nousussa, mutta ei tuo vielä korkea ole.
Eilen neuvolan täti huusi " APUA KAMALAA HIRVEET PAINEET, APUA SIIS MITEN NÄÄ TÄLLASET ON???" arvatkaa pelottaako nuorta (24v) ensiodottajaa.. lähtöpaineet 127/84
Neuvolatädit osaa olla pelkoa lietsovia. .. Kuten lääkäritkin. Olen itse kokenut sen kun hoitohenkilökunta aiheuttaa sellaisen stressin omalla käytöksellään että paineet nousee. En aina oikein ymmärrä onko heidän tarkoitus auttaa ja tukea vai peloitella kaikilla mahdollisilla kuhuskenaarioilla :( Yritä rentoutua ja osta vaikka oma verenpainemittari ja mittailet kotona. Pelkkä paine ei tarkoita automaattisesti raskausmyrkytystä. Onnea ja iloa loppuodotukseen :)
Mistä tämä ylävatsaan koskeminen on alkanut olla raskausmyrkytyksen oire? Mulla on se käsitys, että koskee tai on koskematta, niin raskausmyrkytys se voi olla.
Mulla on sellainen ollut todella paha, mutta ensimmmäisiä tähtiä näkyi vasta silloin, kun paineet hipoi kahtasataa. Päänsäryn olen kyllä kuullut olevan yksi oire, ehkä juuri verenpaineen nousun vuoksi.
Mulla on ollut korkeat verenpaineet ilman myrkytystä kummassakin raskaudessa. Olen joutunut lääkitykselle, ja tietenkin seuraillaan, ettei mene myrkytyksen puolelle. En panikoisi noilla oireilla.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:14"]
Mistä tämä ylävatsaan koskeminen on alkanut olla raskausmyrkytyksen oire? Mulla on se käsitys, että koskee tai on koskematta, niin raskausmyrkytys se voi olla.
Mulla on sellainen ollut todella paha, mutta ensimmmäisiä tähtiä näkyi vasta silloin, kun paineet hipoi kahtasataa. Päänsäryn olen kyllä kuullut olevan yksi oire, ehkä juuri verenpaineen nousun vuoksi.
[/quote]
No ainahan yksi raskausmyrkytyksen oireista on ollut ylävatsakipu, kellä tulee, kellä ei.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:01"]Eilen neuvolan täti huusi " APUA KAMALAA HIRVEET PAINEET, APUA SIIS MITEN NÄÄ TÄLLASET ON???" arvatkaa pelottaako nuorta (24v) ensiodottajaa.. lähtöpaineet 127/84
[/quote]
Tuskin meni näin. 24-vuotiaan luulisi osaavan kysyä tuossa tilanteessa, että onko aihetta paniikkiin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:01"]Eilen neuvolan täti huusi " APUA KAMALAA HIRVEET PAINEET, APUA SIIS MITEN NÄÄ TÄLLASET ON???" arvatkaa pelottaako nuorta (24v) ensiodottajaa.. lähtöpaineet 127/84
[/quote]
Tuskin meni näin. 24-vuotiaan luulisi osaavan kysyä tuossa tilanteessa, että onko aihetta paniikkiin.
[/quote]
Ja kyllä muuten meni, ja kysyinkin mutta vouhotti vaan niistä paineista. Neuvolantädit osaa lietsoa pelkoa ensiodottajiin :) Sain kuitenkin kätilön kiinni äitiyspolilta joka osasi kertoa ettei ole syytä huoleen.
No ei toi ole edes korkea toi paine. Mulle neuvolassa sanottiin, että paineista ei kannata olla huolissaan, ennen kuin ovat n. 150/100 luokkaa ja muitakin myrkytyksen oireita pitää olla. Mulla ainakin paineet heittelee aika paljon kun joku muu niitä mittaa, jos vaan on mittari kotona, niin kannattaa ihan omassa rauhassa mittailla. Loppuraskaudessa mulla paineet nousi melkein 140/90 pintaan herkästi eikä sekään kuulemma ollut huolestuttavaa, kun tosiaan ei ollut oikein muita oireita. Tai turvotusta oli, mut sekin on kuulemma normaalia.
up