Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te Lontoon tuntijat!

Vierailija
01.10.2014 |

Su-ti reissu Lontooseen tiedossa 9 vee ja 12 vee lasten kanssa. Kertokaa hyvä mutta kohtuuhintainen hotelli keskustasta. Mitä tehdä ja minne mennä tuon ikäisten lasten kanssa. Mitkä ovat Lontoon ns. "must to see" -kohteet. Mitkä hyviä shoppailupaikkoja? Mitkä hyviä ruokapaikkoja, joissa hyvälaatuista ruokaa. Onko Lontoossa sunnuntaisin kaupat, paikat ja nähtävyydet auki?

Kertokaa te, jotka Lontoota tunnette, mitä olisi fiksua tehdä parissa päivässä, ette kaikki aika menisi vain reissaamiseen. Kiitos!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskustassa olen yöpynyt sellaisessa hotellissa kuin Rose Court Hotel. Todella vanha ja kulunut, mutta hyvin siivottu huone ja ystävällinen henkilökunta. Se sijaitsee aivan Oxford Streetin kupeessa.

Sit on sellainen ketjuhotelli kuin Tune Hotels (vastaa vähän omppuhotellia). Ei ole keskustassa mutta lähellä metroasemaa (siis metrolle kävely+metro yhteensä n. 15min).

Vierailija
2/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin ei tarvitse olla keskustassa kunhan se on lähellä metroasemaa.
Vahakabinetti, Ripleys ja British museumin muumio-osasto ovat kivoja. Halpaan ja erilaiseen shoppailuun Camden town joka on jo paikkana kiva käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must -verbin kanssa ei käytetä to-liitettä :) Eli must see -kohteet. 

Mutta itse asiaan; vahakabinetti, London Eye ja British Museum ovat ehkä parhaimmat tuon ikäisille. Itse tykkään tosi paljon myös Museum of Londonista. British Museum ja Museum of London ovat ilmaisia (paitsi erikoisnäyttelyt), vahakabinettiin ja London Eyehin kannattaa ostaa liput etukäteen netistä pakettina. Myös Sea World on kuulemma kiva.

Kaupat on sunnuntaisin auki yleensä klo 18 saakka. 

Vierailija
4/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:52"]

Mutta itse asiaan; vahakabinetti, London Eye ja British Museum ovat ehkä parhaimmat tuon ikäisille. Itse tykkään tosi paljon myös Museum of Londonista. British Museum ja Museum of London ovat ilmaisia (paitsi erikoisnäyttelyt), vahakabinettiin ja London Eyehin kannattaa ostaa liput etukäteen netistä pakettina. Myös Sea World on kuulemma kiva.

[/quote]

Voisitko vastata mitä on enkuksi hintalaatusuhde, kun olot noin hyvä... Ja tämä täysin ohi aloituksen

Vierailija
5/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta ruuasta tykkäät? Jo tuo vinkattu Camden on tosi kiva paikka, siellä on myös iso ja ainakin mun mielestä hyvä food court -tyyppinen alue. Eli voi siis maistella ruokia eri maailmankolkista ja on myös tosi edullinen. Camden Market menee sunnuntaisin muistaakseni kanssa klo 18 kiinni. 

Se Mustista nillittäjä :)

Vierailija
6/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:54"]

[/quote]

Voisitko vastata mitä on enkuksi hintalaatusuhde, kun olot noin hyvä... Ja tämä täysin ohi aloituksen

[/quote]

Ainakin työpaikallani Lontoossa kaikki puhui ihan vaan quality versus pricesta. Lauseessa: "I think we should go for this option since the quality versus price is much better". Toki, tähän voi olla jokin superprofessional finanssialan termi, jota en tiedä. 

Vierailija
7/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin työpaikallani Lontoossa kaikki puhui ihan vaan quality versus pricesta. Lauseessa: "I think we should go for this option since the quality versus price is much better". Toki, tähän voi olla jokin superprofessional finanssialan termi, jota en tiedä. 

[/quote]

KIITOS ja paljon, Thank You!

Vierailija
8/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Adria-hotelli Hammersmithissä:

http://www.adria-hotel.co.uk/

Ei ole keskustassa, mutta erinomaisten metro-yhteyksien varrella. Lyhyt matka esim. Westfieldin kauppakeskukseen, vahakabinettiin runsas 10 min metrolla jne.

Vierailija
9/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hei! London Zoo! Se on ihan Camden Townin vieressä, aikaa kannattaa varata lasten kanssa ehkä kolme-neljä tuntia. Millaiset lentoaikataulut teillä on? Eli onko maanantai ainoastaan sellainen kokonainen päivä?

Jos kohteena on Madame Tussaud's, Camden ja London Zoo, kannattaa hotellia katsella King's Crossin alueelta (siellä on muistaakseni Easy Hotel, joka on kai ihan ok). Nuo kaikki kolme kohdetta ovat siinä ihan huudeilla. Marylebone on kans hyvä sijainti, se sijaitsee Oxford Streetin ja Regent's Parkin välissä (Regent's Parkissa on muuten mieletön ruusutarha, kannattaa käydä katsomassa jos olette sopivaan aikaan liikenteessä ja on muutenkin tosi kiva puisto).

King's Crossista pääsee myös tubella sinne London Eyelle, jos siellä haluaa käydä. Ja kannattaahan tietenkin Big Ben, Thames, Trafalgar Square ja Buckingham käydä katsomassa. Ne ovat kaikki kävelymatkan päässä toisistaan eli jos jää pois tubesta esim. Charing Crossissa ja tulee ulos Trafalgarille, kävelee siitä Buckinghamille ja St. Jamesin puiston läpi kohti Big Beniä, ei mene kauankaan aikaan. Siinä matkalla on myös Horse Guard's Parade. 

Vierailija
10/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kauempana keskustasta näkee myös, miten erilaisia Lontoon kaupunginosat ovat. Siksi tuo aiempi neuvo, ettei keskustaan vaan metron varrelle on hyvä. Vahakabinetti on lapsille hyvä vaikka omaa makuani ei miellyttänytkään, samoin SeaWorld. London Eye on vähän "turha", korkealle pääsee muutenkin. Millaisista asioista lapsenne tykkäävät? Jotkut opastetut teemakierrokset ovat tosi siistejä, pelottavimpia ei kannata valita (vaikka maanalainen Lontoo on huikea). Monissa museoissa on otettu lapsetkin huomioon (esim. luonnontieteellinen tai V&A), niissä kannattaa käydä kun ovat ilmaisiakin. Camdenista löytää edullista ruokaa ja kaikkea erikoists, normaalimpaan shoppailuun sitten Oxford Streetit ja ostoskeskukset. Suklaakauppa vois kiinnostaa muksujakin. Oxford Streetin lähellä on myös ihana ravintola, jossa palvelu aina huippua. Ravintolahinnat ei päätä huimaa, joten siihen kannattaa satsata eikä käydä vain niissä ytimen ylihinnoitelluissa turistihoukuttimissa.

Vierailija
11/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista Travellodge ja Premier Inn ketjupaikkojen hinnat, molemmilla useita keskustahotelleja ja ainakin Premierissä lapset yöpyvät ilmaiseksi. Esimerkiksi Premier Inn County Hall, Victoria, Waterloo ja Leiqester Square hyvllä paikoilla (kävelymatka moneen kohteeseen), Travellodgella taas Covent Garden ja Vauxhall hyvien yhteyksien päässä.

Tuonikäisille hyvä kauppa voisi olla Primark, löytyy kaksi jättimyymälää Oxford Streetiltä - Marble Archin tuben vieressä toinen ja uudempi Tottenham Court Roadin tuben nurkalla. Laatu ei Primarkissa päätä huimaa, mutta hinnatkin tosi edulliset, esim. paljon koruja punnalla, nahkaisia ballerinoja alle kympin yms. eli pienellä budjetilla saa vaikka mitä kivaa vaikka tuliaisiksi kavereille. :) Musikaalia kannattaa myös harkita, Lion King tai Wicked voisi upota nuorille.

Vierailija
12/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mielummin ottaisin sen hotellin keskustasta noin lyhyellä reissulla. Siellä hotellissa voi käydä välillä huilaamassakin, ja lähteä sitten vaikka syömään ja katselemaan iltahulinoita Covent Gardeniin ja Leicester Squarelle. Toki, tämä on vain yksi mielipide, eikä varmasti missään nimessä oikea. 

Se mustista nillittänyt ex-lontoolainen

Vierailija
13/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä sanoisin kyllä, että ehdottomasti keskustahotelli noin lyhyelle reissulle. Tube on välillä tosi ruuhkainen, samoin bussit - ja muutenkin tylsää käyttää lyhyestä matkasta paljon aikaa siirtymisiin.

Vierailija
14/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

China Town on oma pieni maailmansa. Siellä kannattaa käydä illalla ainakin kävelemässä, mutta ehdottomasti myös syömässä ja ostoksilla. Sijainti on keskeinen. Lähin metroasema on Leicester Square, josta suunnistatte Gerrard Streetille tai Lisle Streetille alle 5 minuutissa.

Vierailija
15/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon hyvistä vinkeistä, lisääkin saa vielä laittaa.

Ja kiitos sinulle mustto -huomauttaja, nyt opin tuonkin :)

T: ap

Vierailija
16/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

KIITOS ja paljon, Thank You!

[/quote]

Suomeksihan tuo sanotaan väärin, kun sanotaan hinta/laatu -suhde, pitäisi sanoa laatu/hinta -suhde. Jos Hinta/laatu -suhde on korkea, on hinta iso, mutta laatu pieni.

Vierailija
17/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:26"]

Niin ja minä sanoisin kyllä, että ehdottomasti keskustahotelli noin lyhyelle reissulle. Tube on välillä tosi ruuhkainen, samoin bussit - ja muutenkin tylsää käyttää lyhyestä matkasta paljon aikaa siirtymisiin.

[/quote]

Ja riippuu mille kentälle lennätte, jos Heathrowlle (Finnair), niin kannattaa ottaa hotelli Piccadilly Linen varrelta (metrolinja, joka menee Heathrowlle, matka kestää noin tunnin). Jos taas lennätte Gatwickiin (Norwegian), niin sieltä tulee joku toinen kulkuneuvo johonkin toiseen kohtaan Lontoota (minulla ei kokemusta).

Vierailija
18/18 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, to ei ole liite, se on prepositio. Miten sun äidinkielen laita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän