Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki erittäin runsaista kuukautisista kärsiville: Käyttäkää virtsankarkaussuojaa esim Tena

Vierailija
29.08.2021 |

Imee varmaan viisi kertaa enemmän nestettä itseensä ja on erityisen hyvä esim yösuojaksi. Apteekista löytää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä parempi: vaippa

Vierailija
2/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän ne erittäin runsaat vuodot voi johtua? 

Mulla on aina ollut normaalit, mutta iän myötä muuttunut runsaammiksi. 

Johtuuko iästä, hormoneista, voiko olla jotain kystia siellä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän ne erittäin runsaat vuodot voi johtua? 

Mulla on aina ollut normaalit, mutta iän myötä muuttunut runsaammiksi. 

Johtuuko iästä, hormoneista, voiko olla jotain kystia siellä? 

Voi olla hormonit, ikä tai kysta tms. Kannattaa tutkituttaa jos selkeästi muuttuu vuoto tms.

Itse olen kaiketi esivaiheessa vaihdevuosien suuntaan, kuukautisten suhteen on muuttunut kierto,määrä,kivut jne...

Vierailija
4/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan oikeastikin Tena-vaipat käytössä ekojen vuotopäivien ajan ja ne ovat kyllä pelastaneet paljon! Se materiaali on ällöä ja hiostavaa, mutta noin muuten aivan loistokeksintö. :) Ei tarvitse huolehtia hyytymistäkään ja yöt saa nukuttua suht levollisesti kun ei tarvitse varoa jokaista asentoa tai rampata kahden tunnin välein vessassa.

Olen vasta kolmekymppinen, mutta menkat aina olleet runsaat, ja kuopuksen syntymän jälkeen pahenivat nykymuotoonsa.

Vierailija
5/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä parempi: menkää gynekologille ja pyytäkää sellaiset epillerit, joita voi syödä ilman taukoviikkoja. Pidätte vain pari taukoviikkoa vuodessa. Itse toimin noin ja voi mikä taivas aukesi, kun kuukautiset pysyivät pois. Samalla toimivat ehkäisynä. Jos ei olisi pillerit toimineet tai sopineet, oltaisiin kokeiltu hormonikierukkaa.  JOs ei ole lastenteko mielessä, niin kuukautisista ei tarvitse kärsiä.

Vierailija
6/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette mene lääkäriin vaivoinenne jotta esim. kohdun kasvaimet voidaan poissulkea valtavien vuotojen syynä, tätä minä en voi käsittää. Runsaisiin vuotoihin on lääkkeet, kyllä gynekologit kauhistuvat jos kuulevat jonkun potilaan kärsineen lasten vaipoissa mieluummin kuin tulee vastaanotolle. Minun piti laittaa kello soimaan öisin kolmen tunnin välein siteiden vaihtoa varten, vasta pahan anemian oireet saivat menemään lääkäriin ja sieltä lähete samantien gynekologille ja sieltä yliopistosairaalaan.

Esim. Cyklocapron 500 mg, voi ottaa jopa 9 krt/vrk. Ihan älytöntä hankkia itselleen anemia kuukautisten takia.

Vierailija
7/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette mene lääkäriin vaivoinenne jotta esim. kohdun kasvaimet voidaan poissulkea valtavien vuotojen syynä, tätä minä en voi käsittää. Runsaisiin vuotoihin on lääkkeet, kyllä gynekologit kauhistuvat jos kuulevat jonkun potilaan kärsineen lasten vaipoissa mieluummin kuin tulee vastaanotolle. Minun piti laittaa kello soimaan öisin kolmen tunnin välein siteiden vaihtoa varten, vasta pahan anemian oireet saivat menemään lääkäriin ja sieltä lähete samantien gynekologille ja sieltä yliopistosairaalaan.

Esim. Cyklocapron 500 mg, voi ottaa jopa 9 krt/vrk. Ihan älytöntä hankkia itselleen anemia kuukautisten takia.

Monilla gynekologeilla ihan oikeasti vielä se asenne että kuukautisten älytön runsaus ja kivut ovat ihan normaaleja niin kauan kuin ei anemiaa tule. Itse sain hormonikierukan vasta 30-vuotiaana, vaikka olin kärsinyt runsaista kuukautisista ja helvetillisistä menkkakivuista jo 13-vuotiaasta lähtien. Siis oikeasti piti puhua lääkärille jo siitä että henki lähtee kohta oman käden kautta jos kuukautisia ei saada kuriin, ennen kuin kierukan sain. 11 vuotta ollut kierukoita (kolmas menossa), olen ollut todella tyytyväinen, kun pikkuisia kipuja ja pikkuhousunsuojilla selvitettäviä vuotoja tulee vain muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
8/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne gynelle noin vain "mennä", ainakaan julkisella puolella. Minä olen käynyt runsaiden kuukautisteni takia omalla lääkärilläni, joka kirjasi asian ylös koodeineen, mutta siihen se jäi. Olen nuorempana kokeillut useampaa eri hormonaallista ehkäisyä eikä mikään ole sopinut, joten sille tielle en ole lähdössä uudestaan. Anemia vaivaa, mutta pysyy kurissa rautakuurien ansiosta.

t. ylempi vaipoista kirjoittanut

Vierailija
9/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenathan on tosi kalliita :(

Vierailija
10/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne gynelle noin vain "mennä", ainakaan julkisella puolella. Minä olen käynyt runsaiden kuukautisteni takia omalla lääkärilläni, joka kirjasi asian ylös koodeineen, mutta siihen se jäi. Olen nuorempana kokeillut useampaa eri hormonaallista ehkäisyä eikä mikään ole sopinut, joten sille tielle en ole lähdössä uudestaan. Anemia vaivaa, mutta pysyy kurissa rautakuurien ansiosta.

Tähän mennessä olisit saanut säästettyä rahat vaikka kuinka moneen yksityisgynellä käyntiin. Myös julkisella puolella terveyssemansa voi nykyään valita kalenterivuosi kerrallaan, sen ei tarvitse sijaita asuinkunnassa, kyllä puskaradiot tietävät missä otetaan vaivat vakavasti. Kun hoito on saatu niin takaisin omaan kuntaan potilaaksi. Näin minä tekisin, ei kannata uhriutua kun keinot on keksitty.

Vierailija
11/11 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi mennä yksityiselle gynekologille. Jos he näkevät tarvetta erikoissairaanhoitotasoiseen hoitoon, he voivat kirjoittaa lähetteen julkiselle, siis keskussairaalan naistentautien polille.