Samojedi
Hei!
Olen 21-vuotias nainen ja koirakuume on viime vuosien aikana kasvanut entisestäänkin. Olen nyt tutustunut erinlaisiin koirarotuihin ja päällimmäiseksi on jäänyt Samojedinkoira varmaankin senkin vuoksi, että lapsuudessa enollani oli sammari ja siitä on jäänyt paljon lämpimiä muistoja. Haluaisin nyt tietää rodusta enemmän jos joku on omistanut/omistaa/kasvattanut.
Olen itsekin perehtynyt jo jonkin verran ja olen tietoinen rodun energisyydestä ja kuinka paljon aikaa sekä omistautumista se vaatii. Lapsuudessani perheessämme on ollut koiria (karjalankarhukoira, suomenpystykorva) Olisin valmis aloittamaan myös uuden harrastuksen koiran kanssa, erityisesti agility ja rekitoiminta kiinnostaisi. Asun lapissa ja itse harrastan melkeimpä joka päivä lenkkeilyä sekä luonnossa vaeltamista, koira olisi kiva kaveri mukaan. Miinus puoli on, että asun kerrostalossa. Miten Samojedi pärjää kaksiossa jos kuitenkin lenkkeilen aktiivisesti. Onko muilla Samojedeja kerrostaloissa?
Tiivistettynä harkitsen Samojedia olisiko rodun omistajilla antaa lisätietoa rodusta😅
Kommentit (3)
Todella energinen ja aktiviteettiä vaativa rotu. Minulla oli samojedi joka vaati tosiaan pitkiä metsälenkkejä (Joskus jopa tunnin-parin ulkoilutuksia). Oli todella itsepäinen ja aika-ajoin ei kovinkaan miellyttämishaluinen... oli vahva saalistusvietti.
Aika paljonhan se tarvii liikuntaa, yksi kaveri teki päivittäin 14km lenkkejä. Meillä oli suurella tilalla samojedinkoira, ja kyllä se siellä sai luonnostaan sen verran liikuntaa ettei ainakaan itse valitellut. Mukava iloisenluonteinen koirarotu kyllä on. Jonkin verran siitä irtoaa koirankarvaa, jota pitää siivota, mutta useimmille se ei nyt niin iso harmi ole.