Kolmatta viikkoa nuhaa ja kurkkukipua
Onko ihan normaalia, että jo kolme viikkoa on kestänyt nuha (keltaista räkää) ja kurkkukipu. Limaa tulee myös vähän kurkusta. Ihan outo tauti, kun välillä näyttää, että olo olisi parantumassa. Kurkkukipu lähtee ja enää vähän vain limaisuutta. Sitten seuraavana päivänä taas kurkkukipu on palannut ja nenäkin jälleen tukossa. Koko ajan ollut tällaista vaihtelevaa. Taudin alkupäässä oli kova kuumekin, joka myös palasi jossain vaiheessa, mutta meni pois. Lääkäriin ei viitsisi mennä, kun aina välillä tuntuu, ettei oireita ole enää juurikaan. Onko vaan pitkittynyttä flunssaa vai voiko taustalla olla jokin tautikin? Olen saanut tähän antibiootit, mutta ne eivät parantaneet oloa vaan oikeastaan tauti paheni niiden aikana.
Kommentit (9)
Sitä on liikkeellä. Itsellä myös. Lisänä kauhea yskä. Kohta kuukauden jatkunut, mutta on vaan sitkeää flunssaa. En mene lääkäriin, kun turhat antibiootit vain alentaa vastustuskykyä.
Nuha lähtee nussimalla, yskä yskimällä, kurkkukipu kyrvällä.
HUNAJA on luonnon oma antibiootti. Parempi kuin mikään yskänlääke. Laitan hunajaa ja tuoretta inkivääriä vihreään teehen ja hoidan sillä pitkittynyttä flunssaani. Noudatan muuten vegaanista ruokavaliota, mutta hunaja on poikkeus. Jos yöllä yskittää, menen ottamaan lusikallisen hunajaa. ♥
Antibiootteja en ala tähän vetämään.
Suosittelen kaikille hunajaa, sitruunaa, ja inkivääriä (itse pureskelen sitä sellaisenaan joskus).
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:37"]
HUNAJA on luonnon oma antibiootti. Parempi kuin mikään yskänlääke. Laitan hunajaa ja tuoretta inkivääriä vihreään teehen ja hoidan sillä pitkittynyttä flunssaani. Noudatan muuten vegaanista ruokavaliota, mutta hunaja on poikkeus. Jos yöllä yskittää, menen ottamaan lusikallisen hunajaa. ♥
Suosittelen kaikille hunajaa, sitruunaa, ja inkivääriä (itse pureskelen sitä sellaisenaan joskus).
[/quote]
Olen juonut inkivääri-hunajajuomaa koko sairauden ajan (reilu kk) mutta ei ole kyllä auttanut. En ole koskaan syönyt antibiootteja flunssan yhteydessä (enkä kyllä oikeastaan muuhunkaan vaivaan) mutta nyt ajattelin kokeilla josko niistä voisi olla apua (jos ei muuta niin olisi edes lume-vaikutus). Alkaa olla voimat ihan lopussa tähän räkään ja yskään :/
t.3
Ihan normaalia on. Mulla kestää limainen yskä aina kauan, 5 - 8 viikkoa, mutta aina se on itsestään parantunut. Samoin vihreää limaa erittävä nuha kestää usein 4 - 5 viikkoa eikä siihenkään ole tarvinnut kuuria hakea.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:37"]
[/quote]
Olen juonut inkivääri-hunajajuomaa koko sairauden ajan (reilu kk) mutta ei ole kyllä auttanut. En ole koskaan syönyt antibiootteja flunssan yhteydessä (enkä kyllä oikeastaan muuhunkaan vaivaan) mutta nyt ajattelin kokeilla josko niistä voisi olla apua (jos ei muuta niin olisi edes lume-vaikutus). Alkaa olla voimat ihan lopussa tähän räkään ja yskään :/
t.3
[/quote]
Se on vaan sitkeä flunssa. Menee ohi. Yskä voi helposti kestää kuusikin viikkoa. Toki voit käydä lääkärissä testaamassa onko keuhkoputken tulehdus tms, mutta itsellä ainakin on vain saatanan sitkeä flunssa. Antibiooteista menee vatsa sekaisin ja ne tuhoaa immuunipuolustusta. Mieluummin syön vaikka valkosipulia.
6
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:47"]
Ihan normaalia on. Mulla kestää limainen yskä aina kauan, 5 - 8 viikkoa, mutta aina se on itsestään parantunut. Samoin vihreää limaa erittävä nuha kestää usein 4 - 5 viikkoa eikä siihenkään ole tarvinnut kuuria hakea.
[/quote]
Eikä ne kuurit mitään autakaan. Parempi vaan sairastaa. Yritän välttää myös ibuprofeiinin ottamista, koska kuume on elimistön oma puolustusreaktio. Teetä vaan nassuun. En ole myöskään ollut saikulla.
6
Samaa meidän perheessä. Nuhaa, kurkkukipua, korvakipua, yskää, silmätulehdusta, lämpöilyä jo neljättä viikkoa :/ lääkärissä käyty useasti, crp:t normaalit. Tää yskä on kamalin, limaa vaan tulee ja tulee...
Kuulostaa tutulta. Meillä alkoi reilu kuukausi sitten :/ Ei löytynyt mitään testeillä, eilen aloitin ab-kuurin, saa nahda auttaako. Tämä yskä on ihan helvetillinen, ei ole paljon tullut nukuttua :/