Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, millaisissa paikoissa olette olleet työharjoittelussa?

Vierailija
29.09.2014 |

Siis siinä, missä on 9e lisä päivärahaa? Itse etsin nyt paikkaa, olen vasta lukiosta valmistunut eli aiempaa koulutusta ei ole. Pystyykö silloin kysymään harjoittelupaikkaa minne tahansa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaskahvilassa, kaveri jyskillä ja kaupungin urheiluosastolla huomtamassa urheilukenttiä jne

Vierailija
2/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan oma-aloitteisuus on plussaa jos mielii jotain järkevää tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että jos haluan vaikka mennä kauppaan, eläinlääkäriin yms. niin voiko ne edes antaa minun tehdä siellä mitään ns. heille hyödyllistä?

ap

Vierailija
4/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyötä ei kannata eikä pidä tehdä.

Älä anna työpanostasi ilmaiseksi!

Vierailija
5/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua kiinnostaa? Päiväkotiin, ehkä joihinkin muihin hoitoalan paikkoihin tai kaupan kassalle voisi tulevaisuuden työllistymisen näkökulmasta olla järkevä mennä. Ja haluatko löytää harjoittelusta oman alasi/testata mielenkiinnon kohdetta vai parantaa työllistymismahdollisuuksia ylipäänsä? Jos nyt olet hakemassa opiskelemaan, niin jos harjoittelisit kaupan alan töissä jossain isommassa kaupassa, niin saisit melko todennäköisesti opintojen oheen osa-aikatyön muustakin kaupasta. Ja sitten kun tekisit töitä opintojen ajan, niin työnantajat arvostaisivat kun alkaisit opintojen lopussa hakea oman alan töitä.

Vierailija
6/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:58"]

Mikä sua kiinnostaa? Päiväkotiin, ehkä joihinkin muihin hoitoalan paikkoihin tai kaupan kassalle voisi tulevaisuuden työllistymisen näkökulmasta olla järkevä mennä. Ja haluatko löytää harjoittelusta oman alasi/testata mielenkiinnon kohdetta vai parantaa työllistymismahdollisuuksia ylipäänsä? Jos nyt olet hakemassa opiskelemaan, niin jos harjoittelisit kaupan alan töissä jossain isommassa kaupassa, niin saisit melko todennäköisesti opintojen oheen osa-aikatyön muustakin kaupasta. Ja sitten kun tekisit töitä opintojen ajan, niin työnantajat arvostaisivat kun alkaisit opintojen lopussa hakea oman alan töitä.

[/quote]

Lopeta paskapropagandan levittäminen. Orjatyö ei johda palkkatyöhön.

Vierailija
7/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:55"]

Orjatyötä ei kannata eikä pidä tehdä.

Älä anna työpanostasi ilmaiseksi!

[/quote]

Tässä ei ole nyt muuta tehtävissä. Töitä en ole saanut mistään, ja te-toimisto painostaa työharjoitteluun. Ja muuten parempi tehdä jotain, kuin olla tekemättä.

ap

Vierailija
8/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin saan työkkärin harjoittelusta+kulukorvaukset+lapsikorotukset, niin 6h päivässä ja 5pv/vko enenmmän rahaa käteen kuin jos olisi palkkatöissä samalla alalla samoilla työmäärillä.. 

Vierailija
9/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, kukas sitä paskapropagandaa suoltaa??

Vierailija
10/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:58"]

[/quote]

Haen ensi kevään haussa opiskelemaan. Tarkoituksena löytää harjoittelu paikka, joka auttaisi löytämään töitä nyt.

ap

Vierailija
11/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole älynnyt, että työkokeilun voisi aloittaa esim. kaupassa. Olisikohan hommat hyllyjen täyttelyä, vai saisikohan työskennellä kassalla? Siitä olisi ainakin varmaan hyötyä jos hakisi vaikka Prismaan myyjäksi myöhemmin.

ap

Vierailija
12/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin äitilapsikerhoa ja tein järjestössä kaikkea kivaa. Myös lasten synttäreitä yms. Tapahtumia järjestin. Ehdotan jotain kivaa järjestöä, pääsee myös helpommin.

Vierailija
13/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 22:17"]

Empä ole älynnyt, että työkokeilun voisi aloittaa esim. kaupassa. Olisikohan hommat hyllyjen täyttelyä, vai saisikohan työskennellä kassalla? Siitä olisi ainakin varmaan hyötyä jos hakisi vaikka Prismaan myyjäksi myöhemmin.

ap

[/quote]

Yleensä aloitetaan pohjalta ja siitä sitten edetään askel eteenpäin. Eli saatat aloittaa sieltä hyllytyksestä ja viimeisellä jaksolla olet kassassa. Tai se viimeinen jakso voi olla vaikkapa osaston hoitajan kanssa harjoittelua. Se on kuitenkin haastavampaa, kuin kassallaolo.

Ja tuo yksi, joka huutelee ilmaisesta työvoimasta, voi olla hiljaa. Itse sain ensimmäisen vakituisen työpaikkani nimenomaan harjoittelun kautta. Tosin tein harjotteluni ammattikoulun kautta, eli en saanut edes sitä 9e/pvä. Silti uskoin, että en voisi ikinä oppia mitään, jos en harjoittelisi alaani täysillä. Se kannatti, eikä töistä ole tänäpäivänä pulaa :)

Nyt mietit, mikä olisi sinun kannaltasi paras paikka jatkon kannalta. Se, että saisit tuloja opiskelun ohella, vai se, että pääsisit tutustumaan mahdollisesti sinua kiinnostavaa alaa? Moni opiskelija siivoaa ja on kaupan kassana, tai liukuhihnaduunissa. Ei siihen välttämättä kannata hukata hyvää työharjoitteluaikaa, kun näissä kaikissa suositaan osa-aikaisia opiskelijoita. Kokematon työntekijä on myös halvempi suhteessa työnkuvan sisäistämisen määrään.

Vierailija
14/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:58"]

[/quote]

Lopeta paskapropagandan levittäminen. Orjatyö ei johda palkkatyöhön.
[/quote]
Jaa, kyllä mulla vaan johti!

Vierailija
15/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa olin. Muutoin työ oli ihan mukavaa, lasten kanssa touhuamista ja ulkovaatteiden vaihtamista ja pukemista, nukkumisen valvomista ja satujen lukemista.. Ainoa ikävä puoli oli, että moni "täti" tuntui olevan jotenkin nyreissään, että olin siellä. Mietin, mahtoiko se johtua pelosta siitä, että minun siellä oleminen jotenkin heikent'isi heidän mahdollisuuksia saada sijaisuuksia, niistä kun tuntui olevan kova tappelu siellä..tavallaan siitä tuli vähän huono omatuntokin ja pahat katseet kertoi kyllä rivien välistä, että en ollut kaikkien aikuisten puolelta toivottu siellä, lasten puolelta kylläkin..

Vierailija
16/16 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 22:28"]

Päiväkodissa olin. Muutoin työ oli ihan mukavaa, lasten kanssa touhuamista ja ulkovaatteiden vaihtamista ja pukemista, nukkumisen valvomista ja satujen lukemista.. Ainoa ikävä puoli oli, että moni "täti" tuntui olevan jotenkin nyreissään, että olin siellä. Mietin, mahtoiko se johtua pelosta siitä, että minun siellä oleminen jotenkin heikent'isi heidän mahdollisuuksia saada sijaisuuksia, niistä kun tuntui olevan kova tappelu siellä..tavallaan siitä tuli vähän huono omatuntokin ja pahat katseet kertoi kyllä rivien välistä, että en ollut kaikkien aikuisten puolelta toivottu siellä, lasten puolelta kylläkin..

[/quote]

Päiväkotiakin olen miettinyt. Mutta haluaisin sellaisen paikan missä voisin jo vähän tutustua alaan, joka kiinnostaa minua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan