Ihan höppänä kysely. Päättyykö sukunimesi -NEN päätteeseen?
Kommentit (49)
Joo, niin myös miesystäväni sukunimi, ja samoin lapseni avopuolison sukunimi ( ja tietysti lapseni sukunimi, joka on sama kuin minulla).
Päättyy "-nen", niin kuin muistaakseni 40 %:lla suomalaisista.
Ei pääty -nen, mutta päättyy n-kirjaimeen.
Tämä olisi kätevämpää, jos olisit luonut kyselyn, niin näkisi heti miten monella on se -nen.
Minulla ainakin on. Kasvoin Savossa, siellä on erittäin vähän niitä joilla EI ole. Luokalla taisi olla muutama.
Ei pääty vaan D-kirjaimeen . Miesystävälläni Ä-kirjaimeen.
Olisit tehnyt se palkkikyselyn aloitukseesi.
Päättyy i-kirjaimeen. Savo-karjalainen sukunimi.
Ei pääty, onneksi. En kuitenkaan kerro mihin kirjaimeen päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Päättyy kirjaimeen ä.
Mullakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan sukunimemme päättyy erikoisesti h-kirjaimeen.
Aikoinaan, kun lapsemme olivat koululaisia ja nuorimmaisemme luokanvalvojana oli koulun rehtori, joka jätti esim. todistuksissa aina tämän h-kirjaimen pois.
Minä korjasin sinne aina punakynällä sen h-kirjaimen ja muutaman kerran jälkeen rehtori oli todennut pojallemme, että äitisi taitaa olla erikoisuudentavoittelija, kun haluaa sen h-kirjaimen sinne.
No, en voi sille mitään, että nimessämme se h siellä viimeisenä on ja rehtorin olisin toivonut olevan tuon verran sivistynyt.
Olisit pyytänyt koululta uuden todistuksen oikealla nimellä. Ja jos olisit halunnut olla vähän ilkeä, olisit viestissäsi jättänyt rehtorin nimestä kirjaimen pois.
Tyttönimeni ei päättynyt, mutta tämä nykyinen päättyy. Nykyinen on ollut minulla 29 vuotta, tyttönimi, siis tämä 'omaa sukua'-nimi oli 26 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Päättyy kirjaimeen s.
samixii!
Ei. Päättyy kyllä N-kirjaimeen.