Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittava kaveri joka laittaa viestiä liian usein

Vierailija
28.08.2021 |

Minua ärsyttää ihan suunnattomasti eräs kaverini tai oikeastaan ”kaverini”. Hän on sinällään ihan mukava ihminen, mutta häiriköi minua ihan liian usein.

Tutustuin häneen alunperin vahingossa ja tämän jälkeen hän rupesi aina välillä laittamaan minulle viestiä. Jossain kohtaa ajattelemattomuuttani kutsuin viestissäni häntä kaverikseni ja sen jälkeen yhteydenpito hänen osaltaan lisääntyi. Nykyään hän viestittelee joka viikko ja ehdottaa tapaamista. Olen tavannut hänet koko aikana jona olemme tunteneet vain kahdesti, puolentoista vuoden aikana siis. Silti hän jatkuvasti kyselee aina uudelleen.

Itse olen huono vastaamaan viesteihin muutenkin ja varsinkin hänelle vastaan aivan erityisen huonosti. Saattaa olla että vastaan viestiin päivien päästä jos ollenkaan. Mutta hän ei silti lopeta ahdisteluani vaan laittaa oikeasti joka viikko uudestaan viestiä ja ehdottaa tapaamista.

Jotenkin en myöskään kehtaa sanoa että en halua tavata vaan aina vetoan kiireisiin. Itselleni on suoraan sanominen muutenkin hyvin vaikeaa. Jotenkin tässäkin tilanteessa toivoisin että ei tarvitsisi sanoa vaan tämä henkilö lopultakin osaisi lukea rivien välistä että en halua tavata häntä. Toisaalta olen joskus sanonut että jos en vastaa viesteihin niin siitä ei pidä loukkaantua. Ja ilmeisesti hän ei siitä ole loukkaantunutkaan.

Periaatteessa jos hän laittaisi vaikka vain kerran kuussa viestiä niin voisin hänestä jopa pitää, mutta tuo jatkuva pommittelu on todella ärsyttävää. Suoraan en kehtaa pyytää lopettamaan. Onko ainoa vaihtoehto vain lopettaa näihin viesteihin vastaaminen sitten kokonaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle asiasta, sen sijaan, että tänne tulet valittamaan

Vierailija
2/6 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä häntä lähettämään viestejä harvemmin ja kerro, että jatkuvat viestit häiritsevät sinua.

Ihmiset ovat erilaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon vaan. Näin minä teen, kun haluan jostain ihmisestä eroon.

Vierailija
4/6 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä takertujia riittää

Estot päälle.

Ahdistavaa tuollainen.

Vierailija
5/6 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kehtaa? No laita estoon jos et uskalla puhua.

Vierailija
6/6 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuit vahingossa? Ja sanoit vahingossa vielä kaveriksi? Taidat olla todellinen miellyttäjäpersoona jos et uskalla mitä ajattelet vaan mieluummin kirjoittelet pitkiä satuja tekosyiksi?

Mieti miksi et halua tavata henkilöä? Olisiko se niin paha asia? Jos et halua olla henkilön kanssa tekemisissä niin 1) lopetat viesteihin vastaamisen kokonaan 2) kirjoitat olevasi niin kiireinen ettei sinulla ole aikaa uusille ystävyyssuhteille ja jos kohta 2 ei toimi niin palaat kohtaan yksi.

Kyllä tyhmempikin tajuaa, että jos et enää vastaa mitään 3-4 lähetetyn viestin jälkeen niin se on siinä. Jos kuvittelet, että pystyt jotenkin siisti katkaisemaan yhteydenpidon (juttelemalla niitänäitä) siten ettei se ulkopuolisen silmissä näyttäisi tylyltä niin voin kertoa ettei tuossa vaiheessa enää onnistu.