Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä olette mieltä, jos lyö kerran - tuleeko toinenkin kerta?

Vierailija
29.09.2014 |

Tilanne on se, että mieheni kovan riidan aikana kävi käsiksi. Ei varsinaisesti lyönyt mutta ns pyöritteli pitkin kämppää ja oli väkivaltainen, minulla ei siinä tilanteessa ollut mitään mahdollisuutta laittaa vastaan. Noh, kovasti on mies tätä luonnollisesti katunut ja on paljon puhuttu siitä että minkään maailman riita ei oikeuta tuollaista käytöstä. Mietin nyt vaan, että olenko ihan idiootti jos annan anteeksi tämän yhden kerran, vai pitäisikö lähteä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksesi on sinun näkökulmastasi.

Itse et ollut osallinen tai aloittanut, provosoinut riitaan /lyömiseen?

Vierailija
22/25 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä miehesi todella ole koskaan aikaisemmin osoittanut minkäänlaisia väkivaltaisuuden merkkejä? Olette kuitenkin olleet yhdessä jo aika pitkään, minkälaisia aiemmat riitanne ovat olleet? Ovatko olleet sellaisia, joissa on ollut jonkinlaista väkivallan uhkaa/pelkoa, vaikka mitään ei olekaan tapahtunut, mies on saanut hillittyä itsensä?

Väkivalta tuppaa pahenemaan ajan myötä, ellei tekijä sitteni oikeasti pelästy niin pahasti, että tekee heti jotain asian eteen, esim. lopettaa juomisen, jos se liittyy vain humalassa oloon, hae apua terapiasta tai edes tietoa asiasta ja kokeile itsehoitoa tms). Mutta yleensä kai väkivalta alkaa pikkuhiljaa, jos oli ihan eka kerta kun noin kävi, niin ehkä tilanne tosiaan oli jotenkin poikkeuksellinen ja mies ylistressaantunut, eikä samalla tavalla käy enää toiste. Mutta siinäkin tapauksessa kannattaisi kyllä tutustua ainakin netissä asiaan ja miettiä, miksi kävi noin ja mitä asialle voisi tehdä. Siis sille asialle, mikä miehen sai väkivaltaiseksi, ja se syy ei ole se miten sinä kenties käyttäydyit vaan teidän pitää löytää se syy, joka laukaisi väkivaltaisen käyttäymisen. Mitä siellä taustalla on, miksi ei kyennyt puhumaan tai vaikka vain lähtemään pois tilanteesta jne.

Ainakin asiata pitää puhua, puhua moneen kertaan, koska jos se haudataan ja unohdetaan, niin ei siitä mitään opi. Ja virheitä tekee jokainen, niistä voi olla joskus hyötyäkin, jos niistä osaa ottaa opikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen äänellä sanon, että kynnys alenee ja lisää luvassa. Onneksi itse erosin väkivaltaisesta miehestä 4 vuoden jatkuvan hakkaamisen jälkeen.

Vierailija
24/25 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:37"]Kokemuksen äänellä sanon, että kynnys alenee ja lisää luvassa. Onneksi itse erosin väkivaltaisesta miehestä 4 vuoden jatkuvan hakkaamisen jälkeen.
[/quote]

4 vuoden.. Oletko tyhmä?

Vierailija
25/25 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske mennä hoitoon ja eroa. Jos lyö kerran niin lyö jatkossakin. Väkivaltaisuus ei katoa anteeksiantamalla.