Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkatuettu työ. Pitääkö ITSE hakea koeajan palkka Kelasta ?

Vierailija
29.09.2014 |

Minun Te virkailija EI SANALLAKAAN SANONUT mitään tuohon liittyvää.  Mutta luin jostain blogista, että bloggaaja oli palkkatuetussa työssä ja hänen piti itse tajuta hakea Kelasta koeajan palkka (joka on työttömyyskorvaus + jotain korotuksia)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostapa erikoiselta. Meillä kyllä maksetaan tt.lle ihan normaali palkka ja sitten haetaan kelalta takaisin.

Vierailija
2/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mieheni saa tavispalkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukea työnantaja saa myös koeajalle. Saat siis tavallisesti työnantajalta ensimmäisestä työpäivästä lähtien. Työmarkkinatukesi katkeaa viimeisenä työttömyyspäivänäsi.

Vierailija
4/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! Meillä palkkatuella työskentelvät saavat ihan normaalisti palkan, myös koeajan ajalta (kuten työsopimuksessa on sovittu), ja työnantaja hakee jälkikäteen ELY-keskukselta palkkatuen. Palkkatuki maksetaan työnantajalle, ei työntekijälle. Mitä sun työsopparissa sanotaan koeajan palkasta?

Vierailija
5/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä ole omakohtaisia kokemuksia asiasta, mutta mielestäni palkkatuettu työ on kuten normaali työ, paitsi että työnantaja saa siihen tukea. Soitappas sinne te-toimistoon että mitäs helvettiä kun et ole saanut liksaa

Vierailija
6/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla erikoinen blogi, liekö suomesta ollenkaan vai jostain ulkomailta?

Palkkatuetussa työssä maksetaan sulle sitä palkkaa mitä työsopimuksessa on sovittu. Lue sieltä. Itse olet sen allekirjoittanut ja sinulla on siitä yksi kappale, joten oletus on että tiedät mitä olet allekirjoittanut ja hyväksynyt.

Palkan maksaa työnantajasi. Ei kela eikä ray eikä yk eikä who. Vaan työnantaja, jolle oletkin varmasti toimittanut oikein lasketun verokirjan että veronpidätys on loppuvuoden tulojen mukainen eikä tule turhia veronpalautuksia vuoden kuluttua. 

Luulen että koeajan sijaan puhut jostain työharjoittelusta tai työkokeilusta. Joissain työkkäreissä on tapana,että ennenkuin palkkatuettu työ alkaa, niin työtön pannaan harjoittelemaan tulevaa työtään jollain työharjoittelulla. Ihan turhaa ja pelkkää vittuilua, mut näin jossain tehdään.

Jos olet työkokeilussa tai työharjoittelussa, niin kas kummaa, siitäkin on tehty sopimus jossa on myös sun allekirjoitus!? Ja siinä lukee, yllätys-yllätys, että alkaa xx.xx. ja päättyy xx.xx.2014. Lisäksi siinä lukee että x päivää viikossa x tuntia per päivä. Työajat!? 

Semmoisesta työkokeilusta tai työharjoittelusta maksaa kela normityökkärikorvauksen ja 9 euroa päivässä verotonta kulukorvausta. Raha tulee jälkikäteen kuten korvauksetkin. 

Sun työkkärin omat tiedot-sivuilla lukee "työvoimapoliittiset lausunnot" . Sieltä löytyy että "on työharjoittelussa xx.xx. -xx.xx. oikeutettu työmarkkinatukeen ja kulukorvaukseen" Taikka sitten siellä lukee että "aloittaa työn xx.xx." 

Taikka ihan miten vaan. En ole ikinä kuullut, että kela maksaisi minkään työnantajan puolesta mitään koeajan palkkoja. Voisit hieman itse lukea omia tietojasi, ja sitten voisit todellakin lukea että mitä sopimuksia allekirjoitat ja mihin olet suostunut. 

Hommaa verokirja, liity kassaan ja ala kerätä työssäoloehtoa ansiosidonnaiseeen ettei tarvi kelan rahoilla iän kaiken kärvistellä. 

Vierailija
7/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:54"]

Palkkatuetussa työssä maksetaan sulle sitä palkkaa mitä työsopimuksessa on sovittu. Lue sieltä. Itse olet sen allekirjoittanut ja sinulla on siitä yksi kappale, joten oletus on että tiedät mitä olet allekirjoittanut ja hyväksynyt.

Palkan maksaa työnantajasi. Ei kela eikä ray eikä yk eikä who. Vaan työnantaja, jolle oletkin varmasti toimittanut oikein lasketun verokirjan että veronpidätys on loppuvuoden tulojen mukainen eikä tule turhia veronpalautuksia vuoden kuluttua. 

Luulen että koeajan sijaan puhut jostain työharjoittelusta tai työkokeilusta. Joissain työkkäreissä on tapana,että ennenkuin palkkatuettu työ alkaa, niin työtön pannaan harjoittelemaan tulevaa työtään jollain työharjoittelulla. Ihan turhaa ja pelkkää vittuilua, mut näin jossain tehdään.

Jos olet työkokeilussa tai työharjoittelussa, niin kas kummaa, siitäkin on tehty sopimus jossa on myös sun allekirjoitus!? Ja siinä lukee, yllätys-yllätys, että alkaa xx.xx. ja päättyy xx.xx.2014. Lisäksi siinä lukee että x päivää viikossa x tuntia per päivä. Työajat!? 

Semmoisesta työkokeilusta tai työharjoittelusta maksaa kela normityökkärikorvauksen ja 9 euroa päivässä verotonta kulukorvausta. Raha tulee jälkikäteen kuten korvauksetkin. 

Sun työkkärin omat tiedot-sivuilla lukee "työvoimapoliittiset lausunnot" . Sieltä löytyy että "on työharjoittelussa xx.xx. -xx.xx. oikeutettu työmarkkinatukeen ja kulukorvaukseen" Taikka sitten siellä lukee että "aloittaa työn xx.xx." 

Taikka ihan miten vaan. En ole ikinä kuullut, että kela maksaisi minkään työnantajan puolesta mitään koeajan palkkoja. Voisit hieman itse lukea omia tietojasi, ja sitten voisit todellakin lukea että mitä sopimuksia allekirjoitat ja mihin olet suostunut. 

Hommaa verokirja, liity kassaan ja ala kerätä työssäoloehtoa ansiosidonnaiseeen ettei tarvi kelan rahoilla iän kaiken kärvistellä. 

[/quote]

Kuule, olen tämän kevään ylioppilas ja todellakaan ole tarkoitus kärvistellä kelan rahoilla koko ikää.  Pidän välivuotta JOTTA EHDIN LUKEA KUNNOLLA pääsykokeisiin.

Ja en ole kirjoittanut kuin yhden työsopimuksen. Ja tiedän palkkani ja työaikani. MUTTA minun TE yhteyshenkilö on kesän aikana mokannut kaiken mahdollisen ja mahdottoman, joten kun luin blogista, että itse joku on joutunut jotain rahaa hakemaan, että olisiko TE hlö mokannut TAAS ja unohtanut ilmoittaa

Vierailija
8/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN tuota haetaan ?

Vierailija
9/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/kampanja-TT2-verkossa

Tossa. Älä unohda myös kohtaa, jossa lukee: "kaipaatko lisätietoja"

Ja nyt lopetat ton ylimielisen asentees heti. Ja ota hyvä ihminen selvää, että oletko palkkatuettu vai työharjoittelussa. Ne kun on KAKSI ERI ASIAA, jotka hoidetaan eri tavalla. Palkkatuella sun ei tarvitse välittää mistään kelasta, työharjoittelussa taas saat työmarkkinatuen+9e/pvä, joka taas tietenkin joutuu hakemaan ihan itse.

Onko kaikki idiootit täällä jotain orpoja, kun ei ole vanhempia auttamassa näissä asioissa? On omatkin vanhemmat juoppoja, mutta kyllä ne silti autto aina ku kykenivät ja neuvoivat.

Vierailija
10/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:18"]

http://www.kela.fi/kampanja-TT2-verkossa

Tossa. Älä unohda myös kohtaa, jossa lukee: "kaipaatko lisätietoja"

Ja nyt lopetat ton ylimielisen asentees heti. Ja ota hyvä ihminen selvää, että oletko palkkatuettu vai työharjoittelussa. Ne kun on KAKSI ERI ASIAA, jotka hoidetaan eri tavalla. Palkkatuella sun ei tarvitse välittää mistään kelasta, työharjoittelussa taas saat työmarkkinatuen+9e/pvä, joka taas tietenkin joutuu hakemaan ihan itse.

Onko kaikki idiootit täällä jotain orpoja, kun ei ole vanhempia auttamassa näissä asioissa? On omatkin vanhemmat juoppoja, mutta kyllä ne silti autto aina ku kykenivät ja neuvoivat.

[/quote]

ELI vanhempasi ovat työkkärin asiakkaita !!!!!!!!!!

Minun vanhemmat ovat akateemisia eikä kumpikaan ole koskaan asioinut työkkärissä tai kelalla ..  

Vierailija
11/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siltikään et voisi saada heiltä apuja? Neiti täydellinen nyt vaan ottaa sen pään pois pensaasta. Mitäs edes haet mitään palkkatukia senkin loinen, kun ei se koulutettu ammattilainen TE-toimistossa KUITENKAAN OSAA TEHDÄ MITÄÄN.

Ja ei, vanhempani eivät olleet jatkuvasti työttöminä. Tekivät paljon pätkähommia, kunnes eläke alkoi. Jokaisen työsuhteen päätyttyä joutuivat taas juoksemaan paperiasioita, kunnes uusi paikka aukeni.

Mua vaan inhottaa tommoset pikkuprinsessat, jotka tulee tänne huutelemaan ja kiukuttelemaan sellaisesta asiasta, jota kukaan meistä ei ole aiheuttanut. Olisit kysynyt siltä blogistilta asiaa, hänellä nyt näytti olevan omakohtaista kokemusta asiasta.

Vierailija
12/12 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:54"]

[/quote]

Kuule, olen tämän kevään ylioppilas ja todellakaan ole tarkoitus kärvistellä kelan rahoilla koko ikää.  Pidän välivuotta JOTTA EHDIN LUKEA KUNNOLLA pääsykokeisiin.

Ja en ole kirjoittanut kuin yhden työsopimuksen. Ja tiedän palkkani ja työaikani. MUTTA minun TE yhteyshenkilö on kesän aikana mokannut kaiken mahdollisen ja mahdottoman, joten kun luin blogista, että itse joku on joutunut jotain rahaa hakemaan, että olisiko TE hlö mokannut TAAS ja unohtanut ilmoittaa

[/quote]

Mikä ihme on TE-yhteyshenkilö? Ja mitä kaikkea se raukka on lomallaan jättänyt tekemättä, kun sinulla on noin paha olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi