Kiristääkö viinin huominen ihoa enemmän kuin 10 kg painon nousu?
Minulle on sanottu, etten ole vanhentunut kasvoista. Olen vain ajatellut, että jaa.
Otin uuden passikuvan ja nyt katson kahta passikuvaa itsestäni. Toisessa olen 40 v ja toisessa 52 v. Ja todellakin - en näytä yhtään vanhemmalta. Kasvoni ovat nyt hieman pyöreämmät, nelikymppisenä kasvoissani on poskissa juonteita, mitä nyt ei. Otsassa on samat juonteet ja silmäkulmissa on samat harakanvarpaat. (Ja ei, kyse ei vain ole tästä kuvasta, vaan ihan mitä peilistä näen)
Kaksi asiaa on toisin: +10 kg, joka on jakautunut kroppaan tasaisesti. Nyt olen bmi 24. Kaksoisleukaa minulla ei ole.
Toinen asia on se, että juon nykyään viiniä 1-2 pulloa viikossa. Aiemmin join tuon verran kuukaudessa.
Kiristääkö viini ihoa? Toki käytän nykyään anti-age-tuotteitakin ja hoidan ihoa enemmän, plus syön kollageenia, mutta aina sanotaan, että apteekin perusvoiteet riittävät.
Kokemuksia?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Viinin huomisena saattaa kyllä hieman turvottaa, varsinkin, jos on nauttinut paljon viiniä.
Kuinka kauan turvotus säilyy? Koko ajan vai vain seuraavan päivän.
kollageenia kannattaa syödä,laadukasta merkkiä olevaa.
Vierailija kirjoitti:
kollageenia kannattaa syödä,laadukasta merkkiä olevaa.
Tää on kyllä tutkittu juttu että kollageenin sijaan voi vaikka syödä liivatelehtiä. Keho sulattaa joka tapauksessa proteiinina. Pitäisin kollageenin mainostamista lähinnä huijauksena.
Viini rentouttaa lihaksia. Siksi on mahdollista, että ryppyjä on vähemmän. Tosin drinksujen kanssa täytyy syödä todella terveellisesti.
Viinin huomisena saattaa kyllä hieman turvottaa, varsinkin, jos on nauttinut paljon viiniä.