Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IKÄ - Miksi siitä pitää aina kysellä ja keskustella?

Vierailija
28.08.2021 |

Jotenkin raskasta, kun monella on jokin obsessio toisten iästä. Kärttäminen jatkuu, vaikka hienovaraisesti vihjaisi, että ei halua puhua asiasta.

Syy, miksi en halua puhua iästäni on se, että ihmisillä on niin hirveitä ennakkoluuloja siitä. Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut toisten iästä, enkä ymmärrä miksi se on niin iso asia. Eihän sillä ole väliä kuin pariutumismielessä - lapsia ei voi saada missä iässä tahansa ja alaikäisiin ei pidä sekaantua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiinnostaahan se, onko mahdollinen keskustelukumppani kokenut je elämää nähnyt vai vielä aivopesty muiden tunteiden tulkki. Aina ei tietenkään voi yleistää asiaa iästäkään.

Vierailija
2/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiinnostaahan se, onko mahdollinen keskustelukumppani kokenut je elämää nähnyt vai vielä aivopesty muiden tunteiden tulkki. Aina ei tietenkään voi yleistää asiaa iästäkään.

Eikähän sen kuule keskustellessakin - ja vuotensa voi tosiaan käyttää niin monin tavoin. Olen tavannut älyttömän kypsiä parikymppisiä ja lapsellisia viisikymppisiä - ja toisinpäin tietysti.

Ikä tuntuu numerolta, jonka pohjalta ihminen vääritellään usein väärin. Eihän painoakaan ole kohteliasta kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin tietää minkä ikäinen tuo aloittaja oikein on.

Aloittaja, oletko sinä jo vanhus ?

Vierailija
4/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahtoisin tietää minkä ikäinen tuo aloittaja oikein on.

Aloittaja, oletko sinä jo vanhus ?

Ja taas se iän kysely alkoi... En ole vanhus, mutta enempää en aio sanoa.

Vierailija
5/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole 35v miehenä yhtään tarkka naisen iästä, kunhan on 18-34v...

En ymmärrä ihmisiä joilla on tarkat ikäkriteerit.

Vierailija
6/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää ei ole välttämättä aina ole tarpeen kertoa, vaan ainoastaan jos tavoitteena on tutustua toiseen ihmiseen tai jos on aikomus tavata toinen ihminen.

Onko aloittajan mielestä iän kertominen vaikeampaa jos on kertoja nainen, vaiko jos kertoja on mies ?

Onko sillä merkitystä, kenelle se ikä pitäisi kertoa, onko helpompaa kertoa ikä vastakkaista sukupuolta olevalle ?

Onko oikein, että komea 18-vuotias nuori mies, keskustelee netissä kuukausia rakastuneesti jonkun kivan naisen kanssa, joka ei ole paljastanut, olevansa jo 45 vuotias ?

Vierailija
7/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää ei ole välttämättä aina ole tarpeen kertoa, vaan ainoastaan jos tavoitteena on tutustua toiseen ihmiseen tai jos on aikomus tavata toinen ihminen.

Onko aloittajan mielestä iän kertominen vaikeampaa jos on kertoja nainen, vaiko jos kertoja on mies ?

Onko sillä merkitystä, kenelle se ikä pitäisi kertoa, onko helpompaa kertoa ikä vastakkaista sukupuolta olevalle ?

Onko oikein, että komea 18-vuotias nuori mies, keskustelee netissä kuukausia rakastuneesti jonkun kivan naisen kanssa, joka ei ole paljastanut, olevansa jo 45 vuotias ?

Siis kirjoitin nimnomaan, että iällä ei ole väliä kuin pariutumismielessä. Siinä sillä yleensä on väliä, vaikkakaan ei aina.

Vierailija
8/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole 35v miehenä yhtään tarkka naisen iästä, kunhan on 18-34v...

En ymmärrä ihmisiä joilla on tarkat ikäkriteerit.

35 on kauheen vanha, toivottavasti sä et elä enää hirveen kauan.

Vierailija
9/11 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen kuuntelin vanhuuttaan valittelevia työkavereita. He ovat jotain 38 - 42 -vuotiaita,  ikä alkaa jo painaa ja kaikenlaista iän tuomaa kremppaa alkaa olla. Olin ihan hiljaa, kun en tunnistanut heidän vaivojaan vanhuuden oireiksi. Täytän tänä vuonna 53, minulla on ikääntymisen myötä moniteholasit ja menkat tulee enää muutaman kuukauden välein. 

Vierailija
10/11 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden vanha ketju,mutta edelleen ajankohtainen.Olen itse pitkään pohtinut tätä tämän päivän ( ja jo vuosien ) tapaa korostaa ja tuoda  julki ihmisen ikä joka asiassa.Ymmärrän mikäli on kyseessä tutkimus ,jossa ihmisen ikä ja siihen liittyvä käyttäytyminen on keskeistä.Mutta kuinka tärkeää on tietää ikä  jos esim. ihminen antaa kommentin hassuista lasten jutuista lehteen tai on kuvattu onnistunut asuntoremontti jossa jo kuva perheenjäsenistä antaa tietoa suurinpiirtein asujista.Eikö siis riitä jos näkee kuvasta että onko lapsi ,nuori ,nuoriaikuinen,keski-ikäinen vai seniori?Onko aina tarpeen tietää että oliko tuo 46v. vai 51?Toimittajathan ne näitä kyselevät,mutta miksi?Ymmärrän että joskus paikallaankin ja nettikeskusteluissa yms.missä tutustutaan näkemättä toista kysytään.Halutaanko tiedolla ruokkia ikärasismia,lokeroida meitä vai mitä?Kiinnittäkääpä hetken aikaa huomiota artikkeleihin ,asia kuin asia niin nimi (etunimikin riittää) ja IKÄ!!                                                    Kaikille tulee ikää- on elämisen hinta ja ehto!!

Vierailija
11/11 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen kuuntelin vanhuuttaan valittelevia työkavereita. He ovat jotain 38 - 42 -vuotiaita,  ikä alkaa jo painaa ja kaikenlaista iän tuomaa kremppaa alkaa olla. Olin ihan hiljaa, kun en tunnistanut heidän vaivojaan vanhuuden oireiksi. Täytän tänä vuonna 53, minulla on ikääntymisen myötä moniteholasit ja menkat tulee enää muutaman kuukauden välein. 

Mäkin välillä kuuntelen ihmeissäni näitä "ei tässä iässä enää" ja "oota kun säkin tuut tähän ikään" -juttuja suunnilleen samanikäisten suusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan