Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kouluttautuisitko nyt eri ammattiin kuin mitä aikoinaan kouluttauduit?

Vierailija
28.09.2014 |

Mä kouluttautuisin. Kävin ammattikoulussa pukuompelupuolen. Silloin se ala kiinnosti.
Nyt jälkikäteen kun olen miettinyt, olisi pitänyt mielummin mennä parturi-kampaaja-linjalle. Olis ollu enemmän hyötyä siitä ammatista nykyään.
Olis osannut itse leikata koko perheen tukan ja säästänyt huimat summat.
Ompelutöitä en oo tehny päivääkään. Kotonakin vain harvoin jotain verhojen tai lahkeiden lyhennystä. :-/

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Olen lähihoitaja joka ei ole päivääkään tehnyt alan töitä. Ihan hukkaan meni opiskelu ja varsinkin opintolainoja vitutti maksaa vuosikausia takaisin.

Vierailija
2/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi kaikille!

1. Älä valitse alaa sen mukaan missä olet hyvä

2. Älä valitse alaa sen mukaan mikä kiinnostaa

3. Älä valitse alaa sen mukaan mistä maksetaan hyvin

a) Valitse ala sen mukaan mitä TYÖTÄ ammattimaisesti oikeasti olet halukas tekemään

b) Katso pari kertaa uudelleen kohdat 1-3 ja a

Nuo asiat kun opot osaisivat opettaa yläkoululaisille ja lukiolaisille, niin maailma olisi paljon parempi paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä.

Viihdyn kyllä hyvin nykyisessä työssäni, mutta nyt 20 työvuoden jälkeen en osaa kuvitella, että tekisin samaa vielä seuraavat 20 vuotta. Mulla ei ole riittävää mielenkiintoa kehittyä alalla, jolla työskentelen ja tällä alalla täytyisi kehittyä jatkuvasti ja vauhdilla. En tosin oikein tiedä, mitä haluaisin tehdä.

Vierailija
4/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuisin samoin kuin nytkin, mutta lähtisin urani alkuvuosin ulkomaille töihin, kun lapset ovat vielä pieniä.

jos ette ole koulutukseenne tyytyväisiä, ei ole myöhöistä hankkia joku muu koulutus!

Vierailija
5/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutin itseni uudelleen kuutisen vuotta sitten ja uskon olevani tällä alalla eläkeikään asti. Viihdyn alalla myös todella hyvin, töitä alalla riittää varmasti ja siitä ansaitsee kohtalaisen hyvin. Nuorena kouluttauduin kirjanpitäjäksi, mutta en ole tehnyt sitä päivääkään ja jos olisin, niin olisin varmasti inhonnut jokaista päivää. Sain sillä koulutuksella ja iltatyöpaikan osaamisella kuitenkin mukavia assistentin töitä siihen asti kunnes jäin ensimmäistä lasta odottaessani kotiin. Nyt olen uudelleen kouluttautumiseen siis todella tyytyväinen.

Vierailija
6/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 21:41"]

jos ette ole koulutukseenne tyytyväisiä, ei ole myöhöistä hankkia joku muu koulutus!

[/quote]Juu, entisellä lähihoitajalla on tällä hetkellä kaksi muutakin ammattia sekä yo-todistus takataskussa. Näitä varten ei tarvinnut ottaa yhtään lainaa!

Vierailija
7/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ehkä ainakin yrittäisin. Olen puheterapeutti, joten työllisyys on ihan hyvä, palkka keskitasoa. Jos nyt saisin valita, hakisin lääkikseen. Tämä tosin edellyttäisi melko erilaisia valintoja jo lukiossa, joten ei maksa vaivaa lähteä nyt enää uudelleen kouluttautumaan. Omassa työssäni olen nyt paljon lääkäreiden kanssa tekemisissä ja lääkärin työnkuva kiehtoo, samoin vapaus ja kyllä myöskin se palkka.

Vierailija
8/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kouluttauduin yli nelikymppisenä uudelleen ja kannatti. Kysymyksen konditionaalimuoto on outo, koska nykyään on enimmäkseen tahdosta kiinni, vaihtaako alaa, keinoja on niin paljon. 

Vierailija
9/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovin erilaista ammattia olisin hankkinut. Minäkin oon pukuompelija ja vaatturi, työllistyin alalle heti valmistumiseni jälkeen (2008). Mulla on tarve tehdä käsillä, huolimatta siitä pidänkö siitä tai haluanko sitä. Voi olla että valitsisin just kans hiusalan opinnot jos pitäisi uudelleen valita joku muu.

Vierailija
10/10 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan kouluttautumassa uudestaan, terveydenhoitoalalle. Ikää lähes 50 :)