Tekisi mieli jättää maski pois...
...kakkosrokotteen jälkeen, ihan vaan siksi että oletan muidenkin ottaneen rokotteen. Aivan kuin rokottamattomatkin olettavat ettei mitään väliä.
Tervetuloa veetuilemaan foliopäät, teidän takianne tämä skeida jatkuu ja jatkuu.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Milloin se menee teidän rokotettujen kaaliin, että teidän ei tarvitse suojella minua rokottamatonta? Mielestäni kaikki voisivat olla ilman maskia.
En ymmärrä tätä logiikkaa.
Rokotettu pitää maskia siitä syystä jos hän kantaa itse virusta, ettei sairastuta rokottamatonta.
Jos rokotettu on itsekin viruksen saanut niin yhtä lailla se voi levittää sen toiseen rokotettuun.
Tai saada itseensä.
Ei nuo maskit liity rokottamattomiin tai rokotettuihin yhtään millään tavalla, joten lopettakaa nyt se marttyyriasenne sen suhteen.
Heittäkää maskinne mäkeen vaan jos siltä tuntuu, ketään ei kiinnosta ja kukaan ei teitä katsele.
Minulla on syöpää sairastava kumppani. En todellakaan jätä ffp2- maskia pois edelleenkään.
En ole käyttänyt maskia enää kesäkuun jälkeen muualla kuin töissä koska työnantaja velvoittaa. Kaksi rokotetta jo otettu. Rokottamattomat voi suojata itsensä kunnollisilla ffp2-maskeilla, jos niin tartuntaa pelkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on syöpää sairastava kumppani. En todellakaan jätä ffp2- maskia pois edelleenkään.
Tuskin kuitenkaan syytät maskista kumppaniasi, kuten nämä "rokottamattomien takia" ölisijät.
Onhan tämä vähän sellaista "mikä arpa voittaa"-peliä.
Rokottautumalla kaikki kuitenkin häviävät hieman vähemmän, eikö?
Päänsäryt pahentuneet maskin kanssa. Kävin neurologilla ja lisää lääkkeitä naamaan. Vttu mä en jaksa tota maskia enää!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että maskia täytyisi pitää rokottamattomien takia? Emme me rokottamattomat pidä maskeja itsekään.
Ryhmäpaine. Julkisissa äänitteet toitottaa maskipakko, liikkeiden edustalla ”käytä maskia” -lippulappuset, ihmisten tuijotukset jos et käytä maskia.
En pidä maskia enkä ota rokotetta. Emme me oleta tai edes halua rokotettujen "suojaavan" meitä, tuo on vain ja ainoastaan omaa harhaluuloanne, mutta tehän olette muutenkin harhaisessa todellisuudessa. Maski ei edes ehkäise viruksen leviämistä, kertoo tiede johon te aina kiimassa vetoatte rätti naamalla.
Israelissa virus räjähtänyt käsiin vaikka on piikit annettu:) Tehohoidossa enemmistö saanut myös kakkospiikin Ja täällä te edelleen uskotte piikkien pelastavan teidät, psykoosi mikä psykoosi
Tiedän kyllä ettei maski suojaa virukselta-kaksi tuttavaa sai tartunnan orjallisesta käytöstä huolimatta.
Silti meitä velvoitetaan sitä käyttämään, eikä töihinkään ole asiaa ilman.
Millä tämän saa loppumaan jollei piikittämällä?? Joka ei myöskään pelasta kaikelta mutta saataisiin edes maailma käyntiin taas!
Olin juuri maski nenän alla eräällä sairaalla mutta matalasykkeisellä liikuntatunnilla, koska olin lukenut maskienkin sisältämästä grafeenioksidista. Kaikilla muilla noin kymmenellä osallistujalla oli maskit tiukasti nenän vartta myöden, säännöstöjen mukaan, mutta itsellä nenän alla. Hengitin normaalisti, muita varmaan pyörrytti heikko hapen saanti grafeebnioksidin vielä tuodessa metallisen maun suuhun. Hengitin siis viiden edestä, olin hapen suurkuluttaja.
Kaikkia teki varmaan mieli olla ilman maskia ja he vertailivat mielessään tilannettaan vapaaseen hengittämiseen, mutta kukaan ei uskaltanut riisua maskia, koska ryhmäkoheesio, ryhmäpaine, sai pitämään rätit kasvoilla - onkin hyvin jännä psykologinen ilmiö, kuinka ryhmä ihmisiä yhdessä ollessaan luo itse itselleen oman tahtonsa ja mukavuutensa vastaisen käytösnormin, olettaessaan toistensa ajattelua ja mukautuen tähän toisten ihmisten oletettuun ajatteluun.
Kaikki oli kiinni siis yhteisestä päätöksestä ottaa maskit pois - tällöin ryhmäkoheesio olisi muuttunut sellaiseksi, että maskittomuus on in. Tätä kukaan ei luultavasti ymmärtänyt, ryhmään kuulumisen vaikutusta. Koko ilmiö on psykologinen. Vallassa olevat tietävät tämän. Siksi he luovat säännöstön, joka alitajuisesti ohjelmoituu useimpien päähän. Ja kun tulee esim. ryhmäliikuntatunti, on jokaisella osallistujalla tuo säännöstö päässään, jota jokainen noudattaa ilman eri käskyä, ja jonka rikkomista lähes jokainen pelkää, siitä seuraavaa muiden tuomitsemista, ryhmään kuulumattomuutta.
Mulle on aivan sama mitä kukin tekee. Kaikki pitäköön tästä eteenpäin huolta vain omista asioistaan.
En ole kertaakaan ostanut enkä käyttänyt maskia. Ne sisältävät kuituja, muovia ja monta erilaista kemikaalia riippuen mikä maski kyseessä. En todellakaan ala tuhoamaan keuhkojani ja hampaita rätin takia joka ei edes estä virusten leviämisen. Ihan oikeasti kaikki, ne rätit roskiin nyt, ei me ihmiset olla näin tyhmiä.
Sitä grafeenioksidia ei saa sitten kehostaan enää pois joten kannattaa todellakin harkita laitraakp kertaakaan maskia naamalle.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että maskia täytyisi pitää rokottamattomien takia? Emme me rokottamattomat pidä maskeja itsekään.
Ryhmäpaine. Julkisissa äänitteet toitottaa maskipakko, liikkeiden edustalla ”käytä maskia” -lippulappuset, ihmisten tuijotukset jos et käytä maskia.
Ei ole ryhmäpainetta
Kävin suuressa Prismassa,Tokmannilla, Lidlissä ja Nesteen huoltoasemalla ilman maskia
Antaa kansantalouden kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Maskit ei auta kuin bakteerien estämiseen. Sehän lukee niissä pakkauksissakin jo! Virukset ovat hyvin paljon bakteereita pienempiä, joten ne läpäisee maskin.
Maski on pelkkä orjuutuskeino. Alunperin ihmiset tietty kuvitelleet, että se on yks rokote ja päästään maskeista jne. Nyt tämä menee koko ajan kuitenkin niin, että aina löytyy uudet perusteet maskien käytön jatkamiselle. Aina löytyy myös perusteet kolmennelle neljännelle ja viidennelle rokotteelle. Ennen kutakin rokotetta kuvio menee kuten aiemminkin - "se neljäs" jne. rokote antaa sitten suojan, luottakaa meihin! Sitten pääset etelän lomalle, sitte saat halata mummoa! Mutta kun kuukausia kuluu, ilmenee taas, miksi et nyt sitten pääsekään lomalle. Aletaan puhua jo viidennestä rokotteesta, kuinka se on lopullinen vapautus.....ja lopun varmaan jo arvaattekin - selitykset seuraa parin kuukauden kuluttua, ne vanhat tutut peepuheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua sitten suututa ollenkaan se, että joku toinen ihminen tunkee alueellesi ja vaatii maskia sulta, tai vaatii sinulta yhtenäistä käyttäytymistä, ryhmään kuulumista, kuin jossain pohjois-koreassa ikään?
Itse pystyn olemaan maskitta joka paikassa juuri sen ajatuksen voimalla, että minua ärsyttää sellainen ajatus, että minun olisi kuuluttava johonkin joukkoon. Ja jollen kuulu, niin joku yrittää laittaa kuulumaan. Siitä tulee niin ylimielinen kuva sellaisesta käytöksestä, sen vaatimisesta, että olisi oltava osa jotain joukkoa, vieläpä kun ajattelenkin aivan eri tavalla koronasta ja sen ehkäisystä kuin enemmistö. Ja silti tuon ajatteluni kanssakin minun olisi oltava mukamas osa samankaltaista ajattelua, jossa mm. ajatellaan maskin estävän viruksia. Sen käyttö tarkoittaisi, että myönnän maskien estävän viruksia.
Tervetuloa meille töihin, 8h 5pv/vko hikoilemaan sen alle. Kyllä nyppii kun kuvitteli jo hellittävän. Jos joululla vielä vaativat moisia, taidan sittenkin heittäytyä saikuttamaan.