Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaverilistalta poistetaan ihmisiä?

Vierailija
28.08.2021 |

Niin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut Facebookista tai vastaavasta? Käyn silloin tällöin listaa läpi ja mietin, että

- milloin viimeksi olemme tämän ihmisen kanssa olleet tekemisissä?

- milloin olemme mahtaneet viimeksi edes reagoida jotenkin toisen posteihin?

- moikkaisinko tätä ihmistä tai moikkaisiko hän minua, jos kohtaisimme kadulla?

- tuntisiko hän minua edes, jos kohtaisimme? :D

- tuottavatko tämän ihmisen postaukset minulle iloa tai ovatko ne muuten mielenkiintoisia?

- haluanko, että tämä ihminen on osa elämääni ja tietää, mitä minulle kuuluu?

Vierailija
2/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en ole halunnut Naamakirjaan.

Vaimon some-elämää seuranneena:

Kaikenlaiset puolitutut työntyvät kavereiksi.

Sitten joudut lajittelemaan heitä ja poistamaan kavereista, mikä on aina enemmän tai vähemmän loukkaus.

Estojakin joutuu laittamaan joillekin rajattomille ihmisille, jotka eivät olisi muuten tunkeneet iholle, vaan olisivat pysyneet hyvänpäiväntuttuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän liikaa fb:ssa kavereita, joita en tunne muutoin kuin fb:n harrastusryhmien kautta. Toisinaan poistan osan ihan vaan siksi, ettei olla oltu yhtään missään tekemisissä aikoihin.

Entisistä työkavereista ja muista muinaisista tutuista poistin viime siivouksessa kaikki, jotka selkeästi eivät käytä koko facebookkia enää eli ei mitään omia päivityksiä, ei kommentteja koskaan mihinkään. 

Sellaiset henkilöt, jotka päivittää fb:ssa vain jotain yleispätevää mukahauskaa kuvaa tyyliin liibadaabacom tai jotain kopsattuja ketjujuttuja, piilotan näkyvistä jos ovat oikeita ystäviä ja jos netistä vaan tuttuja niin poistan.

Rasistisia / äärioikeistolaisia / idioottimaisia päivityksiä tekevät tai jotain mvlehden kommentteja jakavat poistan heti . 

Instatilit on vähän eri asia, ne ovat avoimia ja kuka tahansa voi seurata. Tileillä ei ole kuvia minusta vaan harrastuksistani. Toinen tili on lemmikin kuville.

Vierailija
4/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni en ota ketään kavereiksi, eikä profiilini näy muille. Käytän suomea muutaman ryhmän seuraamiseen. Ei tarvitse kenenkään kitistä .

Vierailija
5/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni en ota ketään kavereiksi, eikä profiilini näy muille. Käytän somea muutaman ryhmän seuraamiseen. Ei tarvitse kenenkään kitistä . Korjattu

Vierailija
6/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän liikaa fb:ssa kavereita, joita en tunne muutoin kuin fb:n harrastusryhmien kautta. Toisinaan poistan osan ihan vaan siksi, ettei olla oltu yhtään missään tekemisissä aikoihin.

Entisistä työkavereista ja muista muinaisista tutuista poistin viime siivouksessa kaikki, jotka selkeästi eivät käytä koko facebookkia enää eli ei mitään omia päivityksiä, ei kommentteja koskaan mihinkään. 

Sellaiset henkilöt, jotka päivittää fb:ssa vain jotain yleispätevää mukahauskaa kuvaa tyyliin liibadaabacom tai jotain kopsattuja ketjujuttuja, piilotan näkyvistä jos ovat oikeita ystäviä ja jos netistä vaan tuttuja niin poistan.

Rasistisia / äärioikeistolaisia / idioottimaisia päivityksiä tekevät tai jotain mvlehden kommentteja jakavat poistan heti . 

Instatilit on vähän eri asia, ne ovat avoimia ja kuka tahansa voi seurata. Tileillä ei ole kuvia minusta vaan harrastuksistani. Toinen tili on lemmikin kuville.

Voit sulkea myös instatilit, niin ettei ne näy kuin kavereille.

Vierailija
7/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli karttumassa aivan älyttömän paljon FB-kavereita työn ja eri FB-ryhmien kautta.  Ihmisiä, joita en puoliakaan tuntenut ja  jotka olivat täysin  yhdentekeviä. Koin, ettei heille kuulu minun asiani.Jos joukossa olisi myös valeprofiileja se olisi entistäkin ikävämpää. Nykyinen määrä on noin 50 ja sen yli en anna mennä.

Vierailija
8/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinua ei ole poistettu, ehkä henkilö on poistunut hetkeksi kokonaan. Sometauko tekee hyvää itse kullekin.  Kone voi olla jumiutunut ja klikkailtu vimmatusti kaikkea ja poistettu vahingossa. Syitä monia.

Vierailija
9/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut Facebookista tai vastaavasta? Käyn silloin tällöin listaa läpi ja mietin, että

- milloin viimeksi olemme tämän ihmisen kanssa olleet tekemisissä?

- milloin olemme mahtaneet viimeksi edes reagoida jotenkin toisen posteihin?

- moikkaisinko tätä ihmistä tai moikkaisiko hän minua, jos kohtaisimme kadulla?

- tuntisiko hän minua edes, jos kohtaisimme? :D

- tuottavatko tämän ihmisen postaukset minulle iloa tai ovatko ne muuten mielenkiintoisia?

- haluanko, että tämä ihminen on osa elämääni ja tietää, mitä minulle kuuluu?

+ jos arvostaa enempi muita tapoja olla yhteydessä

+ jos face on vain ryhmien pläräykseen

+ jos on sitä mieltä ettei facessa kontakti tunnu riittävän henkilökohtaiselta

Vierailija
10/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistelen välillä sellaisia jotka eivät ikinä postaa mitään itse eikä reagoi mihinkään mun postaukseen, eikä olla muutenkaan tekemisissä.

En mä kaipaa mitään mykkiä stalkkereita elämääni.

Olen kyllä aika kranttu siitä keitä hyväksyn tai pyydän kavereiksi, joten harvemmin niitä poistettavia roikkuu kavereissa.

Vierailija
11/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos henkilö ei koskaan postaa mitään, mikä sinua kiinnostaa

- Jos sinä et koskaan postaa mitään, mikä kyseistä henkilöä kiinnostaa (= ei reagointeja/kommentteja)

Niin eiköhän se ole poiston paikka. Win-win molemmille.

Vierailija
12/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on profiili vain työtä varten

En halua privastisti olla facessa

Vierailija
13/13 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jos henkilö ei koskaan postaa mitään, mikä sinua kiinnostaa

- Jos sinä et koskaan postaa mitään, mikä kyseistä henkilöä kiinnostaa (= ei reagointeja/kommentteja)

Niin eiköhän se ole poiston paikka. Win-win molemmille.

Joskus ihmetyttää, kun poistaa jonkun ehkä vuosia listalla roikkuneen ihmisen, joka ei ole tykkäillyt, kommentoinut saati ollut muutenkaan missään yhteyksissä ikiaikoihin, jos koskaan - ja heti poistamisesta seuraavana päivänä hän laittaa uuden kaveripyynnön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän