Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako eläkevakuutuksen turvin jäädä eläkkeelle?

Vierailija
27.09.2014 |

Vai miten nää eläkeiän nostot vaikuttaa? Mulla on 90 luvulla otettu vakuutus ja silloi  sopimuksessa oli 59v eläkkeellejäämisinä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jäädä, mutta koko säästöä ei voi nostaa silloin, koska ikäraja on noussut ajan kuluessa. Lisäksi vanhuuseläke ei taida karttua varhaiseläkkeen aikana, joten vanhuuseläke jää pienemmäksi.

Vierailija
2/6 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole varaa kunnolla eläkesäästää, ei siinä voita mitään, vaan lahjoittaa vain rahojaan jonkin muun käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kysymykseen en osaa vastata, mutta kannattaa ottaa huomioon, että jos nyt nostat niitä vakuutusrahoja, niistä menee n. 50% veroa, koska ovat tuloa, vaikka siis oisitkin eläkkeellä minkä ikäsenä tahansa...Ja eläkeläisillä tulovero on korkeampi kuin työssäkäyvillä.

Tästä syystä minulla ei vakuutusta ole, eikä tule.

Vierailija
4/6 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeelle voi jäädä, kun on eläkeiässä. Työkyvyttömyyseläkkeelle voi päästä, jos on työkyvytön. Eläkesäästämissopimuksessa on sovittu, milloin säästöt saa käyttöönsä. Työnteon voi lopettaa milloin tahansa ihan omalla päätöksellä. Tietysti kannattaa olla toimeentulo mietittynä.

Vierailija
5/6 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:29"]itse kysymykseen en osaa vastata, mutta kannattaa ottaa huomioon, että jos nyt nostat niitä vakuutusrahoja, niistä menee n. 50% veroa, koska ovat tuloa, vaikka siis oisitkin eläkkeellä minkä ikäsenä tahansa...Ja eläkeläisillä tulovero on korkeampi kuin työssäkäyvillä.

[/quote]

Kyllä ne on ihan pääomatuloa.

Ohis

Vierailija
6/6 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:29"]itse kysymykseen en osaa vastata, mutta kannattaa ottaa huomioon, että jos nyt nostat niitä vakuutusrahoja, niistä menee n. 50% veroa, koska ovat tuloa, vaikka siis oisitkin eläkkeellä minkä ikäsenä tahansa...Ja eläkeläisillä tulovero on korkeampi kuin työssäkäyvillä.

[/quote]

Nää on aina nii hupaisia nämä varman tiedon jakajat :D viimeksi kun olin palstalla, osa porukkaa ei tiennyt mitä vastiketta as oy:ssa maksetaan :) pysytään vuokralla kun ei haluta maksaa 1000 euron vastiketta. ..