Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Yle Areena mielestäsi tarpeellinen palvelu?

Vierailija
27.08.2021 |

Vai sellainen turha höttöpalvelu joka tulisi karsia rahan säästämiseksi kokonaan pois? Entä millainen muutoin olisi sinun unelma Yle vuonna 2025? Esimerkiksi tulisiko Ylen panostaa enemmän uutisiin ja jättää sellainen kaikki turha ja tarpeeton sälä kuten tv-sarjat, dokumentit, elokuvat, lastenohjelmat ja lastenohjelmat pois joita muutenkin tulee kaikilta kaupallisilta kanavilta? Vai säilyttää sellainen turha viihde, kulttuurihöttö ja opetus eli se "aivopesu" kuten tavallinen kansa nykyään tapaa asian kansankielellä sanoa?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE on tehnyt paljon huononnuksia, mutta Areena kuitenkin on täysosuma.

Aivan upea palvelu.

Vierailija
42/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Areenassa pitää olla paljon ohjelmia, kun tällaine pienipalkkainenkin maksaa täyttä yle veroa.

Työssäkäyvä ihminen maksaa täyden Yle veron oikeasti kahdesti sillä Kela maksaa työttömien puolesta ja se Kela raha tulee valtion verotuloista.

Miten niin Kela muka maksaa työttömien puolesta? Kuvitteletko, että kaikki työttömät elävät toimeentulotuella?

Mitä sinä kirjoitat?

Yle vero maksetaan vain tietystä määrästä tuloja.  Tuo tuloraja on 14000 euroa /v.

Saavatko siis työttömät päivärahaa, siis perus työttömyyspäivärahaa bruttona tuon 14 000 euroa vuodessa?

Minä en tiedä, kun itse käyn töissä, mutta kommentoija voisi selventää asiaa muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On erittäin tarpeellinen.

Olisiko perustelua mikä tekee valtion rahoittamasta palvelusta kaupallisten suoratoistopalvelujen markkinoilla tarpeellisen? Itsekkään en siis halua että Yle Areenaa lopetetaan, mutta tarvitsen lisää argumentteja ja perusteluja sen puolustamiseksi sillä omat on jo loppu.

Ap

Miksi kuvittelet että Yleä tarvitsee puolustaa? Ei tarvitse, Yle kyllä tekee sen itse jos haluaa. Keskity sinä vain omaan elämääsi ja anna meidän muiden ihmisten olla rauhasaa ja elää omaa elämääsnsä. Ei mekään nimittäin puututa sinun elämääsi.

Tossa vaan on se asia, että on jokaisen asia. Jo ihan veron takia. Se miten se veronkeräys palvelee oikeasti ketäkin, on hyvin kyseenalaista.

Vierailija
44/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanajssa.

Vierailija
45/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tärkeä kanava. Siellä on toki paljon ohjelmia, joita en missään nimessä halua katsoa, mutta sitten myös hyviä sarjoja. Erityisesti pidän brittiläisistä laatusarjoista.

Maksulliset kanavat haluaisivat vain haalia kaikki mahdolliset tuotot ohjelmista.

Sehän on niiden pussista pois kun Yle näyttää maksutta ohjelmia.

Sen takia ovat alkaneet vaatia kaikenlaisia ”Ylen tehtävien uudelleen arviointeja”.

Ei olisi kyllä mitään katsottavaa, jos ei olisi Ylen Areenaa.

Maksukanavien tarjonta ei kiinnosta.

Yle ei kyllä näytä MAKSUTTA mitään.

Minkä verran sinä itse maksata Yle veroa?

Sehän ei ole mikään könttä summa kaikilta, vaan tuloista riippuvainen vero.

Ja Yle maksut ovat aina olleet, ennen oli radiolupa.

Sitten tuli tv-lupa.

Ja lopulta siitä tuli digitaalisaation myötä Yle vero, mikä on oikeudenmukaisempi.

Sillä on sata prosenttisen varmaa, että jokainen suomalainen seuraa jotakin Ylen tuottamaa ohjelmaa.  Joko kuuntelee radiosta, katsoo telkkarista tai käyttä Ylen nettisivustoja.

Vierailija
46/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanajssa.

Siis Espanjassa, sorry kirjoitusvirhe.

Vierailija
47/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso mitään muuta st-palvelua kuin areenaa, joen on. Nytkin siellä on taas iki-ihana elokuva gods own country! Kannattaa katsoa!

https://areena.yle.fi/1-4254802

Katoin sen jo toisen kerran! Katon kaikki ohjelmat isohkolta pöytäkoneelta Yle Areenasta " Kaikki ohjelmat - vielä ehdit" osiosta. Sieltä bongailee kaikkia lajeja sekaisin niin, että ensiksi poistuvat ensimmäisenä. Elokuvia Areenassa huippuluokkaa, eurooppalaisia ja ei niin suosiota saaneita. Oopperaa ja muuta ihan huippu mielenkiintoisia. En katso muita kanavia.

Vierailija
48/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson sieltä joskus joitain sarjoja tai leffoja. Esim. jotain hbo-sarjoja saattaa joskus tulla ja mieluummin katson ne tuolta kuin tilaan hbo:n parin sarjan takia.

Vierailija
49/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähdetään siitä, että tuoreessa bränditutkimuksessa Yle Areena arvostettiin koko valtakunnan toiseksi parhaaksi brändiksi heti Fiskarsin jälkeen. Ei siis yle, vaan yle areena.

Eli ilmeisen moni kokee yle areenaan hyvinkin tarpeelliseksi ja hyväksi verovaroin tuotetuksi palveluksi.

Itse kannatan vapaata kilpailua ja markkinaehtoista toimintaa. Silti kaupallisten toimijoiden ulina yle areenaa kohtaan tuntuu hölmöltä. Sehän vain osoittaa, ettei heillä ole taitoa ja kykyä tehdä omille alustoilleen parempaa sisältöä. Sellaista, josta riittävän moni olisi valmis maksamaan.

Vierailija
50/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle areena on hyvä. Parasta antia koko lafkasta. On tarpeellinen minulle ja kaikille muille tutuilleni, joiden kanssa asia on tullut puheeksi.

Vierailija
51/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö sieltä maan mainio elokuva Pekka ja Pätkä n:inä.

Vierailija
52/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen tulee katsottua vain Yle Areenaa eli tarpeellinen on ainakin itselle. 

Vierailija
53/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuvana katson paljon Yle areenan ohjelmia.

Missä? Kremlissä, "Palestiinassa", Afganistanissa, Irakissa, Syyriassa, Kiinassa?

Mun ystävä asuu Saksassa ja katsoo Areenaa.

Vierailija
54/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähdetään siitä, että tuoreessa bränditutkimuksessa Yle Areena arvostettiin koko valtakunnan toiseksi parhaaksi brändiksi heti Fiskarsin jälkeen. Ei siis yle, vaan yle areena.

Eli ilmeisen moni kokee yle areenaan hyvinkin tarpeelliseksi ja hyväksi verovaroin tuotetuksi palveluksi.

Itse kannatan vapaata kilpailua ja markkinaehtoista toimintaa. Silti kaupallisten toimijoiden ulina yle areenaa kohtaan tuntuu hölmöltä. Sehän vain osoittaa, ettei heillä ole taitoa ja kykyä tehdä omille alustoilleen parempaa sisältöä. Sellaista, josta riittävän moni olisi valmis maksamaan.

Kaupallisen kanavan täytyy itse rahoittaa sisällön tekeminen, toisin kuin Yle joka luo sisällön pakkoverolla.

Ennen oli tv-lupamaksut ja radioluvat, sama kai se on, mikä sen maksun nimi on.

Nyt ei kukaan voi vältellä ja katsella muiden kustannuksella.

Jollain ne ohjelmat on rahoitettava ja minä en ainakaa halua mainoksilla niitä rahoitettavan.

Nykyihminen ei tajua, että raha ei ylellekään tule taikaseinästä eikä pikavipeillä.

Vierailija
55/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella tarpeellinen ja sivistävä! Ainoa paikka, josta löytyy kunnollisia dokumentteja ja muutakin ohjelmaa kuin ulkomailta roudattuja kilpailuformaatteja ja hömppäsarjoja.

Ei ole Areena hyvä vaihtoehto hömpälle. Areena on sitä samaa hömppää, eri näköisesti vain pakattu.

En ole Areenassa törmännyt huoraasmistosi- tvhömppään, mutta jokaiselle omansa, jos moisesta haluaa vielä ylim. maksaa.

Vierailija
56/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä sarjoja ollut (esim. Sekasin) ja dokumentteja ja podcasteja (esim. Naisasiaintoimisto). Lapsi oppii toista äidinkieltään katsomalla Muumeja ja muita lasten ohjelmia.

Ihmeen asenteellinen aloitus. Vähän niinkuin vaatisi kirjastojen lakkauttamista, koska ei itse lue kirjoja. 🤷‍♂️

Vierailija
57/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyviä sarjoja ollut (esim. Sekasin) ja dokumentteja ja podcasteja (esim. Naisasiaintoimisto). Lapsi oppii toista äidinkieltään katsomalla Muumeja ja muita lasten ohjelmia.

Ihmeen asenteellinen aloitus. Vähän niinkuin vaatisi kirjastojen lakkauttamista, koska ei itse lue kirjoja. 🤷‍♂️

Ai kamala, kunhan joku keksii, että hittolainen, kirjastohan ei olekaan ilmainen, sitä rahoitetaan verolla kuten yleäkin. Mitä eroa siis?

T.kirjaston suurkäyttäjä

Vierailija
58/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen pitäisi panostaa vähemmän urheiluun ja vähemmän turhan päiväiseen viihteeseen. Jotkut hyvät viihdeohjelmat saa olla kuten Elämäni biisi tai vastaavan tasoiset.

Radion puolella Ylellä on paljon ihan skeidaa nykyään ja radion ohjelmat tulevat jotenkin sekavasti. Jotkut hyvät puheohjelmat tulevat Yle Radio 1:n puolelta mutta jotkut taas Yle Puheelta. En ymmärrä tuota jaottelua.

Uutisiin voisi panostaa enemmän. Ei siihen, että uutisia tulisi useammin, vaan siihen, että uutiset olisi paremmin tehtyjä (vrt. Ruotsi).

Kotimaiseen draamaan voisi panostaa enemmän, vaikka siinä suhteessa taso onkin noussut uuden pomon myötä kyllä Ylessä.

Ja uudella pomolla en tosiaankaan tarkoittanut Merja Ylä-Anttilaa vaan Yle Draaman uutta pomoa, jos joku ymmärsi väärin!

Vierailija
59/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupallisen kanavan täytyy itse rahoittaa sisällön tekeminen, toisin kuin Yle joka luo sisällön pakkoverolla.

Niin, mitä sitten? Ei se poista sitä asiaa, että ilmeisesti kaupalliset toimijat eivät pärjää Ylelle sisällöllään, kun pitää julkisesti itkeä Yle areenaan kauheutta.

Sitä paitsi kaupallisella puolella on rutkasti enemmän pelimerkkejä käytössä kuin Ylellä. Luulisi silloin pystyvän pistämään paremmaksi ja tekemään niin hyvää sisältöä, että siitä ollaan valmiita maksamaan.

Itseäni alkaa jo vähän jurppimaan tämä Ylen jatkuva mollaaminen.

Vierailija
60/64 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tarpeellinen. Katson päivittäin - jopa useita tunteja.