Missä olit kun lapsivedet meni?
Otsikko varmaan kertookin jo kaiken. Kävikö hetki yhtä dramaattisesti kuin elokussa, jossa suunnilleen sankollinen vettä tipahtaa kaupan lattialle ;)
Kommentit (31)
Neljä synnytystä takana, kaikissa oli jo sairaalassa synnytyshuoneessa, kun lapsivedet meni.
Aika tavallista, luulisin.
Ekalla kerralla makasin synnytyssalin sängyssä, tokalla kerralla kalvot puhkaistiin salissa synnytyksen käynnistämiseksi ja kolmannella kerralla ne meni synnärin käytävälle, kun tipan kanssa rundasin ees taas supistusten voimistamiseksi.
Makasin sängyssä, olin juuri mennyt nukkumaan ja näpräsin vielä puhelinta. Kello oli 23.59.
Molemmissa raskauksissa on mennyt kotona sängyssä ku oon ollu nukkumassa.
Koko päivän armottomat poltot, mutta vasta menin sängylle pitkäkseni, lähti vedet tulemaan.
Ekalla kerralla Naistenklinikan käytävällä matkalla synnytyssalista kanttiiniin.
Kolmella seuraavalla kerralla Naistenklinikan leikkaussalissa.
Ekalla kerralla makuuhuoneessa sängyssä noustessa ja toisella keralla lääkäri puhkaisi kalvot, jotta synnytys käynnistyisi.
Vessassa pissalla. Jossakin vaiheessa tajusin, että nyt tämä ei kyllä ole enää sitä, mitä tulin vessaan ns. työstämään, vaan täältä lorisee jotakin ihan muuta. Aivan täysi ylläri, viikkoja oli vasta 35 kasassa.
Ekalla kerralla kalvot puhkastiin, toisella kerralla olin jo laitoksella tulossa vessasta takaisin huoneeseeni.
Kotona, yöllä nousin sängystä. Ja kolmosesta meni vedet keittiön lattialle kun tein ruokaa. Ekasta ei mennyt vesiä ennen kalvojen puhkaisua sairaalassa.
Neljä kertaa sairaalassa. Yksi niistä sektiosalissa, jossa kastelin leikkaustiimin housut ja kengät :)
Eteisen lattialle, missasin sentään uuden maton :D
Kotona astioita tiskaamassa ja ambulanssissa.
Sänkyyn lorahteli ja matkasin vessaan pyyhkeen kera. Vähän väliä lorahteli kunnes vauvasyntyi melkein 2 vuorokautta myöhemmin
Ekasta sairaalassa, tokasta alkoi tihkuttaa kotisohvalla. En alkuun ollut varma mitä sieltä valuu, mutta hetken päästä vessassa jo lorisi.
1. Sairaalassa
2. Kotona keittiössä
3. Taksissa
Kaupassa ja tokalla kerralla parvekkeella.