Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro oman työpaikkasi epäkohdat työntekijänä tai entisenä työntekijänä!

Vierailija
27.08.2021 |

Mikä mättää firmassa? Sotiiko omaa moraalia vastaan työolot/käytännöt?
Asiallista keskustelua, ei mustamaalaamista vaan ihan vaan faktoja😀
Nyt saa avautua!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuksia kehiin!

Kohta kerron omani😃

Vierailija
2/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeammassa asemassa ollut henkilö ei tehnyt töitään ja halusi estää minua viimeiseen saakka tekemästä omia töitäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannusala. Lisää työtä lyötiin jatkuvasti, toimenkuva epäselvä varmaan juurikin siitä syystä, että lisää töitä voitiin lyödä milloin milläkin tekosyyllä. Muiden osastojen hommia teetettiin meillä kun näillä muilla ei riittänyt aika (ihan kun meillä olisi riittänyt). Keski-ja ylempi johto taputtelivat toisiaan olalle hyvästä työstä, joka oli lähinnä näennäistä kun me työjuhdat hoidimme ne itse työt. Arvostusta emme työstä saaneet, palkka oli naurettava vastuuseen nähden ja ylitöitä oli jatkuvasti. Lisäksi pomo haukkui kun teki pitkää päivää (muuten ei töitä ehtinyt tehdä kunnolla). Että sellaista. Lähdin menemään ja olen päätökseeni erittäin tyytyväinen.

Vierailija
4/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen taholta törkeä lempparityöntekijöiden suosiminen toisten kustannuksella, näkyy lomien sijoittelussa, työvuorosuunnittelussa ja työtehtävissä. Täysin läpinäkyvää, mutta kukaan ei uskalla puolustaa niitä kiusattuja jolle ei taaskaan osunut lomatoive kohdalle, kun suosikkien piti saada se sama ajankohta neljättä vuotta putkeen. Pelkäävät että osuu omalle kohdalle jos suunsa avaa.

Arvaatteko alan?

Vierailija
5/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurimmat ongelmat on olleet ettei oo tarpeeksi töitä. Pitkästyttävää. Oon tosissani, mulle vain on sattunut näin. Muuten ollut kyllä hyvä tuuri.

Vierailija
6/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa työtovereista ei pitänyt asiakkaista ja oli hyvin ennakkoluuloinen monia kohtaan. Se on paha jos on ruokakaupassa töissä.

Vierailija
7/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30v miehet saavat parhaat tittelit ja palkat, mutta tekevät vähiten töitä. He ovat palkallisilla opintovapailla tai työmatkoilla, mutta mitään työtä he eivät saa tehtyä. Silti heille annetaan kaikki kehut töistä, joita muut tekevät.

Vierailija
8/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, milloin kerrot, Ap. Vai halusitko vain saada muut kertomaan?

Vierailija
9/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiire.

Työskentelyä vuokratyöntekijöiden kanssa, jotka ovat aina riippuvaisia siitä, että vuorossa on minä, jonka pitää katsoa, että hommat tulee tehdyksi ja toimii. Näiden kanssa vuorot menee niin, että menen tauolle ja keskeytän tauon viisi kertaa.

Esimies, joka ei oikein tajua tiedonkulun merkitystä. Sanoo jostain asiasta yhdelle ja luulee, että sen tietävät kaikki. Lähti lomalle. Kun luulin, että hänen tuuraajansa on yhden toisen paikan esimies, kun laitoin hänelle työviestiä, sainkin tietää, että tämä tuurajaksi olettamani on vielä lomalla. Minä siis laittamaan viestiä esimiehelle, että kukas nyt on vastuuhenkilö, jos jotain tapahtuu, kun olet lomalla. Ilmeisesti tämmöisten asioiden infoaminen on ihan yliarvostettua.

Vierailija
10/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusala, esimiehenä toiminut henkilö kyttäsi selän takana kuin yrittäen saada kaikkia kiinni jostain kuvitellusta virheestä. Haali kaikki päätökset itselleen siinä määrin, että toiminta osittain halvaantui, kun ilman esimiehen päätöstä ei voinut tehdä juuri mitään. Palkoissa ja lomissa yritettiin kusta silmään, jos et ollut itse tarkkana. Pätevät työntekijät savustettiin ulos tai siirrettiin tehtäviin, joihin olisi kannattanut palkata uusi henkilö.

Vierailija
11/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antell

Ihan samaa kuin näiden Hese-työntekijöiden jutuissa. Tahkotaan rahaa niin, että työntekijöillä on pienet palkat, heitä ei ole tarpeeksi, taukoja ei välttämättä ollut ollenkaan tai sitten joku 5 min pikaruokkis, esimiehet vaan naureskeli, että "jos nyt kerran poiketaan".

Muutenkin ihan läpimätä systeemi, esimies ei tehnyt mitään, kyseli tyyliin kuulumisia samalla, kun keittiössä 1-2 työntekijää yritti selvitä satojen ihmisten lounaasta.

Ei mitään hyvää sanottavaa, onneksi vaihdoin ravintola-alalta pois!

Vierailija
12/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselvä työnkuva. Esimiestä ei kiinnostanut esimiestyöt pätkääkään, meidän ryhmän työt jaettiin periaatteella kaikki tekee kaikkea eli kiltit ja ahkerat teki kaiken ja laiskat ja röyhkeät (jotka muuten mielenkiintoisesti olivat kaikki miehiä) ei mitään. Pomon paras kaveri sai tehdä vapaasti mitä halusi eli kiusata ja kyykyttää muita, ja kun ei oma työ innostanut sai ylennyksen toisiin tehtäviin (johon ei minkään sortin kokemusta tai koulutusta). Mistään ei tiedotettu, tietäjät tiesi ja keroi käytävällä jos sattui sopivaan aikaan kohdalle ja naama miellytti. Toiveita sai esittää mutta niitä harvoin kuunneltiin.

Vierailija
13/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä pienessä it firmassa n 13v sitten pomo sai mailin 10 miljoonan voitosta englannista. Piti tietenkin maksella joku 100e että saa voiton lunastettua. Halusi että hoidan homman ja laittelen viestin lähettäjälle hänen luottokorttinsa tiedot.

Tyrkytti korttia ja sanoi että laittele vaan kaikki jutut sinne. Halusi kattoa mitä tapahtuu ja minun työasemalta.

Sanoin että voin auttaa hommassa mutta en kyllä sekaannu hommaan.

No pistettiin sinne pomon koneelta kortinumerot ja tarkistenumerot. Ei pösilö uskonut kun sanoin että ootko kaju.

No vaihdoin firmaa ja en tiedä miten kävi.

Luulisinettei hyvin

Vierailija
14/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suurimmat ongelmat on olleet ettei oo tarpeeksi töitä. Pitkästyttävää. Oon tosissani, mulle vain on sattunut näin. Muuten ollut kyllä hyvä tuuri.

Olet päässyt choco-hommiin! Viettäisin aikaa netissä katsellen kissavideoita, kirjoittelisin romaania, katselisin ulos ikkunasta ja katselisin pilviä.

Vierailija
15/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen taholta törkeä lempparityöntekijöiden suosiminen toisten kustannuksella, näkyy lomien sijoittelussa, työvuorosuunnittelussa ja työtehtävissä. Täysin läpinäkyvää, mutta kukaan ei uskalla puolustaa niitä kiusattuja jolle ei taaskaan osunut lomatoive kohdalle, kun suosikkien piti saada se sama ajankohta neljättä vuotta putkeen. Pelkäävät että osuu omalle kohdalle jos suunsa avaa.

Tulee mieleen eräs ravintola rukalta. Ei ihme että sinne haetaan jatkuvasti uusia työntekijöitä

Arvaatteko alan?

Vierailija
16/16 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana useissa paikoissa. Järkyttävä kiire, huono vanhustenhoito. Omaisille valehdellaan. Esimiehet eivät välitä muusta, kuin voitontavoittelusta. Foibe, Esperi Care, Attendo. Suopursun palvelutalo Tikkurilassa, kaupungin paikka, hirveä paikka. Hoitajat juoksevat hulluna kerrosten välissä, mitään ei ehdi tekemään kunnolla. Opastus olematonta, joudut hoitamaan 17- 19 asukasta vuorossa, ilman apua, avustat ruokailussa, hälytykset soivat jatkuvasti. Kirjaukset eivät toimi, kukaan ei auta, et voi kirjata mitään. Annetaan aamulla lista kouraan, et tunne asukkaita, menet, siellä joku jalaton, lihava mies odottaa. Et tiedä mitä teet, kun kukaan ei ehdi neuvoa. Saat haukkumiset, kun et osaa. Ihmetellään, kun lähdet pois.