Onko 5e ja ruusu kortilla hyvä lahja rippipäivänä?
Olemme menossa mieheni isän vaimon lapsen rippijuhliin huomenna.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
50 euroa on liikaa lapselle, joka ei ole kummankaan sukulainen. Eiköhän se lapsen oma suku lahjo ihan riittävästi. Toki jos kyseessä on miehesi velipuoli niin asia on eri, mutta tekstistäsi saa sen käsityksen, että näin ei ole.
Kyseessä Isän vaimon tytär. Mieheni ei ole isänsä kanssa hirveästi tekemisissä. Ap
Jos olet itse vähävarainen, ruusu riittää.
Muuten 20€ vieraalta. 50€ ehkä kummilta tai vanhemmilta.
Toki jos hyvän, oikean lahjan keksii se on aina parempi. Mutta pitää olla oikeasti hyvä idea.
50e on hyvä summa.
5e olisi niin pieni, että mielummin vaikka ruusu+kortti vaan. Ja vaikka suklaalevy kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kiitos vastauksista!:) Otin myös kortin ja ruusun vanhemmille (miehen isälle ja vaimolle). En tiedä onko se edelleen tapana, mutta äitini on näin opettanut aikanaan että vanhemmille viedään onnittelut myös. Ap
No nyt olet varustautunut enemmän kuin hyvin. Vieläkin naurattaa tuo 5 e.
Mua naurattaa kans vaikka itse olen nuuka, mutta en ihan noin nuuka. Veisin varmaan kortin ja 30e. Ap;n lahja on oikein hyvä.
Kyllä meillä on suvussa tapana antaa enemmän kuin viisikymppiä - satasta isompiin lahjoihin yleensä on liittynyt ehtoja, pitää käyttää vaikkapa autokouluun, opiskelemaan lähtiessä, mopoon tai .... Pari suurinta lahjaa pojalleni tuli tädiltä ja toinen isän nykyisen naisystävän äidiltä - nämä olivat jo yhteensä nelinumeroinen summa.
Meidän teinillä oli rippijuhlat kesällä. Sai hyvätuloisilta isovanhemmiltaan 200 eur ja muilta sukulaisilta (myös hyvätuloisia) 50 euroa. Vieraista ainoa ei-sukulainen toi vain ruusun ja kortin, mikä oli tosi OK.
Eli kaukaiselta sukulaiselta 50 euron lahja on minusta jopa yläkanttiin.
Mä annoin kummina 50 euroa. Ja olen pienellä sairaseläkkeellä. Saa luvan riittää.
Etenkin kun lapsen vanhemmat varakkaita. Eli käytännössä huomannut, etteivät ehkä tajua rahan arvoa oikein. Yhden sukulaisen jättivät kokonaan kutsumatta ja ei voi mitään.. Mietin, että syynä olisi se, että oikeasti todella vähätuloinen.
Rippijuhla nyt ei ole kuitenkaan mikään sellainen "saavutus",että hirveitä rahalahjoja pitäisi antaa. Mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
50 euroa on liikaa lapselle, joka ei ole kummankaan sukulainen. Eiköhän se lapsen oma suku lahjo ihan riittävästi. Toki jos kyseessä on miehesi velipuoli niin asia on eri, mutta tekstistäsi saa sen käsityksen, että näin ei ole.
Minusta 50 euroa on sopiva vieraammille, sisarusten ja muiden läheisten lapsille laitan satasen.
Meilläkin äiti aina sanoi että vanhempia onnitellaan, koska ikäänkuin ovat onnistuneet kasvatuksessa kun lapsi valmistuu tai etenee ylipäänsä elämässä :D Sellainen vanhempia ja heidän kasvatustyötään kunnioittava perinne, kun onnitellaan ja lahjotaaan heitäkin.
50€ on aika paljon puolitutuille.
Minä sain tyyliin kaikilta jonkun 50€ max. Siis myös perheeltäni ja kummeilta. Meillä olisi ollut varaa, mutta isä ja äiti eivät ikinä lahjoneet meitä mitenkään suuresti. Sitten kun jotain oikeasti tarvitsi, apua ei tarvinut kuin pyytää.
Mun mielestä pelkkä ruusu ja korttikin ovat hyvät.
500 e rippilahjaksi? Ei ole normaalia.