Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatkalla, laitanko kaiken valmiiksi kotona?

Vierailija
27.09.2014 |

Olen pitkästä aikaa viikon (5 pv) työmatkalla. Mies on siis vastuussa arjen pyörittämisestä, normaalisti vain hieman "auttelee". Nyt mietin, pitäisikö laittaa jo kaikki mahdollinen valmiiksi. Sanoa että tässä on tämän päivän ruoka ja huomisen pakkasessa nimettynä jne. Kahdella lapsella on vielä pieniä "erikoistapahtumiakin", johon pitää osata varautua esim. eväillä, oikeanlaisilla vaatteilla ja tarvikkeilla (näitä lapset eivät pysty itse hoitamaan tai etsimään). Lasten säännölliset harrasajat ja paikat on jo lapulla jääkaapin ovessa (itse varmaan tietävät mitä pitää olla mukana, eivät tosin aina muista).

Vai katsonko vaan että onnistuvatkohan löytämään jotain päälle pantavaa (myös erikoistilaisuuksiin), onko kokeeseen luettu järkevinä päivinä, onko mies tajunnut että joinain päivinä pitää olla ruoka valmiina, ei ole aikaa tehdä mitään harrastusten vuoksi jne.

Normaalisti mies on siis ihan avuton ja kysyy aina minulta, mutta uskoisin että pakkotilanteessa selviää jotenkin. Ei vaan viitsisi tehdä viikkoa lapsille kovin vaikeaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap sitten teillä toimitaan, jos joudut vaikka yhtäkkiä sairaalaan pitemmäksi aikaa?

Vierailija
22/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi palvelus äläkä lähde tuohon. Miehesi on isä eikä kotiapulainen. T. Yli 20v. lentänyt lentoemäntä, jonka mies piti lapset hengissä ja kodin kunnossa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 10:47"]

Miten ap sitten teillä toimitaan, jos joudut vaikka yhtäkkiä sairaalaan pitemmäksi aikaa?

[/quote]

Olen ollut sairaalassa, tehollakin. Silloin on syöty Mäkissä ja tai pakastimesta valmiita ruokia, joita olen kertonut siellä olevan. Olen sitten sairaalasta kertonut missä hanskoja säilytetään, mihin juomapullot on piilotettu (tiskikaapissa pesun jäljiltä) ja mitä kannattaisi laittaa konserttiin päälle. Anoppi on tullut myös auttelemaan siivoamisessa.

ap

Vierailija
24/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta minä en voi ymmärtää tällaista elämää ja perhettä! Miksi ette ole tasavertaisia ja osallistu yhtä paljon perheeseenne? Mitä mies sitten tekee, mikä hänen roolinsa on? Onko hän lapsille läheinen ihminen, mitä teette yhdessä perheenä? 

Vierailija
25/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu kuulostaa kovin oudolta minusta. Meillä mies normaalistikin hoitaa ruuat ja pyykinpesun sekä suurimman osan harkkareissuista. Pystyy esim. siihen että valmistelee illan ruuan jo aamulla tms. Mä tosin yleensä hoidan aikataulutuksen viikoksi eli sunnuntaina teen viikon ohjelman jääkaapin oveen

Vierailija
26/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 10:20"]

Näin käy kun ne miehet paapotaan piloille jo suhteen alussa ja viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy. Kun ei ikinä tarvi tehdä mitään, eikä ottaa vastuuta mistään, niin ei kai sitä voikaan osata.

[/quote]

Joo, mutta ei tuo kuitenkaan naisten vika ole vaan miesten.

Vierailija
27/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mies saman pöydän ääreen, keskustelkaa ja tehkää sen pohjalta hänelle viikon lukujärjestys. Siihen merkataan kaikki, esim. tii-illaksi ruoanlaittoa sekä sille illalle että seuraavalle. Samoin silitykset ja muut. Vaikka minuuttiaikataulu. Miehesi luulisi tämän jälkeen arvostavan työpanostasi kotona.

Minä laittaisin lasten vastteet ja varusteet henkareille valmiiksi sukkia myöten oman mieheni tuntien ja hankkisin esim. kaverisynttärilahjat, jos sellaisia tarvitaan. Ruoista hän selviää. Ap:n kohdalla tarvittaneen järeämpiä ohjeistuksia.

Vierailija
28/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen pois kotoa, laitan miehelle listan, mitä sen pitää hoitaa. Ilman tätä listaa se ei muista tehdä puoliakaan. Se on inhoavinaan sitä listaa, mutta todellisuudessa se tarvii sitä ja siitä on helppo katsoa. Puhelimella voi iltaisin soittaa ja muistutella juttuja. 

Musta on epäolennaista huokailla tässä vaiheessa, että itepä ootte miehenne pilalle paaponeet. Jotkut miehet on tulleet hemmotelluiksi jo lapsena, kun äiti on kaiken hoitanut. Poikamieselämä on voinut olla yhtä kaaoksessa elämistä, viikko- ja kuukausitolkulla siivoamatta oleva kämppä yms.

Siinä vaiheessa kun on lapsia, ei ole yksi ja sama, miten taloutta hoitaa, kun toinen on poissa. Minusta se lista ovessa tai päivittäinen puhelinsoitto on paljon parempi vaihtoehto kuin kauhea kaaos kotona, kun lähtijä toteaa että "herran haltuun vaan". 

Vierailija
29/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt poikalasten äidit tätä ja pitäkää huolta että kasvatatte perheestään huolehtivia ja aikaansaavia miehiä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä