Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten äidit, poikien pesuista!

Vierailija
27.09.2014 |

Missä iässä poikalapselta pitää pestä esinahanalta? Tietämätön.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen miettinyt. Kolme tyttöä löytyy ennestään niin ei oikein ole hallussa nämä pikkupoikien "hoito-ohjeet" :D

Vierailija
2/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siinä vaiheessa kun esinahka liikkuu vaivatta taakse. Meillä pojilla tämä tapahtunut jo kolmevuotiaana, mutta esikoiluikäiselle on sanottu, että sieltä altakin voi joskus pestä. Mitään päivittäisiä putsauksia ei tuskin tartte tehdä vielä pariin vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme poikaa, kaksi aikuista ja yksi teini enkä ole koskaan pessyt tai sorkkinut poikieni pippeleitä muutenkaan. Tai tyttöjeni intiimialueita. Ihan suihkulla pessyt pienenä ja kun ovat alkaneet käydä itse suihkussa olen neuvonut sanallisesti ihan vaan että pippelikin pitäisi pestä. Ei kuulu vanhempien tai kenenkään koskea. Kolmevuotiaana meillä alettu itse peseytyä suihkussa jos ei aiemmin, tukanpesu sitten itsenäisesti joskus eskarina tai ekaluokalla.

Vierailija
4/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtaistaan suihkulla ja nahkaa taaksepäin niin vähän kuin mahd. ja vaivatta menee. Ja kyllä lapsen pesut ja hygieniasta huolehtiminen kuuluu vanhemmalle. Ihme että
lapsesi ovat säästyneet pissatulehduksilta nro 4, vai ovatko..? Meillä ei ole koskaan ollut yhdelläkään kolmesta lapsesta.

Vierailija
5/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 09:14"]Huuhtaistaan suihkulla ja nahkaa taaksepäin niin vähän kuin mahd. ja vaivatta menee. Ja kyllä lapsen pesut ja hygieniasta huolehtiminen kuuluu vanhemmalle. Ihme että
lapsesi ovat säästyneet pissatulehduksilta nro 4, vai ovatko..? Meillä ei ole koskaan ollut yhdelläkään kolmesta lapsesta.
[/quote]
Ja jos lapsi osaa itse, tekee sen itse. N.5v alettu pää huuhtasta tarkemmin.

Vierailija
6/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 08:56"]Missä iässä poikalapselta pitää pestä esinahanalta? Tietämätön.
[/quote]Poika on 3- vuotias, olen pessyt kyllä itse hänet vielä. Alapään olen suihkuttanut, tai on ammeessa kylvyssä. Esinahanalta en ole vielä uskaltanut pestä, siksi kyselinkin missä iässä olette pesseet?

Vierailija
7/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exsän poika on 8. Kukaan ei ollut opettanut häntä pesemään esinahanalta, sanoin miehelle ja se opetti, äitikään ei ollut.

Vierailija
8/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe pedari vittuun täältä :$

Vierailija
9/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse missään iässä. Pippeli pesiytyy siinä ihan tavallisessa pesussa.

Ei erikseen tarvitse ruveta kaivelemaan. Ei tyttöjäkään kaivella.

Meillä molempia sukupuolia, jotka on hyvin ihan vesipesussa normaalisti pesty.

Vierailija
10/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 09:25"]Lähe pedari vittuun täältä :$
[/quote]Onko pedari jos kysyy neuvoa. Ihan normaali asia.

Vierailija
11/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viisivuotiailla on vielä hiukan kivuliasta vetää nahkaa. Mutta lastenlääkäri on joskus sanonut, että ei ole tarvetta ennemmin kuin lapsi alkaa masturboimaan ja hormonitoiminta alkaa. Siis jos ei ole mitään vaivaa. Puhdistuu itsestään kyllä.

Vierailija
12/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 09:28"]Minun viisivuotiailla on vielä hiukan kivuliasta vetää nahkaa. Mutta lastenlääkäri on joskus sanonut, että ei ole tarvetta ennemmin kuin lapsi alkaa masturboimaan ja hormonitoiminta alkaa. Siis jos ei ole mitään vaivaa. Puhdistuu itsestään kyllä.
[/quote]

Ja minulla siis neljä poikaa. Eli pippelditä on ihmetelty ihan koko perheen voimin ja niille laulujakin tehty:)

Vierailija
13/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään oo ruvennu erikseen ronkkimaan meidän pojan pippeliä, vaikka 6v jo on. Ihan normaalisti huuhdeltu päältä. Eikä ikinä oo mitää ollu.

Vierailija
14/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sieltä pitää opettaa pesemään. Muuten kamalat töhnät, pienestä opettaa. Eihän siinä mitään. Ihan perusjuttu. Jos ei lapsena opeteta pesemään, ei tajua isompanakaan. Kylhän siel sellaset puurot sit on että huh.

Vierailija
15/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 10:37"]Tottakai sieltä pitää opettaa pesemään. Muuten kamalat töhnät, pienestä opettaa. Eihän siinä mitään. Ihan perusjuttu. Jos ei lapsena opeteta pesemään, ei tajua isompanakaan. Kylhän siel sellaset puurot sit on että huh.
[/quote]

Tiesitkö, että useinpien poikien eska ei vetäydy juuri yhtään ennen hormonitoiminnan alkamista? Siis kuinkas sieltä sitten pestään? Meillä on kyllä lekuri varottanut, että eskaan voi tulla kiinnikkeitä, jos alkaa liian aikaisin liikuttelemaan. Hyvin nuo meidän pojat on kaikki murrosiän kynnyksellä oppineet pesemään itsensä.

Vierailija
16/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen tietämätöntä porukkaa täällä. Sitten ihmetellään kun teinit haisevat ja sissijuustoa riittää.

Meillä on n. 2-3 -vuotiaasta eteenpäin opetettu lasta peseytymään suihkussa ja kyllä siinä kohtaa myös pippeli pestään. Eli käytännössä tarkoittaa sitä, että lapselle sanotaan että sitten alapää pestään ja siinä pesun yhteydessä näkee hyvin, että kuinka kireä esinahka on. Joillakin se on ihan liian kireä ja silloin voi lapselle opettaa, että pesun yhteydessä sitä kuuluu varovasti yrittää vetää taaksepäin, koska sisäpuoleltakin kuuluu pestä.

Siis missään tapauksessa ei saa liian kovaa nahkaa venyttää eikä mitenkään saippualla hinkata ym. Ihan vedellä huuhtaisu riittää ja on hyvä opettaa mahdollisimman aikaisin pojan tekemään tämä ihan itse. Jos esinahka on kovin kireä, niin tästä voi seurata ongelmia ja ympärileikkaus. Kaverini pojalle piti tehdä ympärileikkaus jo 4-vuotiaana, koska ei ollut ikinä ajatellutkaan, että esinahkaa olisi jotenkin hyvä varovasti venyttää tai edes kokeilla liikkuuko yhtään.

Meidänkin pojalla oli tosi kireä esinahka n. 3-vuotiaana, mutta kun oppi itse suihkussa joka kerta pesemään myös pippelin ja samalla hieman yrittää esinahkaa vetäistä taaksepäin, niin joskus 5-6-vuotiaana sai esinahan alta pestyä jo ihan ongelmitta. Ja edelleen korostan, että ei ole tarkoituskaan mitenkään hinkata vaan ihan vaan vedellä huuhtaista. 

Tästä ei ole koskaan tehty mitään isompaa numeroa, vaan on ihan sama asia kuin esim. korvien puhdistus tai ihan minkä tahansa muun kehonosan. Ällöttävä ajatus, että jotkut pojat/miehet eivät ole ikinä pesseet esinahan alta. Toki on yksilöllistä, että miten sitä kuonaa kertyy, mutta ihan jokaiselle sitä ihan satavarmasti tulee ja teininä ja aikuisena tietenkin enemmän mitä pikkupoikana.

Vierailija
18/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:10"]Ihmeen tietämätöntä porukkaa täällä. Sitten ihmetellään kun teinit haisevat ja sissijuustoa riittää.

Meillä on n. 2-3 -vuotiaasta eteenpäin opetettu lasta peseytymään suihkussa ja kyllä siinä kohtaa myös pippeli pestään. Eli käytännössä tarkoittaa sitä, että lapselle sanotaan että sitten alapää pestään ja siinä pesun yhteydessä näkee hyvin, että kuinka kireä esinahka on. Joillakin se on ihan liian kireä ja silloin voi lapselle opettaa, että pesun yhteydessä sitä kuuluu varovasti yrittää vetää taaksepäin, koska sisäpuoleltakin kuuluu pestä.

Siis missään tapauksessa ei saa liian kovaa nahkaa venyttää eikä mitenkään saippualla hinkata ym. Ihan vedellä huuhtaisu riittää ja on hyvä opettaa mahdollisimman aikaisin pojan tekemään tämä ihan itse. Jos esinahka on kovin kireä, niin tästä voi seurata ongelmia ja ympärileikkaus. Kaverini pojalle piti tehdä ympärileikkaus jo 4-vuotiaana, koska ei ollut ikinä ajatellutkaan, että esinahkaa olisi jotenkin hyvä varovasti venyttää tai edes kokeilla liikkuuko yhtään.

Meidänkin pojalla oli tosi kireä esinahka n. 3-vuotiaana, mutta kun oppi itse suihkussa joka kerta pesemään myös pippelin ja samalla hieman yrittää esinahkaa vetäistä taaksepäin, niin joskus 5-6-vuotiaana sai esinahan alta pestyä jo ihan ongelmitta. Ja edelleen korostan, että ei ole tarkoituskaan mitenkään hinkata vaan ihan vaan vedellä huuhtaista. 

Tästä ei ole koskaan tehty mitään isompaa numeroa, vaan on ihan sama asia kuin esim. korvien puhdistus tai ihan minkä tahansa muun kehonosan. Ällöttävä ajatus, että jotkut pojat/miehet eivät ole ikinä pesseet esinahan alta. Toki on yksilöllistä, että miten sitä kuonaa kertyy, mutta ihan jokaiselle sitä ihan satavarmasti tulee ja teininä ja aikuisena tietenkin enemmän mitä pikkupoikana.
[/quote]

Ei 4 vuotiaan eskaa ole vielä mikään pakko silpoa vaikka olisi kireä. Suurin osa löystyy ajastaan itsestään. Ja tässä on nyt kyse pikkupoikien pesuista, ei murkkujen tai aikuisten miesten..

Vierailija
19/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähe pedari vittuun täältä :$ pedari jos kysyy neuvoa. Ihan normaali asia.

No olisko, hölmö, asiallisempaa kysyä neuvoa terveydenhoitajalta? Äly hoi, jälleen kerran.

Vierailija
20/20 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kolme poikaa eikä ikinä ole pesty tai ronkittu esinahan alta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme