Mun silarihaaveet lensi juuri ikkunasta ulos
Kuppi siis aa ja imetysten jälkeen jälkellä on pienet tyhjät pussit ja nännit. Olin ajatellut, että nyt kun lapsiluku on täynnä niin ehkä sitä voisi ottaa b tai c kupin.
Olin aamulla suihkussa kun vanhin tytär tuli pesämään hampaita ja kysyi koska hän saa tissit. "Sä olet äiti niin kaunis ja mä haluan juuri tuollaiset kuin sullakin, jotka vähän roikkuu".
No, mielipiteethän muuttuu kun nämä mun daamit kasvavat, mutta sillä hetkellä iski se valaistus: miten voin ikinä opettaa tyttärilleni että heidän kehonsa on hyvä juuri sellaisena jos äiti ei kestä omaansa. Elämä on kuitenkin ollut hyvää ja nämä rusinat ovat ruokkineet kolme tytärtä. Näillä mennään. Huokaus.
Kommentit (8)
Hyvä päätös :) Äidin merkitys tytärten minäkuvan muodostumiselle on erittäin suuri. Esimerkiksi syömishäiriöiden todennäköisyys lapsella lisääntyy, jos äiti on laihduttanut.
Sulla on ihana tytär. Ja olet itsekin ihana :). Älä mene mihinkään leikkaukseen.
Mun vanhempi tytär myös ihannoi mua kaikessa ja kehuu mua kauniiksi ja upeaksi ym. Yritän olla tuskailematta liikakilojani hänen kuullen, mutta kyllä hän kerran kun menin aamulla vaa'alle tuli katsomaan ja sanoi, että taasko sä sun painoa mittailet. Siinä sitten tajusin, että hän on tottunut siihen että joka aamu äiti ekana heittää yöpaidan pois ja menee vaa'alle, joten hän voi hyvin oppia sen saman ikävän tavan :/
Äitiys on vaikeaa, sitä yrittää olla mahdollisimman hyvä esimerkki omille lapsilleen ja varoa kaikkia vääriä liikkeitä, samalla sitä yrittää näyttää mahdollisimman hyvältä koska sitä ympäristö meiltä vaatii. Mulle paino on koko mun aikuisikäni ollut se juttu, jota jatkuvasti pudotan (muutama vuosi pysyy poissa ja lihoan taas), ja jota jatkuvasti tarkkailen.
No mitäs sitten huokailet.