Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, katsokaa teini-ikäistenne perään!

Vierailija
27.08.2021 |

Olin tässä taannoin ison kaupungin isossa ostoskeskuksessa ja kiinnitin huomiota teini-ikäisiin poikiin, joita pyöri pienissä ryhmissä tai pareittain osastoilla, joilla en yleensä ole tottunut teinejä näkemään, ainakaan ilman maksukorttina toimivaa äitiä tai isää. Huomattavan hintavia merkkivaatteita olivat siis nämä ja pojat ihan tavallisen näköisiä nuoria jolppeja. Seurasin toistuvaa ilmiötä kummastuneena hetken kunnes tajusin, että he hypistelivät vaatteita tarkistellen missä niistä oli hälyttimiä, samalla kun neuvottelivat asiasta hiljaa keskenään.

Menin sanomaan asiasta vartijalle ja hän kertoi, että poikia tarkkaillaan koko ajan ja että kyseessä on hyvin tiedossa oleva ilmiö: nuoret kundit varastavat kalliita merkkivaatteita ja joko pitävät ne itse tai sitten myyvät eteenpäin.

MITEN on mahdollista, että nuorelle kundille voi ilmestyä monen tonnin takki, ilman että vanhemmat heräävät pohtimaan, että hetkinen, mitä tässä nyt oikein tapahtuu? Tai että itse tietää antaneensa lapselleen muutaman kympin karkkirahaa pari viikkoa sitten, eikä silti herätä minkäänlaista ihmetystä, että lapsella tuntuu olevan rahaa pämpätä kaupungilla ja vedellä mäkkäriruokaa joka ilta? Poikien joukossa oli kyllä melkoista räkänokkaa mutta myös aivan tavallisen näköisiä, siististi pukeutuneita nuorukaisia, joiden vanhempien voin hyvin kuvitella julistavan, että "ei meidän poika".

Herätkää, vanhemmat! Teidän nuorenne ovat TEIDÄN vastuullanne.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän