Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltäs sitten vaikuttaa pph-elämä?

Vierailija
30.08.2006 |

Lueskelin ketjua päiväkotielämästä, ja olin tyytyväinen, että meidän lapsi on pph:lla. Mutta täytyyhän niistäkin olla yhtä lailla kauhujuttuja? Olen siis itse oikein tyytyväinen meidän hoitajaan ja olen myös tietävinäni aika tarkkaan, mitä hän lasten kanssa puuhaa. Erityisesti kodin ilmapiiri on sellainen, jota arvostan.

Mutta entä huonot kokemukset, onko niitä? Mitä on esimerkiksi tapahtunut tai käynyt ilmi, että joku on ottanut lapsensa pois pph:lta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan aamusella hoitoon, oli lettukestit käynnissä : )

Taaperot- puolella oli yksi pph joskus vissiin käynyt käsiksi yhteen hankalasti käyttäytyneeseen lapseen.

Vierailija
2/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvalla oli lievä alkoholiongelma ja illat taisivat kulua tissutellessa. Seuraava hoitaja taas oli erittäin hyvä, ei mitään moittimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäsin perhepäivähoitajaani:( Naisella oli tapana komentaa villejä lapsia vähän turhankin topakasti. Vaikkei hän koskaan minulle huutanut tms, kun en siihen syytä antanut, opin pelkäämään häntä.

Leikkinurkkaus oli todella pieni! Isommat lapset pääsivät joskus hänen omien lastensa huoneisiin leikkimään.

Jotain kertoo myös se, ettei pikkusiskoni suostunut seuraavasta hoitopaikastaan lähtemään kylään entisen hoitajan luo, vaikka koko muu lapsiryhmä lähti heille kissanpentuja katsomaan..

Mutta jos vielä jotain positiivista mainitakseni, hoitaja käytti minua yms. muita seurakunnan päiväkerhossa, vaikka matka oli melko pitkä, ja ulkoiltiin paljon!

Vierailija
4/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse lasteni kanssa kotona ja ulkoilimme heidän kanssaan.

Monesti näin todella törkeätä eriarvoista kohtelua lapsia kohtaan. Mitä ihaninkin täti osasi valita suosikkinsa milloin iskän tärkeän ammatin tai lapsen sievän ulkonäön mukaan. Ja tämä näkyi todella selvästi, kuinka sitten rumempia, köyhempiä tai vaikkapa yksinhuoltajasiivoojaäitien lapsia sorsittiin.

Vierailija
5/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressä meni vilkas tie. Onneksi satuin juuri tulemaan hakemaan ja hoitajaa ei näy missään. Odoteltiin siinä sitten aikamme ja kun ei emäntää alkanut näkymään niin otin lapsen kainaloon ja läksimme autolle (en todella halunnut siinä tilanteessa lähteä etsimään akkaa). No kun sain lapsen kiinni turvaistuimeen niin jo pyyhältää pph paikalle, että kun hän oli pyykkiä levittämässä!!! Siis vittu! Olin niin shokissa että en saanut sanottua mitään, mutta hoitopaikka vaihtui hyvin äkkiä!

Vierailija
6/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ja siskoni, perhepäivähoitaja oli mahtava! Hänellä itsellään oli minun ikäinen poika ja siskoni ikäinen tyttö. Täti jaksoi järjestää meille ohjelmaa ulkoiltiin, leivottiin, askarreltiin ja joksus tehtiin retkiäkin. Joka aamu oli kiva mennä hoitoon.

Samanlaisen hoitajan kun saisin jostain omalle pikkuiselleni:)

Vierailija
7/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:sta, että meidän lapsia ei perhepäivähoitoon viedä kuuna päivänä. Mua itkettää vieläkin kun muistelen millaista siellä oli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän