Vaihdoin shampoon ja hoitoaineen silikonittomiin tuotteisiin ja nyt tukka ihan lättänä
Ohuet hiukset muutenkin ja nyt niissä ei ole mitään ilmavuutta ym, suorastaan valuu päätä myöden. Aikaisemmin pesun jälkeen tukka tuntui paksummalta ja hyvältä käsitellä.
Mulle on neuvottu ettei silikonia sisältäviä hiustuotteita kannattaisi käyttää, mut miksi ei? Oon vuosikymmenet käyttäny eikä mitään ihmeellistä hiuksessa näy.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
No nyt sulle selvisi miksi niihin lisätään sitä silikonia.
No mitä haittaa silikonipitoisen shampoon käyttämisestä on?
Se on nykyajan hömpötyksiä, että silikonia ei kannata käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mikset lukenut koko aloitusta?
Silikonista ei ole mitään haittaa. Jatka vain niiden käyttöä jos hyvältä tuntuu.
Sinulla on siis liian hoitavat tuotteet. Älä läträä hoitoainetta päänahkaan vaan käytä sitä vaan latvoihin ja vaihda shamppoo pesevämpään hoitavan sijasta.
Silikoni lättää vielä enemmän, ei johdu siitä tuo.
Silikonia päähän? Mikset kokeile vaikka uretaania?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis liian hoitavat tuotteet. Älä läträä hoitoainetta päänahkaan vaan käytä sitä vaan latvoihin ja vaihda shamppoo pesevämpään hoitavan sijasta.
Höpöhöpö
Kokeile lushin suolashampoita, big- ja wasabi shan kui-nimisiä. Ihan mielettömän tuuheuttavia. Mulla on ihan järkyttävä ohut luirutukka mutta niillä saa jopa mun haivenet tuuhean oloiseksi. Ei muistaakseni ole silikoneja, jos edelleen haluat niitä vältellä.
Vierailija kirjoitti:
No ap:lla ei ennen lätännyt?
No kyllähän hiukset ilmavammat ovat ilman silikonia. Onko tehty final wash, että kaikki silikonijämät saa pois?
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän hiukset ilmavammat ovat ilman silikonia. Onko tehty final wash, että kaikki silikonijämät saa pois?
Mutta ap:n hiusten olisi pitänyt muuttua ilmavemmiksi, kun silikonittomat aineet otti käyttöön?
Kokeilepa sulfaatitonta.
Itsellä silikoni ja sulfaatti tekee hiirenhännän, limaisen lättänätukan.
Muoti-ilmiö, että silikonit olisi myrkkyä hiuksille ja päänahalle, eikä ne lähtisi pesussa pois. Silikooneja on erilaisia ja toiset lähtee vaivatta pesussa pois. Ne myös suojaa hiusta. Kampaamotuotteissa on tavallisesti parempilaatuista silikonia.
Jos syy on vain shampoossa ja hoitoaineessa itsessään? Kokeile toisia.