Missä vaiheessa lääkäriin? PIKAKYSYMYS VAIN
Olen uusi "tällä alueella", koska en ole ikinä joutunut hakemaan antibiootteja mihinkään, saati sitten hakeutunut flunssan tms. vuoksi lääkäriin. Sairastan noin kerran vuodessa päivän verran, siis normaalisti todella hyvä vastustuskyky (söin kai lapsena tarpeeksi hiekkaa). Nyt olen ollut todella kipeä neljä päivää. Keuhkoihin sattuu, yskittää, iho on herkkä, päänsärkyä, kaikki perussetit, ainoastaan kuume puuttuu. Korkeimmillaan oli eilen, 37,80.
Eli missä vaiheessa olisi hyvä mennä lääkäriin? Olen todella huono arvioimaan tällaisia asioita, siksi kyselen ehkä jonkun mielestä typeriä.
Kommentit (6)
Mulla pitkittynyt flunssa joka on ollut on/off tässä viimeisen kuukauden. Nyt tämä viikko ollut kuvailemiasi oireita ja itse meinasin maanantaina mennä jos ei ole helpottanut.
Veikkaan että kyse on viruksesta, johon eivät antibiootit auta. Toki voit käydä lääkärissä, mutta koska kuumetta ei varsinaisesti ole, niin sinuna vain joisin lämmintä ja lepäisin. Tuota samaa tautia on nyt paljon liikkeellä, menee itsestään ohi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:21"]
Mene jos siltä tuntuu. Olisko keuhkoputkentulehdus?
[/quote]
Luin tuosta, ja tutuhkolta kuulostaa. Neuvottiin ettei antibiootit auta, selviäisinkö siis tästäkin ilman että tarvitsee sotkea kehon omaa hyvää kykyä tapella tauteja vastaan? No, ehkä vaan juon paljon ja jos maanantaina vielä olo on tuskainen niin menen. Ärsyttää kyllä, kun ei tosiaan eläissään ole tarvinnut.
On olemassa myös kuumeeton keuhkokuume, sinuna menisin lääkäriin varuilta.
Eiköhän oo ihan virustauti. Keuhkot ei tunne kipua, joten se kipu on vaan lihaskipua yskimisestä.
Mene jos siltä tuntuu. Olisko keuhkoputkentulehdus?