Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalle VALEHTELEMINEN!

Vierailija
26.09.2014 |

Kuinka suuri synti on kirjoitella keskustelupalstoille sairaita ja pervoja juttuja ja vielä uskotella hyväuskoisille, että jutut ovat totta? Joutuuko siitä helvettiin?? Tuli vaan mieleen...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sinä sen vastauksen tällä tavoin saat...

Kyllähän näitä keksittyjä aloituksia täällä on. Mutta ne ihmiset jotka niitä keksivät voivat vaikka kärsiä mielenterveyden ongelmasta nimeltä mytomania. Siitäkin on ollut täällä keskusteluja, ja jotkut ovat myöntäneet että pakonomainen valehtelu on osa heidän arkeaan.

Vierailija
2/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joutuu. T: ateisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää ja ruoskin itseäni valehteluistani. En tiedä mikä minuun on mennyt. AP

Vierailija
4/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:19"]Hävettää ja ruoskin itseäni valehteluistani. En tiedä mikä minuun on mennyt. AP
[/quote]

Nyt paljastat, mitä ole valehdellut, niin saat heti synninpäästön.

Vierailija
5/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:19"]Hävettää ja ruoskin itseäni valehteluistani. En tiedä mikä minuun on mennyt. AP [/quote] Nyt paljastat, mitä ole valehdellut, niin saat heti synninpäästön.

[/quote]

Häpeä on niin suuri, etten kehtaa eritellä. Jotakin totta olen sentään kunniallisesti kirjoitellut. Mutta valhetta, valhetta suuri osa! Kuinka teon voi korvata?AP

Vierailija
6/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokset Töölönlahden ympäri 20 kertaa ja syöt pelkkää sipulia pari päivää. Eiköhän se hyvity sillä.

Vierailija
7/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se meistä, jotka tosissamme otamme juttusi, tuntuu joskus tosi pahalta.

Vierailija
8/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä nyt helvettiin joudu.....

Vierailija
9/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Facebookiin kirjoittaa paskaa, niin joutuu poliisille :) ei auta vaikka poistaisi koko postauksen. Täällä kai on sama mitä valehtelee, jos ei keneenkään ihmiseen voida yhdistää.

Vierailija
10/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan ikinä paljasta itseäsi tai sitä, mitkä ovat valhetta. Et lopulta saa sillä sen parempaa lopputulosta aikaiseksi muuta kuin joudut naurunalaiseksi, ihmiset piikittelevät sinua, riemuitsevat omalla voitollaan, että ovat onnistuneet huomaamaan trollin ("mitä minä sanoin") ja jotkut loukkaantuvat entisestään. 

P.S. Toivottavasti et ole aivan kamalan sairailla asioilla pelleillyt.

Vierailija
11/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:33"]

Älä koskaan ikinä paljasta itseäsi tai sitä, mitkä ovat valhetta. Et lopulta saa sillä sen parempaa lopputulosta aikaiseksi muuta kuin joudut naurunalaiseksi, ihmiset piikittelevät sinua, riemuitsevat omalla voitollaan, että ovat onnistuneet huomaamaan trollin ("mitä minä sanoin") ja jotkut loukkaantuvat entisestään. 

P.S. Toivottavasti et ole aivan kamalan sairailla asioilla pelleillyt.

[/quote]

Missä kulkee raja? Paha, huono ihminen olen. :( AP

Vierailija
12/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat itsellesi paskan olon, lakkaat luottamasta muihin kun luulet heidänkin valehtelevan: tunnethan jo itsesi ja sen miten ihminen voikin valehdella jopa ilman mitään syytä. Negatiivinen olo karkottaa luotasi oikeasti kivat ihmiset ja lähelle jäävät samanlaiset paskanpuhujat. Ihan oikein, näin sen pitää mennäkin.

Vierailija
13/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesushan antaa kaiken anteeksi, siitä vaan nussimaan pikkupoikia perseeseen. Näinhän ne lestatkin ajattelee.

Vierailija
14/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksas käsky

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Mitä se on?

Meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa niin, ettemme valehtele lähimmäisestämme emmekä häntä petä, panettele tai saata huonoon maineeseen, vaan puolustamme häntä, ajattelemme ja puhumme hänestä hyvää ja käännämme kaiken parhain päin.

Vierailija
15/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:42"]

Kahdeksas käsky

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Mitä se on?

Meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa niin, ettemme valehtele lähimmäisestämme emmekä häntä petä, panettele tai saata huonoon maineeseen, vaan puolustamme häntä, ajattelemme ja puhumme hänestä hyvää ja käännämme kaiken parhain päin.

[/quote]

Miksi uskovaiset sitten kiduttavat ja pelottelevat lapsia?

Tällaisia juttujahan on pilvinpimein:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014092618697122_uu.shtml

Vierailija
16/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuule minulta kysy. Olen viettänyt lapsuuteni lestadiolaispiireissä, eikä siihen kukaan minulta halukkuutta kysynyt. 12-vuotiaana osasin lähteä pois. 16

Vierailija
17/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:38"]

Saat itsellesi paskan olon, lakkaat luottamasta muihin kun luulet heidänkin valehtelevan: tunnethan jo itsesi ja sen miten ihminen voikin valehdella jopa ilman mitään syytä. Negatiivinen olo karkottaa luotasi oikeasti kivat ihmiset ja lähelle jäävät samanlaiset paskanpuhujat. Ihan oikein, näin sen pitää mennäkin.

[/quote]

Oletko itse koskaan joutunut kiusaukseen ja valehdellut? Nim. nöyrä AP

Vierailija
18/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ihan varmasti olen. Jos mietin pelkästään kymmenen käskyn kautta, olen varmaan rikkonut niistä jokaista jollakin tasolla. Olen kiroillut, ollut kateellinen, jättänyt toista väärään luuloon (valehdellut), tehnyt työtä sunnuntaisin, vihannut teinin voimalla vanhempia ja elänyt kevyissä miessuhteissa. Mutta jos mennään tuohon sairaiden pervojen juttujen kirjoittelemiseen... Enpä tiedä, minulla on omat rajat siinä missä inhimillenen heikkous muuttuu jo tarkoitukselliseksi pahan levittämiseksi.

Kymmenen käskyä 

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

3. Pyhitä lepopäivä.

4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

5. Älä tapa.

6. Älä tee aviorikosta.

7. Älä varasta.

8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.