Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonvartijat- millä pidätte nälän kurissa, jos pisteet alkavat olla vähissä?

Vierailija
30.08.2006 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: // www. rasalas. fi/shop/madame-osa1. php

Vierailija
22/32 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut karppaajien sivustoja jahuomasin päiväkirjoissa erään mielenkiintoisen seikan. Yleensä kaikilla karppaajilla on alussa mennyt hyvin. Paino on tippunut kohisten ja olo on loistava. Kuitenkin kun ruokavaliota on noudatettu n. 3 kk, niin monet päiväkirjat kertovat painonnnoususta ja jumittamisesta ja monet retkahtavat hiilareihin ja vetävät hirveitä määriä karkkia ja pullaa ja ovat sitten " hiilarihumalassa" päivätolkulla.

Minusta tuntuu, että karppauksen teho perustuu siihen, että se on uutta ja mielenkiintoista. Paikkarit osataan jo ulkoa ja siksi tässä on vielä uutuudenviehätystä. Kun vuosi on kulunut, niin kuulemme varmasti enemmän huonoja uutisia karppaamisesta ja siitä miten kilot tulivat takaisin jne. Totuus on kuitenkin se, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu, tulivat ne kalorit sitten leivästä tai pekonista! kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmieni mukaan voin olla hyväkarppi puolentoista vuoden päästä ja aivan varmaan jonkin verran huonojakin hiilareita sisältyy ruokavaliooni silloin.

Luulen että ne karpit jotka ovat sortuneet, ovatkin vain hakeneet nopeaa laihtumista, ei elämäntapamuutosta.

Kumma etten itse ole siihen törmännyt siellä. Ainoastaan hetkellisiin sortumisiin ja takaisin ruotuun -kommenteihin.

Vierailija
24/32 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki tällä aineenvaihdunta kiihtyy, koska hh-mössö ei jää elimistöön, vaan lähes kaikki tulee läpi.

Vierailija
25/32 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ed

Vierailija
26/32 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on normaali fysiologinen tunne, joka kertoo, että elimistö toimii.

Samoin kuin jano. Se, mitä ihminen valitsee syötäväksi näläntunteeseen vaikuttaa sitten siihen miten paino kehittyy.

Moni ylipainoinen ei taida oikeasti edes tietää mitä nälkä on. Mielihalut ovat suurempi syy syödä ja ne kuvitellaan näläksi. Tämä lienee yksi syy siihen, miksi laihduttaminen ja ihannepainossa pysyminen on niin vaikeaa. Mielitekoon on totuttu ottamaan pulla ja kolmaskin ja nyt on henkisesti hankala irtautua tästä " vapaudesta" syödä miten haluaa.

Minä voin kertoa, että kyllä minulla on välillä nälkä. Sitä varten minulla on ateriat jaettu viiteen osaan päivässä, kun tulee nälkä, minä syön. Mutta entisen pullan sijaan, otan nyt vähäkalorisemman vaihtoehdon, vaikkapa viilin tai hedelmän. Ja se nälkä lähtee. Kun mieliteko iskee, odotan yleensä parikymmentä minuuttia ja siinä vaiheessa se on ohi, jos ei ole, on kyse oikeasta nälästä ja on lupa taas syödä.

Vierailija:

Pitää siis nälkää tämä ruokavalio AIVAN erinomaisesti.

Tänäänkin töissä menin syömään vasta kahden korvilla, kun aamulla söin turkkilaista jogurttia mehukeitolla.

Vierailija
27/32 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei siis ole nyt mikään MIELIPIDE. Oma mielipiteeni on se, että lenkkarit jalkaan ja ulos, niin saapi syödä niin paljon kuin haluttaa. Elämästä nauttiminen on kuitenkin tärkeintä.

Vierailija
28/32 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm, makeanhimo väheni, samoin alkoholin. Ja suomalaiset käyttää ihan liikaa sokeria sekä liikaa myös hiilareita, siitä oli ihan uutisissakin. Hedelmiä syön minäkin, mutta oikein.

Vierailija
29/32 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksen aikana luin, että hedelmiä ja marjoja kehotettiin syömään desin verran päivässä. Ei riitä minulle, enkä usko olevani hedelmien ja marjojen väärinkäyttäjä =)

Vierailija:

mm, makeanhimo väheni, samoin alkoholin. Ja suomalaiset käyttää ihan liikaa sokeria sekä liikaa myös hiilareita, siitä oli ihan uutisissakin. Hedelmiä syön minäkin, mutta oikein.

Vierailija
30/32 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. laiha karppi jo piiiiitkän aikaa

Vierailija
31/32 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sekoititko paikkareihin?

Vierailija
32/32 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kun kuitenkin kyseli painonvartijoista, niin vastaanpa siihen. Itse syön illalla, kun iskee nälkä, mutta ei ole enää pisteitä jäljellä:

- sokeritonta mehukeittoa ja leseitä sekaan

- appelsiineja

- greippejä

- porkkanoita

- salaattia

- lämpimiä vihanneksia (esim. kukkakaalia ja porkkanaa, kesäkurpitsa-sipuli-paprikapaistosta jne.)

Ja herkuiksi light-limsaa, jossa ei ole kuin 1 kcal/100 ml (joissain light-limsoissa on nimittäin 9 kcal/ml) tai makuvissyä.

Jos pisteitä on vielä jäljellä, niin sitten syön puuroa, ruisleipää vihannesten kera, rasvatonta keinomakeutettua jogurttia tai maustamatonta viiliä. Tai " pisteellisiä" hedelmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan