Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan havinaa ja nostalgian tavoittelua, mikä on teidän perheen juttu?

Vierailija
25.09.2014 |

Hei kaikki. Kertokaas onko teillä minkäänlaisia "nostalgia harrastuksia". Nyt on muutto edessä ja kamoja pakkaillaan. Vaimo ihmettelee ja valittaa taas kun raahan mukanani todella vanhan tietokoneen.

Hän ei ymmärrä mikä siinä antiikkisessa ongelmajätteessä oikein kiehtoo, itse olen nuorena koneen koonnut ja kaveriporukan kanssa aina viikonloppuisin pelailtiin sen kanssa, silloin ei jokaisella ollut omaa konetta, niinkuin nyt.

Ja voi sitä tunnetta kun 20 vuotta myöhemmin lyö koneeseen rompun sisään ja alkaa pelailla vanhoja DOS pelejä. Nostalgian määrä niin pilvissä, sitä ei voi rahassa mitata, joskus muutama kaveri nuoruudesta on jakamassa hetkiä.

Ja en siis pelaile joka päivä, vaan todella harvoin, ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Vaimo vaan ihmettelee sitä miksi joku jaksaa raahata ongelmajätettä mukana, vähän kuin jotain saloran putkitöllöä kanneskelisi.

Onko kohtalotovereita? Ja se mistä sen nostalgian saat on aivan sama, vanhat nokian kumisaappaat, vanha kirjoituskone, kaikki käy. Oma äitini on lapsuudenkodistaan asti raahannut aina ensimmäisen pianonsa mukana, kai se kulkee suvussa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juttu on c-kasetit ja vhs-videot, plus tietysti kasettisoitin ja videonauhuri. Aktiivisessa käytössä molemmat, paljon sellaista sisältöä mitä ei löydy missään muussa muodossa.

Vierailija
2/2 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juttu on putkiradiot, perjantai iltana radiosta joku hyvä kanava lasi port viiniä ja hyvä sikari..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi