Minä olen matkustellut
ainoastaan muutamassa Euroopan maassa, vain lomamatkoja, viimeisten 30 vuoden aikana yhteensä ehkä sen 30 kertaa. Maat ovat Venäjä, Viro, Ruotsi, Kreikka, Kypros, Turkki, Portugali ja Espanja myös Kanarian saaret sekä Unkari ja Puola.
Noista maista pidän Puolasta, Kreikasta ja Venäjästä. Puolasta, koska se oli minulle positiivinen yllätys, Kreikassa minusta tuntuu turvalliselta ja tunnen meneväni kotiin, Venäjästä koska se on niin lähellä ja raivostuttavan erilainen ja käsittämätön kaikella tapaa.
Maailmaa tuntevat suositelkaa minulle lomamatkamaata kaukomailta! Seuraavista en halua aloittaa maailman valloitusta Thaimaa, USA, Etelä-Afrikka ja syyt ovat vain tunneperäisiä vailla mitään rationaalista syytä eli voi mainostaa niin että rakastun juuri Bangkokiin, jota pidän paikkana johon viimeksi maailmassa haluan mennä.
Kommentit (2)
Japani täälläkin! Kävin tosin Tokiossa, enkä tuonne Kiotoon asti päässyt, mutta haluankin joskus vielä palata.
Ihanan erikoinen maa ja jotenkin kuitenkin vähän kuin Suomi kansan osalta. Eikä kalliskaan, kun jenin kurssi on meille edullinen.
Japani! Mene Kiotoon tai vaikka Osakaan josta pääsee helposti käymään Kiotossa. Elämäni paras reissu ja olen käynyt vaikka missä. Kuitenkin niin erilainen kuin länsimaat, mutta ns. "hyvällä tavalla". Ja se ruoka ja ihmiset! Suosittelen kaikille.