Nytkö vasta tamperelaiset heräävät siihen, että spårat kolisee? Se on yksi suurimmista syistä miksi vastustan raitiovaunuliikennettä.
Raitiovaunuliikenteen epäluotettavuus ei minua kiinnosta kun en näitä palveluita käytä, mutta äänihaitat kiusaavat kaikkia. Kannattaa viimeiseen asti vastustaa raidehankkeita jos niitä on tulossa lähistölle. Laskee asuntojen arvoa kun ei kukaan halua tuollaisen viereen muuttaa. Bussilla pääsee kuitenkin samalla tavalla ja sen on hiljainen liikennevälinen.
Kommentit (58)
Ääniherkkien kannattaa kaupungissa asua ylemmissä kerroksissa.
Kuudennessa kerroksessa ja siitä ylöspäin ei juuri ääniä katutasosta kuulu.
Ilmanlaatukin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta vielä, niin avataan eka risteys koko kesäksi uudestaan maasta auki ja tehdään vähän kiskohuoltoa...
Jep. Ja sama rumba joka kesä jossain kohtaa linjaa. Miten ne aikoo asian järjestää? Bussivuoroilla?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että ratikka helpottaa ruuhkia. Ruuhka aikaan bussit oli tupaten täynnä, vuoroja olisi pitänyt lisätä mikä olisi taas lisännyt ruuhkia maantielle.. Voi luoja tätä ihmisten yksinkertaisuutta.
Just. Ei se kyllä kilise eikä kolise, mutta ei myöskään helpota ruuhkia kun ajelevat tyhjänä...
Vierailija kirjoitti:
äänihaitat kiusaavat kaikkia.
En ole vielä herännyt ratikan kolinaan täällä kotonani Tampereella. Lähin kulkee kuuden kilometrin päässä, ei se niin paljon kolise että minua häiritsisi.
Minusta ne uuden malliset ratikat Helsingissä ei juurikaan kolise tai pidä mitään ääntä. Melkein pelottavan hiljaisia ovat.
Tamperelaiset iskivät kätensä oikein kunnolla ehtaan paskaan. Juuri kun sähköbussit ovat yleistymässä ja autonominen joukkoliikenne on ovella, niin nämä taliaivot rakennuttavat valtavan kalliin raitiovaunujärjestelmän kaupunkiinsa riesaksi. 😂 Aivan astronomisen tason hölmöyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta vielä, niin avataan eka risteys koko kesäksi uudestaan maasta auki ja tehdään vähän kiskohuoltoa...
Ei kai ne Hgissäkään niitä uusimpia kiskotuksia auki revi vaan niitä vuosikymmeniä vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että ratikka helpottaa ruuhkia. Ruuhka aikaan bussit oli tupaten täynnä, vuoroja olisi pitänyt lisätä mikä olisi taas lisännyt ruuhkia maantielle.. Voi luoja tätä ihmisten yksinkertaisuutta.
Just. Ei se kyllä kilise eikä kolise, mutta ei myöskään helpota ruuhkia kun ajelevat tyhjänä...
A) lomakausi
B) korona
Raitiotivaunu on osa tuulivoimaa, joka tekee hyvää ilmastolle.
Mä oon asunut jo vuosia Keski-Euroopassa niin että suoraan ikkunan alla on ratikkapysäkki. Päivällä 3 minuutin välein, läpi yön 30 minuutin välein. Kyllä kirskuu, kilisee ja kolisee. Nukun kesät ikkunat auki - enkä herää lainkaan ratikan ääniin. Kaikkeen siis tottuu. Nykyään vaikeaa nukkua jos joutuu liian hiljaiseen tilaan :).
Asun Helsingissä paikassa jossa ikkunan alla kulkee 3 ratikkalinjaa. Kuuluisan siitä jotain, mutta en esim herää niihin kun ei ole mutkaa jossa oikein kirskuisivat. Ja olen yleisesti ottaen herkkäuninen, esim herään kun lapsi käy yöllä vessassa. Mutta ratikoihin en ole herännyt kertaakaan, vaikka kulkevat makkaran ikkunan alla.
Meille tamperelaisilla luvattiin nimenomaan äänetön, uusinta teknologiaa oleva ratikka. Joten ei ihme että pettymys on suuri mutta pahin ongelma on silti se, ettei tuota ratikkaa edes käytä kuin kourallinen ihmisiä. Siis hieman surullinen näky kun liian iso ratikka kulkee lähes tyhjänä pitkin Hämppiä 7 minsan välein.
Vain joskus aamuisin ja klo 16 Hervannan suuntaan on jengiä.
Muuten se tuolla kolisee yksinään.
Ja tähän upotettiin niin paljon massia että järki lähtee. Kaupat menivät konkkaan tämän takia ja ihmiset kärsivät vuosia rakennustyömaista ja niiden melusta.
Ja sille joka väitti että Pyynikillä asuu vain jotain kerma per niin ei pidä paikkaansa. Ihan tavan jengiä siellä asuu, hoitajia ja duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) lomakausi
B) korona
C) ei asu tarpeeksi porukkaa radan varrella eikä kyllä koko tuppukylässäkään. Keskustahan on Treella aivan kuollut jo noin klo 19.
Säikähdin äsken oikein kunnolla kun Tampereen ratikka ajoi ohi ja yhtäkkiä kohdalla kuului kauheaa vinkumista ja kolinaa.
Mulla on omistusasunto ihan radan vieressä, mitä veikkaatte nouseeko asunnon arvo kuinka paljon?
Vierailija kirjoitti:
Tamperelaiset iskivät kätensä oikein kunnolla ehtaan paskaan. Juuri kun sähköbussit ovat yleistymässä ja autonominen joukkoliikenne on ovella, niin nämä taliaivot rakennuttavat valtavan kalliin raitiovaunujärjestelmän kaupunkiinsa riesaksi. 😂 Aivan astronomisen tason hölmöyttä.
Se on nimenomaan sitä itseään kun sosialistit ja kommarit pääsevät käyttämään yhteisiä verovaroja. Ei ole rahapussissa pohjaa niinkauan kun eivät itse joudu maksumiehiksi ja -naisiksi. Järjettömän hölmö ja kallis hanke.