Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te ÄIDIT olette niin imetysvastaisia?

Vierailija
25.09.2014 |

Jos joku erehtyy ketjuissa puhumaan imetyksestä positiiviseen sävyyn, tulee samantien pirusti alapeukkuja. Onko niin, että äidit, jotka eivät VIITSINEET imettää kokevat nyt jälkeenpäin alemmuutta asiasta? Eli onko siis hyökkäys paras puolustus? Heti, kun joku sanoo, että on imettänyt esim vuoden, niin johan lynkataan. Outoa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksa puhua siitä. Se on henkilökohtainen asia.

Vierailija
2/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vuoden imettänyt sirkuttaa, että kyllä se mulla vaan onnistui, sinä et ole yrittänyt tarpeeksi, niin kyllä se saa minut vihaiseksi. Kaikilla ei nyt vaan maitoa tule tarpeeksi vaikka mitä olisi tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka pitää imetystä äitiyden mittarina on mielestäni hieman sekaisin. Aivan se ja sama kuka imettää, kuinka kauan ja kuka ruokkii jotenkin muuten. Asia on yhtä kiinnostavaa keskusteltavaa kuin vaipanvaihto ja kakan koostumus.

Vierailija
4/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:04"]Jos se vuoden imettänyt sirkuttaa, että kyllä se mulla vaan onnistui, sinä et ole yrittänyt tarpeeksi, niin kyllä se saa minut vihaiseksi. Kaikilla ei nyt vaan maitoa tule tarpeeksi vaikka mitä olisi tehnyt.

[/quote]

Ei kai kukaan nyt oikeasti niin "sirkuta"?

Vierailija
5/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:04"]Jos se vuoden imettänyt sirkuttaa, että kyllä se mulla vaan onnistui, sinä et ole yrittänyt tarpeeksi, niin kyllä se saa minut vihaiseksi. Kaikilla ei nyt vaan maitoa tule tarpeeksi vaikka mitä olisi tehnyt.   [/quote] Ei kai kukaan nyt oikeasti niin "sirkuta"?

[/quote]

Kyllä sirkuttaa ihan silmät säihkyen. Tai sitten se sädekehä siinä pään päällä säihkyy.

Vierailija
6/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun se vauva-aika on ohi sitä jotenkin laskeutuu maan pinnalle takasin ja tajuaa, että ei tuokaan nyt mikään elämää suurempi juttu kumminkaan ole. Niin kuin ei ne kestovaipatkaan. Tai se tekeekö itse kaikki mössöt. Nämä on näitä asioita, jotka on maailman tärkeimpiä sen vuoden ajan, sitten sitä muistaa että ainiin elämää oli tämän muumilandian ulkopuolellakin. Siksi niitä paatoksella jauhavia ei oikein jaksa enää. Se menee ohi tuo höösämisvaihe.

Vierailija
7/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:04"]Jos se vuoden imettänyt sirkuttaa, että kyllä se mulla vaan onnistui, sinä et ole yrittänyt tarpeeksi, niin kyllä se saa minut vihaiseksi. Kaikilla ei nyt vaan maitoa tule tarpeeksi vaikka mitä olisi tehnyt.

[/quote]

[/quote]

Ai ei vai? Et ole tainnut yhtään keskustelua täällä lukea ensimmäistä viestiä pidemmälle.

Vierailija
8/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itselläni kun imetys onnistui yli odotusten ja kun olen puhunut tällä palstalla imetyksestäni tai sen aikana kohdanneistani vaikeuksista niin heti tullaan lynkkaamaan ja väitetään että kaikki, joilla imetys on onnistunut, katsoo pahasti "korvikeäitejä". Olen aina korostanut viesteissäni että tiedän ettei imetys ole itsestään selvyys - omasta ja lähipiirin kokemuksista. Olen ainoa lähipiirissäni jonka ei ole tarvinnut (vielä) turvautua korvikkeisiin vaikka niitäkin oli kaapissa varalla minullakin. Olisin aika yksinäinen jos ruokkimistyylin perusteella valitsisin ystäväni tai tuomitsisin heitä. Ja totta puhuen varmaan muutama ihminen tietää kuinka kauan olen imettänyt ja olenko käyttänyt korvikkeita. En huutele siitä vaikka en myöskään peittele. Luulen että joillain, joilla imetys ei ole onnistunut omien odotusten mukaisesti, on vaan luulo että imettävät katsovat heitä alaspäin tai jotain. En ole palstan ulkopuolella koskaan tavannut tälläisiä korvikevastaisia äitejä. Vaikka paljon äitejä olenkin tavannut. Enemmän paheksuntaa se imetys julkisesti (vaikkei mitään näy) aiheuttaa kuin korvikepurkin esille kaivaminen.

Vierailija
9/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kuka kuinkin. Mä imetin lapsiani reilun vuoden ja helppouden takia niin tein. Paras ystäväni samaan aikaan antoi maidon pullosta samasta syystä.

Vierailija
10/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:04"]Jos se vuoden imettänyt sirkuttaa, että kyllä se mulla vaan onnistui, sinä et ole yrittänyt tarpeeksi, niin kyllä se saa minut vihaiseksi. Kaikilla ei nyt vaan maitoa tule tarpeeksi vaikka mitä olisi tehnyt.

[/quote]

[/quote]

Ai ei vai? Et ole tainnut yhtään keskustelua täällä lukea ensimmäistä viestiä pidemmälle.
[/quote]

Tarkoitin lähinnä päin naamaa. Tää av-palsta ei kuitenkaan ole ihan mun koko elämä ;D

Vierailija
11/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:13"]Yleensä kun se vauva-aika on ohi sitä jotenkin laskeutuu maan pinnalle takasin ja tajuaa, että ei tuokaan nyt mikään elämää suurempi juttu kumminkaan ole. Niin kuin ei ne kestovaipatkaan. Tai se tekeekö itse kaikki mössöt. Nämä on näitä asioita, jotka on maailman tärkeimpiä sen vuoden ajan, sitten sitä muistaa että ainiin elämää oli tämän muumilandian ulkopuolellakin. Siksi niitä paatoksella jauhavia ei oikein jaksa enää. Se menee ohi tuo höösämisvaihe.
[/quote]

Mä ainakin muistan lopun elämääni omat imetykseni ja sen tuoman hyödyn lapselleni.

Vierailija
12/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:13"]Yleensä kun se vauva-aika on ohi sitä jotenkin laskeutuu maan pinnalle takasin ja tajuaa, että ei tuokaan nyt mikään elämää suurempi juttu kumminkaan ole. Niin kuin ei ne kestovaipatkaan. Tai se tekeekö itse kaikki mössöt. Nämä on näitä asioita, jotka on maailman tärkeimpiä sen vuoden ajan, sitten sitä muistaa että ainiin elämää oli tämän muumilandian ulkopuolellakin. Siksi niitä paatoksella jauhavia ei oikein jaksa enää. Se menee ohi tuo höösämisvaihe. [/quote] Mä ainakin muistan lopun elämääni omat imetykseni ja sen tuoman hyödyn lapselleni.

[/quote]

Niin niin

Vierailija
13/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:13"]Yleensä kun se vauva-aika on ohi sitä jotenkin laskeutuu maan pinnalle takasin ja tajuaa, että ei tuokaan nyt mikään elämää suurempi juttu kumminkaan ole. Niin kuin ei ne kestovaipatkaan. Tai se tekeekö itse kaikki mössöt. Nämä on näitä asioita, jotka on maailman tärkeimpiä sen vuoden ajan, sitten sitä muistaa että ainiin elämää oli tämän muumilandian ulkopuolellakin. Siksi niitä paatoksella jauhavia ei oikein jaksa enää. Se menee ohi tuo höösämisvaihe. [/quote] Mä ainakin muistan lopun elämääni omat imetykseni ja sen tuoman hyödyn lapselleni.

[/quote] Juuri tällaisia ihmisiä pidän vähän pöpeinä. Tutkimukset kertovat marginaalisen pienestä imetyksen hyödystä ja siitä sitten taputellaan itseään selkään. Nämä taputtelijat ovat lähes poikkeuksetta niitä, jotka eivät koskaan edes tehneet työtä imetyksen eteen, vaan heillä se oli helppoa. Ymmärrän, että jostain se onnistumisen kokemus ja itsensä hyvänä pitämisen tunne pitää saada, mutta onko oikeasti ihmisiä, joilla helppo imetys on elämässä asia joka yltää sille listalle?

Vierailija
14/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:32"]

[/quote] Juuri tällaisia ihmisiä pidän vähän pöpeinä. Tutkimukset kertovat marginaalisen pienestä imetyksen hyödystä ja siitä sitten taputellaan itseään selkään. Nämä taputtelijat ovat lähes poikkeuksetta niitä, jotka eivät koskaan edes tehneet työtä imetyksen eteen, vaan heillä se oli helppoa. Ymmärrän, että jostain se onnistumisen kokemus ja itsensä hyvänä pitämisen tunne pitää saada, mutta onko oikeasti ihmisiä, joilla helppo imetys on elämässä asia joka yltää sille listalle?
[/quote]

Taas hyökkäys, mistäköhän kertoo ;)

Vierailija
15/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska imetyksestä ei voi koskaan keskustella asiallisesti vaan aina keskusteluun änkeää niitä jotka ovat sitä mieltä että imetys onnistuu kaikilta jos vaan haluaa ja sitten hehkutetaan sitä omaa hienosti onnistunutta imetystä. Sama kun noihin pelkosektiokeskusteluihin tulee aina niitä joilla synnytys oli helppoa ja ei tuntunut missään ja lapsi tuli kertaponnistuksella.

Vierailija
16/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä imetin 7kk koska maitoa tuli ja ok helppoa kun ruoka oli mukana ja syyllistyin myös siihen että syyllistin äitejä jotka anoivat pullo maitoa..no pilkka osu omaan nilkkaan ja nuorimmaista itkin ja imetin ja lopulta viikon yrittämisen jälkeen annoin periksi ja vauvastani tuli "kaamea" pullo ruokinta vauva. Tätä olen sitten saanut selitellä ystävilleni kun heidän mielestä halusin vain päästä helpolla tämän vauvan ruokkimisen kanssa. Helppoahan tämä kieltämättä on siihen itkuun ja valvomiseen yms juttuihin mutta niin pirun kallista ja aina pitää muistaa olla mukana maitopullo ja maitoa

Vierailija
17/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:00"]

Jos joku erehtyy ketjuissa puhumaan imetyksestä positiiviseen sävyyn, tulee samantien pirusti alapeukkuja. Onko niin, että äidit, jotka eivät VIITSINEET imettää kokevat nyt jälkeenpäin alemmuutta asiasta? Eli onko siis hyökkäys paras puolustus? Heti, kun joku sanoo, että on imettänyt esim vuoden, niin johan lynkataan. Outoa.

[/quote]

Miksi sinä itse olet asennoitunut noin negatiivisesti imettämättömiä äitejä kohtaan? Se äiti, joka ei imetä, saa täällä lähes poikkeuksetta huonoäiti-leiman otsaansa ja samaan hengenvetoon nämä imettävät supermammat keuhkoavat kuinka ovatkaan niin paljon parempia äitejä.

Minä imetin vain kaksi kuukautta, ja mielestäni syy siihen ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Mä myös odotan, että kukaan ei tule arvostelemaan mun toimintaani. Äiti imettää tai ei imetä, ei sen pitäisi yhdenkään tuntemattoman mamman pyllyä kutittaa.

Imetys ei todellakaan automaattisesti tee kenestäkään hyvää äitiä. Siihen palkintoon tarvitaan aika paljon enemmän kuin maitosuihku tissistä.

Vierailija
18/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo neuvolasta tuo syyllistäminen alkaa.

Vierailija
19/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 22:08"]Jo neuvolasta tuo syyllistäminen alkaa.
[/quote]

Mulle sattui aivan ihana neuvolantäti joka antoi jopa esitteitä erillaisista vauvanmaidoista ja tuttipulloista.

Vierailija
20/37 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:04"]Jos se vuoden imettänyt sirkuttaa, että kyllä se mulla vaan onnistui, sinä et ole yrittänyt tarpeeksi, niin kyllä se saa minut vihaiseksi. Kaikilla ei nyt vaan maitoa tule tarpeeksi vaikka mitä olisi tehnyt.   [/quote] Ei kai kukaan nyt oikeasti niin "sirkuta"?

[/quote]

Kyllä sirkuttaa ihan silmät säihkyen. Tai sitten se sädekehä siinä pään päällä säihkyy.

[/quote]

Tai sit vaan toisen sanominen kolahtaa kun se ssanoo mitenasian laita oikeasti on..ja se saa sit kaiken kuulostamaan siltä että sirkuttaa sädekehä päänsä ympärillä. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan