Puhelun nauhoitus?
Suositelkaa hyvää appia puhelun nauhoitukseen. Mä alan olla aika loppu. Jatkuvasti luvataan asioita terveydenhuollosta, jotka eivät toteudu.
Soittanut tälläkin viikolla kahdesti, ja luvataan soittaa takaisin, mutta mitään ei kuulu. Lääkäri aikaa ei saa, hoitajan kanssa pitäisi puhua ensin etc.
Jos kirjoittaisin tänne mitä kaikkea minulle on luvattu (lähetteet, vastaanotot etc.) niin ette uskoisi.
En kyllä tiedä, voisi itse äänittää puheluita, tai siis onko se laillista. Mutta sana sanaa vastaan ei paljon paina.
Kommentit (17)
Mulla oli joskus ACR käytössä, kun kypsyin puhelinmyyjien huijauksiin
Muista sitten kertoa heti puhelun aluksi että tallennat puhelut. Muuten menee todellakin laittomuuksien puolelle ja tuskin kelpaa todisteeksi mihinkään tai sinusta ainakin tehdään rikosilmoitus salakuuntelusta.
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten kertoa heti puhelun aluksi että tallennat puhelut. Muuten menee todellakin laittomuuksien puolelle ja tuskin kelpaa todisteeksi mihinkään tai sinusta ainakin tehdään rikosilmoitus salakuuntelusta.
Keskustelut joihin osallistuu on sallittua nauhoittaa ilman että siitä ilmoittaa toiselle.
Kirjoitat ACR sovelluskaupassa, sieltä löytyy. Ei ole laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelut joihin osallistuu on sallittua nauhoittaa ilman että siitä ilmoittaa toiselle.
Törkeää toimintaa. En minä ainakaan halua jos soitan jollekin vaikka jostain riita asiasta että toinen nauhoittaa puhelut ja sitten pahimmillaan jossain oikeussalissa käydään läpi sana sanalta mitä se on tarkoittanut täysin asiayhteydestään irroitettuna.
Kerrot vaan heti alkuun jotta "puhelu nauhoitetaan palvelun laadun varmistamiseksi" kuten puhelinpalveluissakin aina kerrotaan.
Lähde: https://tietosuoja.fi/usein-kysyttya-puhelut
Kansalainen saa nauhoittaa sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana. Oman viestinnän taltioiminen on Suomen perustuslain mukaan mahdollista, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä.
Mitä hoitoa tai tutkimuksia yrität saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä eteenpäin saakin olla tarkkana jos sitä nauhoitetta aikoo käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kansalainen saa nauhoittaa sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana. Oman viestinnän taltioiminen on Suomen perustuslain mukaan mahdollista, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä.
Eri asia on, miten nauhoitteita aikoo jatkossa käyttää. Jos nauhoitteita antaa toisten kuultavaksi, tulisi varmistaa, ettei samalla syyllisty esimerkiksi toisen kunnian loukkaamiseen, levitä yksityiselämää loukkaavaa tietoa tai paljasta esimerkiksi salassa pidettävää tietoa (esim. terveydentilaa koskevat tiedot). Tältä osin lainmukaisuutta ei voi arvioida ennen kuin tiedetään, mitä nauhoite sisältää, mihin tarkoitukseen sitä aiotaan käyttää ja kenen kuunneltavaksi se annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Omien puheluiden nauhoittamiseen ei tarvise kenenkään lupaa eikä siitä tarvitse kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia on, miten nauhoitteita aikoo jatkossa käyttää. Jos nauhoitteita antaa toisten kuultavaksi, tulisi varmistaa, ettei samalla syyllisty esimerkiksi toisen kunnian loukkaamiseen, levitä yksityiselämää loukkaavaa tietoa tai paljasta esimerkiksi salassa pidettävää tietoa (esim. terveydentilaa koskevat tiedot). Tältä osin lainmukaisuutta ei voi arvioida ennen kuin tiedetään, mitä nauhoite sisältää, mihin tarkoitukseen sitä aiotaan käyttää ja kenen kuunneltavaksi se annetaan.
Juuri näin, eli todellakaan ei voi käyttää niitä yhtään mihinkään vaikka tallentaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on kun tällaisia lainauksia tehdään, jätetään olennainen puolikas pois?
Ainakin androidissa on softalla nykyään estetty vastapuolen soiton nauhoitus. Jotkut nauhoittimet taitavat yrittää äänittää mikrofonilla. Eli taitaa olla vaikeaa. Tämä ominaisuus piti poistaa, mutta ei...
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoitoa tai tutkimuksia yrität saada?
No en mene liikaa yksityiskohtiin (voi joku tunnistaa ja ongelmani on laaja-alainen), mutta jo alkuvuodesta luvattiin tehdä lähete tutkimuksiin ja polille. Ei tehty. (ei lue kannassa niin en voi vedota mihinkään).
Nyt yrittänyt vain saada tk:seen Lääkäri aikaa. En saa aikaa, enkä edes puhelinaikaa. Ensin piti saada hoitajalle soittoaika (ei ole soitettu, pari päivää venannut luvattua soittoa, ja sitten se hoitaja kuulemma neuvottelee lääkärin kanssa voinko saada lääkärille soittoaikaa/ käynti aikaa.) Ja jos joku nyt kuvittelee, että olen joku tk:kuormittaja niin en ole.
En tosin tiedä onko nauhoitteesta mitään hyötyä..
Ja ärsyttää kun koko laitos vaan julkisuudessa keulii miten hyvin homma menee. Ei mene!
Nokialla onnistui hyvin. Androidilla ei onnistu.
Saa tallentaa omat puhelunsa.
Omien puheluiden nauhoittaminen on sallittua, eikä siitä tarvitse kertoa vastapuolelle.