Työttömänä ulkomaanmatkalle?
Onko muka niin, että työttömänä työnhakijana ollessa ei saisi matkustaa ulkomaille lomalle esim. 2-3 viikoksi? Pitääkö siitä ilmoittaa, jos aikoo matkustaa ja vaikuttaako se tukiin?
Kommentit (28)
Kävin kyllä työttömänä parinviikon lomareissulla ja riitti että ilmoitin työkkäriin. Eipä mua koskaan hätistelty töihin ja sain lomailla rauhassa.
10-15v sitte Pattaya oli vielä halpa, siellä oli monenlaista eläjää , netin kautti tai kaveri suomessa täytteli laput työkkäriin monella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sä lähteä EU:n sisällä vaikka kolmeksi kuukaudeksi etsimään töitä eikä se vaikuta tukiin.
Mitä ihmettä höpötät?
https://ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhakumuutos/palvelunkuv…
te-palvelut kirjoitti:
Työttömyysetuuden maksaminen ulkomaanmatkan ajalta edellyttää, että henkilö on matkankin aikana työmarkkinoiden käytettävissä, mm. pitää työnhakunsa voimassa, hakee kokoaikatyötä ja on valmis vastaanottamaan tarjottua työtä ja TE-toimiston palveluita. Ulkomaanmatka ei ole pätevä syy kieltäytyä työstä tai palvelusta taikka keskeyttää palvelu.
Tuo lihavoitu kohta tarkoittaa sitä, että pitää olla valmis keskeyttämään matka ja palaamaan Suomeen lyhyelläkin varoitusajalla, jos ei halua karenssia.
Mä haluan nähdä sen työpaikan tai työkkärin "palvelun" joka alkaa seuraavana päivänä tai edes kolmen päivän päästä 😁
Ja sekin on kyllä liian lyhyt aika....Kolmessa päivässä pääsee mistä vaan takas Suomeen.
Jos matka kestää viikon, 3 päivää voi alkaa juosta heti matkan alettua, eli matka keskeytyy. Tämä oli se pointti.
Teamsin tai Zoomin kauttahan tällä hetkellä haastattelut, ainakin ensimmäinen kierros tälle hetkellä tehdään. Eli haastatteluun kyllä pääsee osallistumaan, melkein mistä päin maailmaa hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sä lähteä EU:n sisällä vaikka kolmeksi kuukaudeksi etsimään töitä eikä se vaikuta tukiin.
Mitä ihmettä höpötät?
https://ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhakumuutos/palvelunkuv…
te-palvelut kirjoitti:
Työttömyysetuuden maksaminen ulkomaanmatkan ajalta edellyttää, että henkilö on matkankin aikana työmarkkinoiden käytettävissä, mm. pitää työnhakunsa voimassa, hakee kokoaikatyötä ja on valmis vastaanottamaan tarjottua työtä ja TE-toimiston palveluita. Ulkomaanmatka ei ole pätevä syy kieltäytyä työstä tai palvelusta taikka keskeyttää palvelu.
Tuo lihavoitu kohta tarkoittaa sitä, että pitää olla valmis keskeyttämään matka ja palaamaan Suomeen lyhyelläkin varoitusajalla, jos ei halua karenssia.
Mä haluan nähdä sen työpaikan tai työkkärin "palvelun" joka alkaa seuraavana päivänä tai edes kolmen päivän päästä 😁
Ja sekin on kyllä liian lyhyt aika....Kolmessa päivässä pääsee mistä vaan takas Suomeen.
Jos matka kestää viikon, 3 päivää voi alkaa juosta heti matkan alettua, eli matka keskeytyy. Tämä oli se pointti.
Teamsin tai Zoomin kauttahan tällä hetkellä haastattelut, ainakin ensimmäinen kierros tälle hetkellä tehdään. Eli haastatteluun kyllä pääsee osallistumaan, melkein mistä päin maailmaa hyvänsä.
Teams ja Zoom, ikinä kuullutkaan?
T. Työtön
Sinne vaan. Ei se työkkäri yhtäkkiä ala ottamaan yhteyttä, jos ei ole ennenkään ottanut. Mulle nykyään ottavat yhteyttä ehkä kerran kahdessa vuodessa ja sekin on sellainen nettiyhteydenotto, jonka voi kuitata myös netissä kahdessa minuutissa. Ei tule työtarjouksia tai mitään muutakaan velvoittavaa. 5 minuuttia per kaksi vuotta joutuu olemaan työkkärin kanssa tekemisissä.
Itse olin aikanaan työmarkkinatuella kuukauden Thaikuissa, siellä pärjää tuolla rahalla mainiosti ja niistä mitään tarvitse ilmoitella. Yskit vain sanot, että taitaa koronaa pukata päälle.
Voisin kyllä lähteä jonnekin tropiikkiin talvea pakoon. Huhtikuussa sitten takaisin. Siellä taitaa Suomen työttömyysrahakin riittää ihan mukavasti. Täytyykin alkaa suunnittelemaan.
Lääkärintodistus on helppo saada.
Mikä ihmeen todistus kunnalta? En todellakaan ole tehnyt mitään päivähoitohakemuksia vaikka olen ollut 4v työtön. Ei työkkäri sellaista vaadi.