Jalkapohjien kipu
On ollut pari viikkoa niin pahana etten oikein pysty kävelemään. Onko kukaan löytänyt parannuskeinoa? Olen tehnyt voimisteluliikkeitä, venytyksiä ja pallohierontaa. Käytössä on nyt kompressiosukat.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi kantapääkivut tulla päivittäisiksi 26 vuoden iässä. Sain mummini kuoltua mummin vanhan puisen jalkahierontajutun, sellaisen minkä päällä rullataan jalkapohjia edes takaisin. Rullailen iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Se on auttanut pahimpiin kipuihin.
Nukun myös aina tyyny pohkeiden alla niin, että kantapäät ovat ilmassa. en nimittäin kestä sitä, jos ne osuvat patjaan.
Jalkahieronta tekee hyvää. Parasta on, kun joku toinen hieroo, mutta mulla harvoin on ketään joka voisi hieroa.
Äiti joskus hieroo, kun on yökylässä tai minä kotona käymässä.Varmaan plantaarifaskiitti kyseessä?
N27
Laita kenkiin geeli tyynyt/pohjalliset kantapään kohdalle, se yleensä auttaa noihin kun vaimentaa iskuja.
https://www.elliehermanpilates.com/ellies-blog/2017/7/26/the-10-minute-…;
Plantarfascitis in many cases is a myofascial meridian problem- not a heel or foot problem. The root of the issue comes from the plantar flexors (gastrocnemius and soleus) being too tight and referring that tightness down to the tendinous attachment of the achilles tendon at the heel.
I have had incredible success with a very simple cure: 10 minutes of pinky ball release on the trigger points of the calf
Vierailija kirjoitti:
https://www.elliehermanpilates.com/ellies-blog/2017/7/26/the-10-minute-…;
Plantarfascitis in many cases is a myofascial meridian problem- not a heel or foot problem. The root of the issue comes from the plantar flexors (gastrocnemius and soleus) being too tight and referring that tightness down to the tendinous attachment of the achilles tendon at the heel.
I have had incredible success with a very simple cure: 10 minutes of pinky ball release on the trigger points of the calf
Voiko joku tehdä suomenkielisen tiivistelmän? Kuvat ymmärrän.
Saman vaivan takia mennyt kesä kotona kykkiessä. Mulla kipeytyi ensin päkiät vuoronperään, tuntui kuin olis neula uponnut jalkaan askeltaessa. Sitten kipeytyi kantapäät, varmaan kun yritin varoa päkiöitä. Sitten toisen nilkan sisäsyrjä, ja kantapää sekä jalkapohja alkoivat pistellä. Ainoa ohje fysioterapeutilta oli hieroa pohkeita tennispallolla, ei ole auttanut yhtään. Verikokeista katsottiin sokeriarvot, jotka normaalit. Ylipainoa ei ole. Ainoan avun oon saanut sisäkengistä, joissa tosi pehmeä pohja. Pystyy edes kotona pakolliset liikkumaan. Tosin ruoka pitää laittaa ja hiukset pestä jakkaralla istuen, kun ei kärsi seisoa pitkään.
Älä nyt ainakaan käytä kopressiosukkia vaan ala liikkua, hypi vaikka narulla, sillä se lähtee. Pyöritä lantiota 12 min per puoli ensin verryttelynä. Osta jalkavesihirromalaite kirppikseltä. Pisä jalt lämpiminä villasukilla. tee varvasvoimisteluja. Vie semmoset 2-3 viikkoa kun kipu loppuu. B 12 vitamiinit kuntoon myös.
Vierailija kirjoitti:
Saman vaivan takia mennyt kesä kotona kykkiessä. Mulla kipeytyi ensin päkiät vuoronperään, tuntui kuin olis neula uponnut jalkaan askeltaessa. Sitten kipeytyi kantapäät, varmaan kun yritin varoa päkiöitä. Sitten toisen nilkan sisäsyrjä, ja kantapää sekä jalkapohja alkoivat pistellä. Ainoa ohje fysioterapeutilta oli hieroa pohkeita tennispallolla, ei ole auttanut yhtään. Verikokeista katsottiin sokeriarvot, jotka normaalit. Ylipainoa ei ole. Ainoan avun oon saanut sisäkengistä, joissa tosi pehmeä pohja. Pystyy edes kotona pakolliset liikkumaan. Tosin ruoka pitää laittaa ja hiukset pestä jakkaralla istuen, kun ei kärsi seisoa pitkään.
Päkiän pinne syntyy kun jalan luuta ahtautuvat liikaa. Erota varpaat ja voimistele huolella ne varpaat ja jalkapohjat. Ei tarvi kärsiä tästä. Netissä ohjeet.
Paljain jaloin ulkona kävely auttoi jonkin verran. Kivut olivat pahimmat tasaisella ja kovalla asfaltilla tai lattialla kävellessä. Kaikki maaston epätasaisuus ja pehmeä hiekka ja nurmikko taas antoivat tarpeellsia astiärsykkeitä ylivirittyneille jalkapohjilleni.
Minulla ei ole diabetestä eikä ylipainoa ja syy jalkapohjien kivulle jäi selviämättä. Verikokeiden tulokset olivat normaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päkiän pinne syntyy kun jalan luuta ahtautuvat liikaa. Erota varpaat ja voimistele huolella ne varpaat ja jalkapohjat. Ei tarvi kärsiä tästä. Netissä ohjeet.
Kiitos neuvosta! Täytyy tätäkin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Tönkkökäännöksen vaikka jesuiittojen muinaisista puheista saat osoitteesta google kääntäjällä ihan itsepalveluna, tällä alkuun vassogoo
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&u=https://www.ellieh…
Vierailija kirjoitti:
Plantaarifaskiitti, sille ei voi oikein mitään. Ei siihen mitkään jalkajumpatkaan lopullisesti auta. Aikansa se vaivaa ja sitten loppuu, mutta valitettavasti saattaa tulla sitten joskus uudestaan.
Mulla kestänyt jo kohta vuoden, vähän on jo hiipunut ettei ole enää ihan niin kova kipu kuin ennen.
Pehmeällä alustalla kävely on parempi kuin kovalla. Ja pehmeät kengät, voi tosiaan nuo talvicrocksit olla hyvät.
En nyt sanoisi ettei voi tehdä mitään. Itselläni auttoi yölasta (tilaa netistä) joka piti jalkapohjan venytyksessä yön yli. Ostin myös kenkiin plantaarifaskiittipohjalliset jotka auttoivat paljonkin. Yölastan koin kuitenkin auttavan eniten. Lääkäri laittoi myös kortisonipiikin joka vei kivun pois. Näihin yhdistettynä lepo ja venyttely ja lopulta pääsin vaivasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tönkkökäännöksen vaikka jesuiittojen muinaisista puheista saat osoitteesta google kääntäjällä ihan itsepalveluna, tällä alkuun vassogoo
No tämähän alkoi hyvin :D "10 minuutin istukan faskiitin hoito"
---"näen kantapään kipu johtuvan suurimmaksi osaksi vasikan lihaksesta aika."
"Jos katsot virtsarakon meridiaanin kaaviota, näet, kuinka vasikan kohta voi viitata kantapäähän"
"Ongelman ydin johtuu siitä, että istukan taivuttajat (gastrocnemius ja soleus) ovat liian tiukkoja"
"Minulla on ollut uskomaton menestys hyvin yksinkertaisella hoidolla: 10 minuuttia vaaleanpunaista palloa irrotettuna vasikan laukaisupisteisiin."
"Counter omaan luonnollisia vaistoja, ja hyvin paljon synnytyksen, sinun täytyy mennä osaksi kipua saada tuloksia!"
"Vasikan pääkohta on virtsarakko 57."
"Kun olet löytänyt vasikan laukaisupisteen (katso kaavio BL 57), paina sitä alas niin kovaa kuin pystyt vatsaan ja pyöritä vasikkaasi edestakaisin, sivuttain, hyvin pienillä liikkeillä"
"Muita asioita plantarfasiitin hoitoon:
-Nuku lakanat kiinni. Jos pidät lakanoistasi tiukasti kiinni, jalkojasi pidetään "istukan taivutuksessa" koko yön (jalat osoittavat). Tämä kiristää vasikan lihaksia entisestään !!
-Kokeile saappaita yöllä. Tämä vetää varpaat taaksepäin ja pitää jalan dorsiflexionissa koko yön, jolloin istukan taivuttajat voivat pidentyä nukkuessasi.
-Venytä vasikan lihaksia."
Selvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän alkoi hyvin :D "10 minuutin istukan faskiitin hoito"
---"näen kantapään kipu johtuvan suurimmaksi osaksi vasikan lihaksesta aika."
"Jos katsot virtsarakon meridiaanin kaaviota, näet, kuinka vasikan kohta voi viitata kantapäähän"
"Ongelman ydin johtuu siitä, että istukan taivuttajat (gastrocnemius ja soleus) ovat liian tiukkoja"
"Minulla on ollut uskomaton menestys hyvin yksinkertaisella hoidolla: 10 minuuttia vaaleanpunaista palloa irrotettuna vasikan laukaisupisteisiin."
"Counter omaan luonnollisia vaistoja, ja hyvin paljon synnytyksen, sinun täytyy mennä osaksi kipua saada tuloksia!"
"Vasikan pääkohta on virtsarakko 57."
"Kun olet löytänyt vasikan laukaisupisteen (katso kaavio BL 57), paina sitä alas niin kovaa kuin pystyt vatsaan ja pyöritä vasikkaasi edestakaisin, sivuttain, hyvin pienillä liikkeillä"
"Muita asioita plantarfasiitin hoitoon:
-Nuku lakanat kiinni. Jos pidät lakanoistasi tiukasti kiinni, jalkojasi pidetään "istukan taivutuksessa" koko yön (jalat osoittavat). Tämä kiristää vasikan lihaksia entisestään !!
-Kokeile saappaita yöllä. Tämä vetää varpaat taaksepäin ja pitää jalan dorsiflexionissa koko yön, jolloin istukan taivuttajat voivat pidentyä nukkuessasi.
-Venytä vasikan lihaksia."
Selvä!
Kiitos, lähden tästä ampumaan vasikkani ja venyttämään istukantaivuttajiani.
Joo, tönkkökäännökset on vaan kiireisille kielitaidottomille, jotka kykenee asiayhteydestä jotenkin päättelemään, mitä on yritetty sanoa. Mullekaikkihetinytvalmiinajatottakai-ilmaiseksi-tyypeille suosittelen kunnallisen käännöstoimiston puoleen kääntymistä, maksulähetteellä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tönkkökäännökset on vaan kiireisille kielitaidottomille, jotka kykenee asiayhteydestä jotenkin päättelemään, mitä on yritetty sanoa. Mullekaikkihetinytvalmiinajatottakai-ilmaiseksi-tyypeille suosittelen kunnallisen käännöstoimiston puoleen kääntymistä, maksulähetteellä.
Okei, tämähän meni tunteisiin. This went to emotions.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, tämähän meni tunteisiin. This went to emotions.
:D Lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Skechersit hyvät?
Hyvät mihin?
Arkisiksi kävelykengiksi ajattelin.
Auttaako plantaarifaskiittisukat?
Annan hierontalusikan vieraille