Jalkapohjien kipu
On ollut pari viikkoa niin pahana etten oikein pysty kävelemään. Onko kukaan löytänyt parannuskeinoa? Olen tehnyt voimisteluliikkeitä, venytyksiä ja pallohierontaa. Käytössä on nyt kompressiosukat.
Kommentit (61)
Saattaa olla jokin sisäelin vaiva.
Oikeassa jalassa siinä kantapään ja päkiän välisessä lihaksessa/kalvossa. Vasemmassa jalassa sama sekä lisäksi päkiän kohdalla, jalkapöydänluiden ja varvasluiden välissä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa jalassa siinä kantapään ja päkiän välisessä lihaksessa/kalvossa. Vasemmassa jalassa sama sekä lisäksi päkiän kohdalla, jalkapöydänluiden ja varvasluiden välissä.
Hmm, yleensä mulla on vain toisessa jalassa kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla korona oletko käynyt testissä varmuuden vuoksi?
Piiiiiitkä korona kun yli vuoden kestää eikä muita oireita.
Siis millainen ihminen ei mene vuoteen lääkäriin jos jalat niin kipeät ettei pysty kävelemään? Uskomatonta.
Kivunsietokyky yksilöllistä. Myrkkyjä löytyy kaapista pienen apteekin verran mutta ei riemu ratkea pilleri pöhnässäkään. Kyllä lääkärit on ihmetellyt mutta jos jo valmiiksi tk eläkkeellä niin ei niin vakavaa. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ou jee!
Miten peset lusikan?
Oletko kantapääastuja eli hakkaat jalkojasi kävellessä lattiaan?
Kihti: Juo vähämmän kaljaa ja älä syö maksaruokia tai kotimaisia järvikaloja.
Vierailija kirjoitti:
lusikka kutittaa!
Itselläni auttanut plantaarifaskiittiin lättäjalkoja korjaavat/tukevat pohjalliset, riittävän isot kengät, b-vitamiinit ja sokerin saannin rajoittaminen sekä kohtuullisen rasittava liikunta, kunhan kipu on hallinnassa.
Sulla voi olla jotain virheastuntaa tai virheliikkeitä ylempänä jaloissa, josta ongelma sitten siirtyy jalkapohjaan.
Kannattaa mennä lääkäriin ja sieltä fyssarille, kunhan on ensin suljettu pois kihti, reuma ym.
Pystytkö hieromaan tarpeeksi tehokkaasti kohtia, joihin koskee, niin kauan että tunnet lievityksen? Jalkaterän venyttely ja voimistelu rappua/seinää vasten. Onko ohuet kengänpohjat?
Vierailija kirjoitti:
Jos oot nainen ja lähestymässä vaihdevuosi-ikää niin voi olla kyse siitä. Itselläni ainakin oli kummia kipuja nivelissä, myös jalkapohjissa. Ne pahenivat aina kuukautiskierron mukaan.
Voi ei... olen 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ou jee!
Miten peset lusikan?
Hanki useampi lusikka, niin ei tarvitse syödä samalla lusikalla jolla tekee hieronnan. 😄
Vierailija kirjoitti:
Onko Skechersit hyvät?
Hyvät mihin?
Mulla alkoi kantapääkivut tulla päivittäisiksi 26 vuoden iässä. Sain mummini kuoltua mummin vanhan puisen jalkahierontajutun, sellaisen minkä päällä rullataan jalkapohjia edes takaisin. Rullailen iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Se on auttanut pahimpiin kipuihin.
Nukun myös aina tyyny pohkeiden alla niin, että kantapäät ovat ilmassa. en nimittäin kestä sitä, jos ne osuvat patjaan.
Jalkahieronta tekee hyvää. Parasta on, kun joku toinen hieroo, mutta mulla harvoin on ketään joka voisi hieroa.
Äiti joskus hieroo, kun on yökylässä tai minä kotona käymässä.
Varmaan plantaarifaskiitti kyseessä?
N27
Meikäläisellä on ylipainoa yli 20kg voiko johtuu siitä
Jalkahoitajalle, jalkoihin erikoistuneelle fyssarille tai ortopedille. Arvauskeskuksen yleislääkärit on yhtä tyhjän kanssa, olipa vaiva mikä tahansa. Suomessa on luvattoman huonolaatuinen lääkärikoulutus.
Vierailija kirjoitti:
Jos 200 kiloinen äijä laihduttaa itsensä kävelemällä 3 tuntia päivässä toista vuotta, niin mitäpä luulet? Voipi johtuu vaan voipi olla johtumattakii. Laiskan lääkärin helppo heitto kun ei työnteko maita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 200 kiloinen äijä laihduttaa itsensä kävelemällä 3 tuntia päivässä toista vuotta, niin mitäpä luulet? Voipi johtuu vaan voipi olla johtumattakii. Laiskan lääkärin helppo heitto kun ei työnteko maita.
Jaa Tatu? Tatu on äijä!
https://hymy.fi/uutiset/tatun-huikea-urakka-menin-ja-laihdutin-sitten-1…
Jos oot nainen ja lähestymässä vaihdevuosi-ikää niin voi olla kyse siitä. Itselläni ainakin oli kummia kipuja nivelissä, myös jalkapohjissa. Ne pahenivat aina kuukautiskierron mukaan.